Hvad kunne næste skridt være her?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Hvad kunne næste skridt være her?

Indlæg af Joachip »

I anledning af sidwave's opråb om at holde lidt mere liv i "Din Musik" kommer der et nummer mere.
Jeg er nået hertil. Men bør der måske gøres noget mere? Tilføjes noget? Fjernes noget? Hvad synes i?

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Havde forventet en kvindestemme, kan man overveje det? Jeg mener af og til, at tekst godt kan tåle to vokaler. Det gør den mere troværdig. Der er to sandhedsvidner til påstanden i teksten eller det her er faktisk så fedt, at der er nogen der gider komme og synge med – som osse synger fedt. Og så er der jo osse kontrasten M/Q.

Leadvokalen kan osse tåle at blive dubbet.

du intonerer lidt lavt på 'pre' i 'premoniton. Kan osse være det er mig.

Jeg ville lytte til, hvordan det nyere Depeche Mode (eksempelvis) vokal ligger i mixet. Måske er der osse noget at hente i The The.

Men det er jo kanon fedt!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hehe det er ikke mig selv der synger, og Depeche Mode er ikke rigtigt en referenceramme for mig... men at dubbe lead-vokalen er da en interessant idé. Vi gør det jo allerede lidt på "i know... " hvor der ligger en ekstrastemme en oktav over.

Og interessant idé med en kvindestemme oven i.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Joachip skrev:I anledning af sidwave's opråb om at holde lidt mere liv i "Din Musik" kommer der et nummer mere.
Jeg er nået hertil. Men bør der måske gøres noget mere? Tilføjes noget? Fjernes noget? Hvad synes i?

jeg kan godt lide det.
dog synes jeg du skal droppe den tunge 1992 techno tromme, og bruge en mere alm trommesæt kick... den stinker simpelthen af dårlig techno :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hehe ja man kunne godt gå fuldstændigt akustisk på det hele. Men så bliver det godt nok også et noget andet feel. Men det ku' da være en idé til et remix.

Ham min sanger-ven synes dog det bør være endnu mere techno og dansegulv, så derfor er jeg ikke gået i den retning.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Ok track, men der mangler noget fyld til at glue det hele sammen. Jeg er ikke klar hvor meget mix der er gjort her? Rent arrangement mæssigt kunne det køres ud i noget i helt vildt kulmination, for at skabe kontrast til laidback stilen(ikke gruppen) :-)

Vh. Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

"Hvor meget mix der er gjort"? Ikke sikker på at jeg forstår, men det er bygget op fra bunden af, instrument for instrument. Det er holdt lidt minimalistisk med vilje, men en form for kulmination / klimaks med mere fyld lyder faktisk som en god ide.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det var lidt det med limen jeg fiskede efter, og så vil jeg undskylde meget at jeg nævnte en forkert artist som referenceramme. Vokalen kan blive mere integereret/embedded/nedsunket/sammen med etc de andre instrumenter. Måske ved at deles om en eller flere effekter, hovedsageligt reverb via bus.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Cool track!

Jeg ville primært arbejde videre med vokalen. Hvis det skal være den nuværende Nick Cave, Sort Sol agtige ting, så skal den simpelthen være mere troværdig, mere indædt, mere powerful. Den lyder sådan lidt forsigtigt/forkølet.

Nyt svar