Ny soft synth: Dmitry Sches - Thorn

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Ny soft synth: Dmitry Sches - Thorn

Indlæg af Fabian »

http://dmitrysches.com/products/thorn

Synes den virker ret cool og frisk. Mere simpel at gå til i arpeggiatoren end f.eks. Serum og Sylenth.
Intro pris: $69 t.o.m. 31.dec. Herefter $119.
thorn-gui.jpg
thorn-gui.jpg (439.02 KiB) Vist 1502 gange
[soundcloud][/soundcloud]
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er lidt _splittet_ i hvorvidt, jeg vil købe den ... :-P







Ok ... jeg finder selv døren. :arrow:

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

SustainerPlayer skrev:Jeg er lidt _splittet_ i hvorvidt, jeg vil købe den ... :-P







Ok ... jeg finder selv døren. :arrow:
:lol:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

SustainerPlayer skrev:Jeg er lidt _splittet_ i hvorvidt, jeg vil købe den ... :-P
Ok ... jeg finder selv døren. :arrow:
øhm,
splittet som i ‘jeg synes Thorn lyder godt’ men ‘jeg mener den burde være free til download’? (Du behøves ikke svare :-) )

–jeg har aldrig fået opgraderet Sylenth1 til V3, og egentlig gået og savnet en hidsig Jupiter trance-machine for what-ever-reason.
Her synes jeg Thorn kan være et udmærket bud, hvor jeg føler tiden er løbet fra netop Sylenth, med sine relativ få moduleringsmuligheder og besværlig interface.

Men bevares, der er andre kandidater, både med og uden spectral synthese, udvalget er rigt!
Jeg vil beherske mig og prøvekøre Thorn indtil nytår, og lade en dør stå på klem.

Synes i hvert fald den har nogle svedige arps og kan levere noget glitch.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg skal 110% have testet den af.
Diversion har været et af mine hemmelig "våben" i flere år. Ja, cats out of the bag :shock: (Som om nogen giver en fløjtende fis for det)..
Har ikke fået gloet videoer eller noget som helst af Thorn endnu, men han er god til at lave de her lange introtilbud, det er dejligt. Ser meget frem til at dykke ned i hvad der er af muligheder.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Jeg skal 110% have testet den af.
Diversion har været et af mine hemmelig "våben" i flere år. Ja, cats out of the bag :shock: (Som om nogen giver en fløjtende fis for det)..
Har ikke fået gloet videoer eller noget som helst af Thorn endnu, men han er god til at lave de her lange introtilbud, det er dejligt. Ser meget frem til at dykke ned i hvad der er af muligheder.
Når du gør, vil du så lige melde tilbage på om de static kliks jeg kan høre i denne video fra Glitch sequenseren, om de er et generelt problem med den, eller om det blot er et spørgsmål om settings :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det kommenterede min ven også. Han er også allergisk overfor den slags mislyde. Jeg kan godt bruge den slags engang imellem. :)
Jeg undersøger det når jeg når til det.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Det kommenterede min ven også. Han er også allergisk overfor den slags mislyde. Jeg kan godt bruge den slags engang imellem. :)
Jeg undersøger det når jeg når til det.
Det er nu ikke uønsket, men heller ikke altid ønsket. Det var pointen :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Der kan godt opstå ‘clicks’ med Glitch Sequenceren, men ikke nødvendigvis.
“The Glitch is a rhythmic effect that "destructs" sound on a pattern-based grid of effects.”
På nogle lyde kan det virke forkert, men det kan også være helt ok, og jeg mener ikke det er en bug.

Modulet indeholder bl.a. gate, repeat og bit-crush der altsammen kan justeres efter smag.
Der kan også benyttes oversampling, som til en hvis grad kan afhjælpe artefakter ved glitches der ikke har zero-crossings.

Der er udmærket mulighed for at prøvekøre Thorn: Demo limitations: noise sample is played every 90 seconds :-)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Fabian skrev:Der kan godt opstå ‘clicks’ med Glitch Sequenceren, men ikke nødvendigvis.
“The Glitch is a rhythmic effect that "destructs" sound on a pattern-based grid of effects.”
På nogle lyde kan det virke forkert, men det kan også være helt ok, og jeg mener ikke det er en bug.

Modulet indeholder bl.a. gate, repeat og bit-crush der altsammen kan justeres efter smag.
Der kan også benyttes oversampling, som til en hvis grad kan afhjælpe artefakter ved glitches der ikke har zero-crossings.

Der er udmærket mulighed for at prøvekøre Thorn: Demo limitations: noise sample is played every 90 seconds :-)
Jeg holder altid øje når der kommer noget nyt, men er holdt op med at demo ravl og krat. Der er så mange genveje og rester i reg.databasen efter fjernelsen af installationer at det giver mest mening for mig ihvertfald.

Jeg laver selv mine glitch pitch effekter normalt og uden artifacts hvis det ikke er ønsket. Men syntes det er okay fedt med den effekt indbygget. Teknisk kan du jo også lave tape stop lignende effekter så, det er vældig handy :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

New in Thorn v1.0.4
◾Added MSEG/STEPPER OneShot mode.
◾Now Thorn remembers recent folder when importing WAV-files.
◾Fixed Windows 32 bit stability issues.
◾Adjusted polyphony stealing scheme, now Thorn tries to not steal sustained voices if possible.
◾Adjusted LFO syncing when Arp is on.
◾Added “Disable MIDI Output” option to solve MIDI recording issue in Sonar.
◾Fixed multiple minor GUI/processing issues.
◾Adjusted user manual.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Takker:)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Changelog for Thorn
version 1.05:

Fixed possible issues with restoring session data on Windows
Added BOOST parameter for Distortion to switch between subtle/heavy saturation
Added LOCK buttons to Glitch/Arp/Effects/Matrix sections
Minor improvements
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan være jeg skal få den testet snart og så sende ham forslag til forbedringer eller ændringer, hvis nu der er noget der gøres anderledes end i Diversion.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har testet lidt i dag, man kan heldigvis også lave lækker baggrunds-lyd med Thorn, ligesom jeg ofte bruger Diversion til. Fedt der er så mange forskellige noise oscillatorer, og wav import mulig. Har ikke prøvet at loade noget ind selv endnu. Det irriterer mig lidt at der kun er 2 LFO's og 2 MSEGS, og eksempelvis at keytracking på filtre ikke kan unlinkes. Dog kan jeg se, at der er nogle ekstra parametre gemt under modulation destinationer, så det kan være jeg skal løbe igennem manualen igen.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Har testet lidt i dag, man kan heldigvis også lave lækker baggrunds-lyd med Thorn, ligesom jeg ofte bruger Diversion til. Fedt der er så mange forskellige noise oscillatorer, og wav import mulig. Har ikke prøvet at loade noget ind selv endnu. Det irriterer mig lidt at der kun er 2 LFO's og 2 MSEGS, og eksempelvis at keytracking på filtre ikke kan unlinkes. Dog kan jeg se, at der er nogle ekstra parametre gemt under modulation destinationer, så det kan være jeg skal løbe igennem manualen igen.
Jeg tror ikke du løser det problem ved at læse det afsnit i manualen :wink: Men er 2 steps sequensere ikke også nok? Jeg syntes det er sjældent jeg bruger flere.

Den vibrato i LFO sektionen, er den noget lign. det vi finder i access Virus ? Det kunne godt minde om!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Når jeg er vant til 4 MSEGs, 4 LFOs og 4 Envelopes i Diversion, så er (~) det halve antal en smule begrænsende.
Det fede ved MSEGs er at de både kan fungere som LFO eller envelope. Ofte, hvis jeg skal lave en hurtig envelope til perc, eller en lang envelope til sweep, så bliver det med MSEG. Til tempo-syncede sweeps er MSEGs vildt fede.

Har ikke fået prøvet vibrato LFO'en, og ved ikke hvordan den specifikt virker i Virus'en, så det kan jeg ikke lige sammenligne.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Der er sgudda meget godt bid i den soundcloud demo... specielt fra mellemtonen og opefter.
Det er da fristende...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Når jeg er vant til 4 MSEGs, 4 LFOs og 4 Envelopes i Diversion, så er (~) det halve antal en smule begrænsende.
Det fede ved MSEGs er at de både kan fungere som LFO eller envelope. Ofte, hvis jeg skal lave en hurtig envelope til perc, eller en lang envelope til sweep, så bliver det med MSEG. Til tempo-syncede sweeps er MSEGs vildt fede.

Har ikke fået prøvet vibrato LFO'en, og ved ikke hvordan den specifikt virker i Virus'en, så det kan jeg ikke lige sammenligne.
Hvad er det egentlig du laver for tiden? Det bliver jo nogle ret komplekse patches med så mange elementer :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ambient/soundscape-noget. Så ja, der må meget gerne være mulighed for forskellige bevægelser.
Det kommer jo an på flere ting. Man kunne godt have flere instanser af samme instrument, og så kun lave 1 lag pr. instans. Det kan dog være temmeligt begrænsende.
Det kan også være man vil have en oscillator til at pulse for at smadre noget filter-lyd, så er der brugt 1 LFO på det.
Osv. :)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Urgh, som tiden flyver afsted, tilbuddet gælder kun til i morgen.

Oplever i øvrigt noget rod med egne gemte og factory presets, som ikke lægger sig alfabetisk under dropdown menuen (pga. High Sierra). Har ikke fået skrevet til DS og gjort opmærksom på det. Andre ting jeg benytter har fået det fikset.

hmm, skal, skal ikke købe nu..
Senest rettet af Fabian lør 30. dec 2017 17:29, rettet i alt 1 gang.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, jeg er også kommet et par dage for sent igang med mine testninger.. Men jeg skal klart have den. Nogle rigtig sjove lyde der kan komme ud af den, og jeg er ikke engang begyndt at lege med egne kurver i waveforms og harmonic filter. :)

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Ambient/soundscape-noget. Så ja, der må meget gerne være mulighed for forskellige bevægelser.
Det kommer jo an på flere ting. Man kunne godt have flere instanser af samme instrument, og så kun lave 1 lag pr. instans. Det kan dog være temmeligt begrænsende.
Det kan også være man vil have en oscillator til at pulse for at smadre noget filter-lyd, så er der brugt 1 LFO på det.
Osv. :)
Tænkte nok det var der omkring :wink: Det kan godt være svært at adskille elementerne pænt, hvad er der af distortion i FX? Nogen LoFI options :please:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja der er jo både sample og bit rate i separat lofi effekt-modul, og i glitch sequenceren. I Lofi modulet gør Tone knappen meget for lyden. Samtidigt er bit reduceren tæmmet godt iforhold til normalt, så den skriger og støjer ikke helt sindssygt.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Ja der er jo både sample og bit rate i separat lofi effekt-modul, og i glitch sequenceren. I Lofi modulet gør Tone knappen meget for lyden. Samtidigt er bit reduceren tæmmet godt iforhold til normalt, så den skriger og støjer ikke helt sindssygt.
Se, så er det jo til at arbejde med :jam:
Cubase 11 pro

Nyt svar