Skærm over USB - erfaringer?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Skærm over USB - erfaringer?

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys,

Da jeg gerne vil bruge min ene Thunderbolt port til noget andet end en skærm, har jeg overvejet at få en adapter, til at køre skærmen over USB porten.

Er der nogen der har erfaringer med produkter som dette?

https://www.av-cables.dk/usb-til-dvi-ad ... kabel.html

Vil bare være sikker på, at det ikke giver en eller anden irriterende latency.

God dag! :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der må være voldsom latency med sådan en fætter. Jeg kender kun lignende adaptere fra analoge kilder (fx fra en gammel computer til fladskærm) og latencyen gør det umuligt at spille ordentligt.

I mit nævnte tilfælde er den eneste latencyendda i selve converteren, men i dit tilfælde kan jeg forestille mig, at der er yderligere latency ved at sende gennem USB-bussen. Thunderbolt kører på sin egen bus med PCIe speed.

Kan du ikke bare chaine dine Thunderbolt-enheder?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ok, nederen :-/

Jeg overvejer at købe en Apollo Twin, og der er kun én Thunderbolt port.

Det skal udelukkende bruges til musikbrug, så eneste krav er egentlig at musen kan "følge med", ved almindeligt brug - der bliver ikke nogen tung/hurtig grafik.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg bruger det derhjemme, og jeg er ikke ligefrem glad for det.

På arbejdet bruger vi mange Lenovo USB 3.0 Dock, men de er ikke super godt understøttet på Mac, så det er lidt derefter. Men som en Windows mand ville udtrykke det: Jam'n det "virker" da..

Men det som gør at det "virker" er DisplayLink, og jeg kan se at der er kommet nye drivere, så måske er der håb.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hald skrev:Jeg bruger det derhjemme, og jeg er ikke ligefrem glad for det.

På arbejdet bruger vi mange Lenovo USB 3.0 Dock, men de er ikke super godt understøttet på Mac, så det er lidt derefter. Men som en Windows mand ville udtrykke det: Jam'n det "virker" da..
Ahh :doh:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

De påstår jo at det fungerer til Mac, men hvor definitionen "virker" går til og fra, er jo svær at sige. Som sagt, så længe jeg kan bruge Logic uden at der er "efterslæb" på musen, er det fin - skal ikke bruges til spil, video eller lignende.

Jeg må se om jeg kan finde nogle reviews af den eksakte model.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kører 1080P på, musen er okay i Logic, jeg kunne (vil) ikke redigere video på den. Jeg tror dog at jeg vil prøve at installere de nyere drivere, måske det er blevet løst.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Fedt, vil super gerne høre din feedback :) Bruger kun maskinen til Logic, så såfremt at det fungerer fint der, er det fint for mig :)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

jeg bruger vist en eller anden USB løsning til min ene skærm. Jeg har ikke lagt mærke til latency. Men jeg har heller ikke redigeret video eller lignende på den skærm. Har for det meste bare Logics mixer oppe på den. Jeg kan lige tjekke op på det når jeg er i studiet senere i aften. Jeg har det med at glemme detaljerne i de løsninger der ligger gemt omme bagved bord/ skærme :)

EDIT: jeg har slet ikke styr på hvad der sker bagved bord og skærme. Det er sgu da min hdmi udgang jeg bruger med en et lille hdmi->VGA kort. Beklager evt forvirring.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg mindes faktisk at have brugt en Club3D USB 3.0 -> HDMI adapter der også kører 100% på DisplayLink som er understøttet og virkede fint da jeg testede det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Så er det prøvet, og konklusionen er at det ikke spiller til mit formål.

En ting er at der kommer nogle mærkelige små glitches (eksempelvis hover-effekten i menupunkterne bliver en mærkelig farve), men fra tid til anden er skærmen generelt flere sekunder bagud, ift det som spiller i Logic.

Havde det været som en ekstra skærm til eksempelvis en mixer, pianoroll eller lignende tror jeg det ville være fint, men som eneste monitor, er det ikke til at arbejde med.

Jeg må se om jeg kan finde en anden måde at få en ekstra Thunderbolt port på. Det ligner at man kan få nogle Thunderbolt-hubs, men de koster flere tusinde kroner :-/

Oh well, tilbage til tegnebrættet.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

KristianNielsen skrev:Jeg må se om jeg kan finde en anden måde at få en ekstra Thunderbolt port på. Det ligner at man kan få nogle Thunderbolt-hubs, men de koster flere tusinde kroner :-/

Oh well, tilbage til tegnebrættet.
Har du overvejet at købe Apollo twin med USB 3 i stedet? Jeg har ingen erfaring med det whatsoever, men hvis det fungerer lige så godt/ hurtigt som Thunderbolt versionen, så er det da en oplagt mulighed.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Så vidt jeg ved er USB versionen kun til Windows :-/ Ellers var jeg sprunget på der :)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

KristianNielsen skrev:Så vidt jeg ved er USB versionen kun til Windows :-/ Ellers var jeg sprunget på der :)
Av ja, du har ret. Det var da i øvrigt ret åndssvagt!?


Nyt svar