Blade Runner 2049 tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Re: Blade Runner 2049 tråden

Indlæg af david mondrup »

Ser ret fedt ud!

Bryla, er det rigtigt antaget at det ikke er Johannssons musik på traileren? Der er en debat om musikken til filmen på baggrund af netop denne trailer her: https://www.facebook.com/groups/synthes ... 974848849/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det lyder ikke som noget JJ jeg nogensinde har hørt
skriver noder

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nej, det var også min tanke. Det lyder mere som en Vangelis stiløvelse, med nogle up to date effektlyde for good measure.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bryla skrev:Det lyder ikke som noget JJ jeg nogensinde har hørt
Er du selv med i arbejdet denne gang?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

david mondrup skrev:
bryla skrev:Det lyder ikke som noget JJ jeg nogensinde har hørt
Er du selv med i arbejdet denne gang?
Har arbejdet lidt ad hoc for Jóhann, så jeg ved ikke om der har været noget på denne film.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg synes også at det ligner rigtig godt, og frem for alt ser spændende ud. Og når man ved hvad de har lavet sammen, så har man kun kradset i overfladen med den trailer. :)
Thomas, siger du ikke også normalt, at trailer musik laves af deciderede trailer firmaer, og ikke nødvendigvis har en fløjtende fis at gøre med filmens soundtrack?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jo. Traileren bliver ofte lavet før komponisten begynder arbejdet på filmen. Den er ofte også ude før jeg selv kommer ind i billedet.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nyt for mig, men åbenbart ikke rigtig en nyhed længere. 3 komponister indeover filmen:
http://filmmusicreporter.com/2017/07/29 ... ns-zimmer/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Collider is happy to exclusively premiere a Blade Runner 2049 prequel short film “in-world” piece that explains what happened in the world of Blade Runner between the first movie, set in 2019, and this sequel, set in 2049. The short film "Nexus: 2036" takes place in the year 2036 and revolves around Jared Leto’s character, Niander Wallace. In this short, directed by Luke Scott (Morgan), Wallace introduces a new line of “perfected” replicants called the Nexus 9, seeking to get the prohibition on replicants repealed. This no doubt has serious ramifications that will be crucial to the plot of Blade Runner 2049.

At Comic-Con this summer, Warner Bros. unveiled a teaser that offered a bullet point rundown of the events that have occurred in the Blade Runner timeline since Ridley Scott’s original movie. This “in-world” piece is one of three short films that will debut ahead of Blade Runner 2049, which will further flesh out the Blade Runner universe with even more information. In 2023, government authorities legislated an indefinite “prohibition” on replicant production, as a year prior a massive EMP detonated on the West Coast and is pinned on Replicants. So in this Wallace piece, we’ll see the beginnings of the new Replicants that are created after the prohibition is lifted.

In Blade Runner 2049, thirty years after the events of the first film, a new blade runner, LAPD Officer K (Ryan Gosling), unearths a long-buried secret that has the potential to plunge what’s left of society into chaos. K’s discovery leads him on a quest to find Rick Deckard (Harrison Ford), a former LAPD blade runner who has been missing for 30 years.




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sidst jeg postede noget omkring musikken til filmen blev det ikke kommenteret herinde, så denne gang gør jeg et lidt større nummer ud af det.



c/p fra Iceland Review:
Academy Award Nominee and Golden Globe winner Jóhann Jóhannsson is no longer attached to the film Blade Runner 2049. He was announced as the film's sole composer in August 2016, and in July this year, it was reported that Hans Zimmer would join him due to Jóhann's busy schedule.

The film's latest poster now only shows Zimmer's name. Jóhann's agent has confirmed to Fréttablaðið that the Icelandic composer is no longer involved with the film in any capacity, though he is prohibited from saying anything at this point due to his contract.

Blade Runner 2049 is the sequel to the 1982 film Blade Runner. It is directed by Denis Villeneuve, who has collaborated with Jóhann on a number of his films, such as Sicario, Prisoners, and Arrival. The film is scheduled to be released globally October 6th.



http://icelandreview.com/news/2017/09/0 ... ner-sequel


Så hvor mange af Jóhanns idéer der er brugt i filmen er uvist på dette tidspunkt. Hvis OST udkommer kan det være det står klarere. Vi kan håbe det går lettere end med Ghost In The Shell OST.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Christoffer I. N. skrev: Så hvor mange af Jóhanns idéer der er brugt i filmen er uvist på dette tidspunkt. Hvis OST udkommer kan det være det står klarere.
Jeg skal nok holde øre!
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

han holder sig sgu godt ham harrison ford

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der kommer en anime kortfilm kaldet Blade Runner 2022. Udfra videoen i artiklen ser det fedt ud. Hvis nogen falder over mere info om dato, hvordan man kan se den, osv., så post gerne.
http://www.factmag.com/2017/09/15/flyin ... ted-short/

Den er indtil videre nævnt her, uden at have sin egen artikel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shinichir ... tanabe#OVA

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en kortfilm i stil med "2036: Nexus Dawn" embedded længere oppe.

2048: Nowhere To Run:






Derudover Blade Runner Black Out 2022 anime'en, som jeg postede om i forrige post.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så er de første branchermeldinger kommet ind om 2049 og det er virkeligt positive kommentarer, der borger godt for kvaliteten. Pyha.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Så er de første branchermeldinger kommet ind om 2049 og det er virkeligt positive kommentarer, der borger godt for kvaliteten. Pyha.
Ja, det jeg har set har også været positivt. Måske overdrevet positivt.. Jeg er super spændt på musikken.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Denis Villeneuve Explains Composer Jóhann Jóhannsson’s Exit From ‘Blade Runner 2049’

http://theplaylist.net/johann-johannsso ... -20170929/

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

“Blade Runner 2049” opens on October 6th.

tight deadline må man sige.....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

raoul skrev:“Blade Runner 2049” opens on October 6th.

tight deadline må man sige.....
Iforhold til hvad?

På et af mine links ovenfor står der, at det allerede i Maj i år kom frem, at Hans Zimmer var involveret i filmen. Det er vel reelt kun insiderne der ved hvornår de besluttede at splitte op.
http://filmmusicreporter.com/2017/07/29 ... ns-zimmer/

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

ja, ifht at det er lige om lidt og du lige har postet at :Denis Villeneuve Explains Composer Jóhann Jóhannsson’s Exit From ‘Blade Runner 2049’ linket.

så kunne man jo godt tænke sig at zimmer fik lidt sved på panden hvis man ikke lige har nærstuderet hele tråden.

Nyt svar