Roland JV-2080 - Skift af batteri

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Valby, Copenhagen

Roland JV-2080 - Skift af batteri

Indlæg af Erik Christoffersen »

Hey!

Er der nogen der ved om det er muligt at skifte batteri i en JV2080 selv - og også hvilket batteri der skal bruges?

Det haster lidt, da jeg er igang med at lave en forestilling, hvor en af musikerne er temmelig afhængig af maskinen.

På forhånd tak!

-Erik

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Erik Christoffersen skrev:Hey!

Er der nogen der ved om det er muligt at skifte batteri i en JV2080 selv - og også hvilket batteri der skal bruges?

Det haster lidt, da jeg er igang med at lave en forestilling, hvor en af musikerne er temmelig afhængig af maskinen.

På forhånd tak!

-Erik
Batteri Type: CR2032

1. Åben maskinen
2. Fjerne det gamle batteri
3. Sæt det nye batteri i maskinen

Jeg formoder ikke at batteriet er loddet fast?
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Og husk hvad side der er plus og minus når du sætter det i...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Samt backup af dine hj.lavede patches :-)

Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Valby, Copenhagen

Indlæg af Erik Christoffersen »

Problemet løst! Mange tak for hjælpen.

Dette forum er en lifesaver! :)

Medlemsavatar
mwest
Medlem
Indlæg: 15
Sted: Herning

Indlæg af mwest »

Jeg står i samme situation, min Roland JV2080 viser Low Battery og vil bare lige sikre mig inden jeg køber og forsøger at skifte batteri selv: Er det et helt almindeligt standard fladt CR2032 batteri der skal sættes i ? Og skal jeg gøre noget for at sikre mig inden batteriskifte eller starter maskinen bare op og virker efter batteriskift?
Helt sikkert dumme spørgsmål for nogen, men jeg har aldrig selv prøvet at skrifte batteri på en synth før, så vil lige dobbeltsikre inden jeg kaster mig ud i det.

Mvh.

Michael West
[color=#0000FF][size=85]mwest[/size][/color]

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

mwest skrev:Jeg står i samme situation, min Roland JV2080 viser Low Battery og vil bare lige sikre mig inden jeg køber og forsøger at skifte batteri selv: Er det et helt almindeligt standard fladt CR2032 batteri der skal sættes i ? Og skal jeg gøre noget for at sikre mig inden batteriskifte eller starter maskinen bare op og virker efter batteriskift?
Helt sikkert dumme spørgsmål for nogen, men jeg har aldrig selv prøvet at skrifte batteri på en synth før, så vil lige dobbeltsikre inden jeg kaster mig ud i det.

Mvh.

Michael West
Sørg for Guds skyld at tage backup af alle patches på maskinen ellers er de tabt for evigt og gør det som det første. Derefter er det lige til :-)
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
mwest
Medlem
Indlæg: 15
Sted: Herning

Indlæg af mwest »

Thomas M, tak for svar. Har lige et spørgsmål dog: Er det ikke kun det man selv har lavet der slettes, og ikke dens egne ting og lyde? Jeg har lige købt den her og er ikke specielt interesseret i hvad tidligere ejer har lavet og gemt i user memory. ROM lyde slettes vel ikke?

Mvh.

Michael West
[color=#0000FF][size=85]mwest[/size][/color]

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

mwest skrev:Thomas M, tak for svar. Har lige et spørgsmål dog: Er det ikke kun det man selv har lavet der slettes, og ikke dens egne ting og lyde? Jeg har lige købt den her og er ikke specielt interesseret i hvad tidligere ejer har lavet og gemt i user memory. ROM lyde slettes vel ikke?

Mvh.

Michael West
Jeg ville tage backup af det hele.....bare for en sikkerheds skyld
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Du kan slet ikke gemme ROM. Hvis du ikke er int i sælgers arbejde kan du bare skifte batteriet.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mwest
Medlem
Indlæg: 15
Sted: Herning

Indlæg af mwest »

Tak for jeres svar og hjælp. Jeg har nu skiftet batteriet og det hele virker som det skal :-)
[color=#0000FF][size=85]mwest[/size][/color]

Nyt svar