Anti-virus på studie Mac?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Anti-virus på studie Mac?

Indlæg af fugmann »

Hej folkens,

Min iMac benyttes kun i mit studie til Studio One, men kommer også på nettet fra tid til anden, når jeg skal opdatere drivere, software og lign.

Ville I anbefale en anti-virus beskyttelse? Hvad gør I?

Hvad med Mac's til generelt brug for for den sags skyld iPads?

På forhånd tak [emoji106]

Henrik


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Virus på mac er ikke nødvendigt, mm du er ualmindeligt klodset.

Generelt bare hold dig fra malware som cd-ripper og filkonverteringsprogrammer der er gratis samt andet mærkeligt. Open source er dog ret ok.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Jeg bruger AVG virus til at scanne tilsendte filer. Den er online, hvilket vil sige du deler din mac med AVG! Og virus til mac findes skam. Det er bare ikke så omfattende ødelæggende som til PC. Men det at mac er fri for virus- er en skrøne.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har ikke haft virus på mine over 20 forskellige Macs gennem de sidste snart 25 år. Jeg har heller aldrig set virus på en Mac andre steder, hverken hos venner, familie eller i andre studier.

Mine Macs er på nettet 24/7 og jeg modtager filer fra folk over hele verden hver dag uden problemer.

Almindelig sund fornuft gælder stadig: lad være med at installere programmer fra tvivlsomme kilder, da nogle kunne indeholde malware. Man skal stadig selv installere det med kodeord osv. men så er man jo også selv ude om det.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ditto, har aldrig oplevet virus gennem snart 30 år med Apple-produkter. Har heller ikke hørt fra nogen jeg kender som har oplevet noget, ej heller hos Apple Danmark som jeg arbejdsmæssigt har haft tilknytning til i mange år.

Og ja, brug sund fornuft, undgå generelt at klikke på falske mails, sære vedhæft i mail og downloads, eller at besøge hjemmesider der kan mistænkes for phiching, så er det sagt for tredje gang her:)

Med Apple’s Gatekeeper* kan man øge sikkerheden ved kun at installere programmer fra identificerede udviklere, samt naturligvis at holde sin Mac og iDevices fuldt opdateret via App Store, så sikkerhedssystemerne løbende bliver vedligeholdt af Apple.

https://support.apple.com/da-dk/HT202491
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Virus på Mac er sådan noget man har hørt om, at en eller anden ven har sagt han har set et sted hos en ven, men ingen har faktisk set virus i levende live på deres egen Mac... ;-)

Ingen undskyldning for at være uforsigtig, men der er en grund til at der heller ikke findes nævneværdige ægte anti-virus programmer på Mac.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Iflg min søde lille dreng der er firma it-sikkerhedskonsulent er sagen ganske anderledes.Statistisk set er 2 brugere her på LM jo heller ikke
særlig repræsentativt.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Nej du har da ret kplinc, LM er ikke repræsentativt.

Og for lige at understøtte dig, så florerer der helt sikkert Mac-vira, og Apple lukker konstant exploits/sikkerhedshuller. Men de gør det godt, og hurtigt. Mig bekendt er den seneste trussel som Apple decideret var på bagkant med, ‘Flashback’-trojan fra 2012. Den nåede vist omkring 1% af verdens Mac'er.
https://www.macworld.com/article/116625 ... rojan.html
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

....og der estimeret 60 mill mac brugere.... og 1% af dem......... 8-)

Nyt svar