Smart Folder på Mac

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Smart Folder på Mac

Indlæg af Holger »

Screen Shot 2017-10-12 at 12.07.09.png
Screen Shot 2017-10-12 at 12.07.09.png (104.43 KiB) Vist 424 gange
Kan man udelukke underfoldere fra en bestemt folder?

Dvs. jeg vil ikke se hverken Downloads (nemt) eller underfoldere i/fra Downloads (don't know)?

Jeg kan ledt efter muligheden på den lange liste af kombinationer, men det undslipper mit øje eller måske skal det kringles på en roundabout måde...

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Det afhænger vist lidt af din version af OSX, om det overhovedet er muligt - jf. https://apple.stackexchange.com/questio ... he-results

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak, jeg må prøve at deciphrere tipsne.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger har du prøvet der står i linket? Prefixe med - (via xml filen)

Min egen mac er lige pakket væk pt. så kan ikke selv teste.

Ahh så lige at den metode ikke virkede længere i Sierra.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

En idé.

Du kan via Automator give alle nye filer i Downloads mappen et tag - f.eks. det grå. - Du kan samtidig markere alle nuværende filer/arkiver i Downloads ligeledes med det grå tag/mærke.

Du kan så i din smart folder søgning angive at du ikke vil se de arkivmærker/tags der er grå (for at få mulighed for at filtrere dem fra kan du "tilføje" et "negativt" filter-element ved at holde ALT/Option nede mens du tilføjer filter-elementet - og dermed har du fået filtreret alle filerne i downloads mappen ud fra din søgning. - Her går jeg selvfølgelig ud fra at du ikke anvender dette tag/mærke til andet.

Nyt svar