scroll issue

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

scroll issue

Indlæg af stralner »

Hej,

Håber der er en haj derude der lige kan hjælpe. Jeg har det problem i Windows at når jeg bruger scroll hjulet og bladre på en side, på nettet eller i et program det er underordnet, hopper siden underligt hver 2-3 gang af sig selv op eller ned nogle linier. Det går mig på nerverne!

Her er hvad jeg har prøvet/testet:

Keyboard har været taget fra, det kunne teknisk godt gøre det. Det er ikke det!
Alle usb devices har været taget fra, det er ikke det!
Muse driver er fjernet og geninstalleret!

Jeg har en administrator konto, logger jeg ind på den forsvinder problemet. Så vi kan også udelukke musen som et problem!

Så nu mangler jeg gode juleråd, hvad kan det mon SÅ være???

Ps: Har en funktion, aner ikke hvad den kaldes hvor hvis du trukker scrollhjulet ned får en lille cirkel med 4 pile i som gør at ban blot kan trække musen op ned for at scrolle på sider. Den funktion fungerer fint.

Mit bud er: Hvor end, den funktion kan redigeres i Windows finder jeg muligvis også problemet...men hvor pokker er det?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I Kontrolpanel>Mus er der noget at indstille, men ikke umiddelbart noget der er bestemt af bruger eller admin.

Hvilken mus er det, har den sit eget kontrolpanel (eksempelvis lignende Logitech produkter)?

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:I Kontrolpanel>Mus er der noget at indstille, men ikke umiddelbart noget der er bestemt af bruger eller admin.

Hvilken mus er det, har den sit eget kontrolpanel (eksempelvis lignende Logitech produkter)?
Jeg har forsøgt mig i kontrolpanel og naturligvis med softwaren til musen som er en Trust GTX 158 Den ligger bare godt i hånden :wink:

Jeg forstår det bare ikke, der må da være en måde at ændre den her indstilling et sted:

Ps: Har en funktion, aner ikke hvad den kaldes hvor hvis du trykker scrollhjulet ned får en lille cirkel med 4 pile i som gør at man blot kan trække musen op ned for at scrolle på sider. Den funktion fungerer fint.


Jeg vil sætte stor pris på noget hjælp her, er simpelthen blank for hvor man sætter de indstillinger :puke:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

I din browser kan du slå "smooth/blød og auto scrolling" fra og indstille hvor mange linier, den skal scrolle, når du scroller. Standard er smooth scrolling som regel slået til - det samme med autoscrolling, der nok er det, der giver dig dit problem - og den bladrer 2-3 linier. Det løser dit problem.

Lad være med at pille ved standard indstillingerne i windows

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

MrBacon skrev:I din browser kan du slå "smooth/blød og auto scrolling" fra og indstille hvor mange linier, den skal scrolle, når du scroller. Standard er smooth scrolling som regel slået til - det samme med autoscrolling, der nok er det, der giver dig dit problem - og den bladrer 2-3 linier. Det løser dit problem.

Lad være med at pille ved standard indstillingerne i windows
Problemet er ikke kun i Browser, det er også i Cubase.. :puke: Det er frygteligt at arbejde med!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Umiddelbart lyder det som om det er mousewheel der er prob

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

lakris skrev:Umiddelbart lyder det som om det er mousewheel der er prob
Det er det ikke, som jeg skrev virker det fint på admin. kontoen
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Loader din trust driver ved begge brugere?

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

MrBacon skrev:Loader din trust driver ved begge brugere?
Skulle lige se, håbede sgu at den ikke var. Men det er den desværre :(
Cubase 11 pro

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg havde samme problem med 3 forskellige Logitech mus, men ikke med mine gamermus.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Men så må det næsten død og pine være indstillinger i trust panelet, der gør det. Drr kan du sikkert godt have forskellige indstillinger pr bruger. Prøv at afinstallere det (medmindre du har mange bruger definerede indstillinger gemt) og se, om det er det samme efter en genstart.

Må være møgirriterende- har selv lige skiftet mus og skulle indstille det med autoscroll i browseren, før den holdt op med at springe nogle linier frem og tilbage hele tiden. Men min gjorde den kun i browseren.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

MrBacon skrev:Men så må det næsten død og pine være indstillinger i trust panelet, der gør det. Drr kan du sikkert godt have forskellige indstillinger pr bruger. Prøv at afinstallere det (medmindre du har mange bruger definerede indstillinger gemt) og se, om det er det samme efter en genstart.

Må være møgirriterende- har selv lige skiftet mus og skulle indstille det med autoscroll i browseren, før den holdt op med at springe nogle linier frem og tilbage hele tiden. Men min gjorde den kun i browseren.
Ja, du drømmer ikke om hvor meget det trykker på nerverne når man forsøger at bladre sine plugins igennem og det hele springer frem og tilbage :puke:

tjekker lige
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

stralner skrev:
MrBacon skrev:Men så må det næsten død og pine være indstillinger i trust panelet, der gør det. Drr kan du sikkert godt have forskellige indstillinger pr bruger. Prøv at afinstallere det (medmindre du har mange bruger definerede indstillinger gemt) og se, om det er det samme efter en genstart.

Må være møgirriterende- har selv lige skiftet mus og skulle indstille det med autoscroll i browseren, før den holdt op med at springe nogle linier frem og tilbage hele tiden. Men min gjorde den kun i browseren.
Ja, du drømmer ikke om hvor meget det trykker på nerverne når man forsøger at bladre sine plugins igennem og det hele springer frem og tilbage :puke:

tjekker lige
Nope, det er ikke det!
Cubase 11 pro

Nyt svar