Behringer Model D - 299$ - til levering 4. kvartal 2017

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Behringer Model D - 299$ - til levering 4. kvartal 2017

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er det da helt officielt med pris og forventet leveringstidspunkt, så kan den ligeså godt få sin egen tråd - Selvom Nicolais tråd oprindeligt var tiltænkt denne synth.

Her er hvad Behringer har skrevet i dag:
It’s now official – Model D Synth price is US$ 299.99 MAP.
With over 20,000 backorders, we have achieved so must interest, that we are able to offer this iconic synth at such an incredible price.
Because of our upcoming factory move we will be shipping the synth in Q4 2017. Thank you for your support and patience.


Herfra:
http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... -official/


Lidt videoer, også postet i den generelle Behringer synth tråd:








Og det betyder så en pris der er ca. 1/10 af hvad Moog vil have for deres egen Model D reissue.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Satme også en vild pris, hvis ellers kvaliteten er i orden, og den ikke skratter når man drejer på knapperne osv... Skal da helt klart prøves, når den er ude :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

wauw, det er ret fristende og om 1-2 aar snakker vi brugt priser alla 100-150 $ :D
What?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: Og det betyder så en pris der er ca. 1/10 af hvad Moog vil have for deres egen Model D reissue.
teevee skrev:wauw, det er ret fristende og om 1-2 aar snakker vi brugt priser alla 100-150 $ :D
Moogs priser er da også latterligt, og horribelt, høje,..

Finder også at f.eks. deres filtre er hypede langt ud over hvad de kan bære

Ikke at det er direkte dårligt, bare ikke SÅ godt, eller unikt

Forhåbentligt er de nye ting der dukker op bedre, det burde snildt kunne lade sig gøre, også til 10 pct af prisen :-)

Og ja, vent så til den Behringer kan handles brugt, så blir pris/performance lige dobbelt så god, oven i, dvs efterhånden er vi nået frem til en rimelig pris :-)

Men det kræver så man er i stand til at lægge sin snob fra sig :-)
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

DUBTEMPLE skrev:Men det kræver så man er i stand til at lægge sin snob fra sig
ALDRIG!!!

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Squ en vild pris Behringer kan lave dem til. Men når det så er sagt, så er der rimelig mange parameter I en original Minimoog D, der skal være iorden, før den lyder som en original. Og det kommer den altså aldrig til, den Behringer. Den tætteste klon, jeg har hørt/haft, var den fra Studio electronic og alene filteret, er bare ikke så saftigt, som den jeg har lavet, hvor alt er kopieret ned til mindste detalje, for at den skal lyde helt autentisk. Eksempelvis, sidder der 1/2 Watt kuldmodstande, i den originale og bare een modstand koster ca 20-30 Kr! Og gunden til kuldmodstande, er at de har den imperfektion, at de distorter ( og de ændrer så også værdi, når de bliver varme) og distortion( harmonics), er det de fleste kender som " filteret mm lyder varmt". Jeg kan se at Behringer, bruger moderne SMD modstande/IC kredse i deres MM D og de er så korrekte i specs, at alle maskinerne lyder ens og aldrig kommer til at distorte. En anden lille ting, er at de transistorer der eks bestemmer Moogen's Noise, de lyder ikke ens, selvom det er samme type transistor.. Jeg vil ikke trætte jer mere med at fortælle hvad kondensatorene og en masse andre ting gør, at en Moog, lyder som en Moog, men en ting jeg undres over, er hvorfor folk ønsker klon maskiner idag, som lyder mere som et plugin, end de maskiner de er kloner af. Det samme med de utallige forsøg , Roland inklusive, på at lave en TR 808/909- det der jo er hele charmen, er da at originalerne lyder ikke ens og det har de aldrig haft held med at genskabe maskinfremstillet, da der også her er sygt mange parameter der gør lyden unik,, Nå men det fede ved Behringer, er så at de er igang med at genfremstille de gamle ssm chips, som handles til syge priser på Ebay
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

nuclues skrev:... men en ting jeg undres over, er hvorfor folk ønsker klon maskiner idag, som lyder mere som et plugin, end de maskiner de er kloner af.
Vælg selv en eller flere:

1. De kan ikke høre forskel

2. De har ikke råd til originalen

3. De har ikke lyst til originalen (vedligehold, den står af snart osv.)

4. De vil gerne have noget fysisk i stedet for et computer GUI.

Jeg synes bare det er maksimalt fedt, at folk kan komme i gang med elektronisk musik til så små penge - og stadig med så mange fede muligheder.
Før eller siden bliver der lavet nye klasssikere på de nye kloner - og i fremtiden vil der så være folk, der hellere vil have den lyd, end den fra den originale.

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Men teknisk set, så kunne man jo opfylde alle punkterne,ved bare at lave nogle overlay's til en standard midi controller og så kan man få alle de klassikere man vil, hvis man har plugins'ne til det. Man kan så sælge tilhørende spray, der dufter af gammel printplade og så er man jo rimelig tæt på vintage. Tror ideen ville gå rent hjem, nede i kødbyen:)
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

nuclues skrev:Men teknisk set, så kunne man jo opfylde alle punkterne,ved bare at lave nogle overlay's til en standard midi controller og så kan man få alle de klassikere man vil, hvis man har plugins'ne til det. Man kan så sælge tilhørende spray, der dufter af gammel printplade og så er man jo rimelig tæt på vintage. Tror ideen ville gå rent hjem, nede i kødbyen:)
Det er bare at komme ud over stepperne med den forretningsplan. :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

nuclues skrev:Men teknisk set, så kunne man jo opfylde alle punkterne,ved bare at lave nogle overlay's til en standard midi controller og så kan man få alle de klassikere man vil, hvis man har plugins'ne til det. Man kan så sælge tilhørende spray, der dufter af gammel printplade og så er man jo rimelig tæt på vintage. Tror ideen ville gå rent hjem, nede i kødbyen:)
Spot on mester, er på vej, mangler vist kun spray'en :dollargrin:
Vedhæftede filer
BC3.jpg
BC3.jpg (273.39 KiB) Vist 1522 gange
/Dub

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Næste gang jeg vasker print, så samler jeg de gyldne vintage dråber i en flaske :)
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DivKid har lavet en masse videoer med Model D.
Her er de i rækkefølge, gider ikke embedde da der er for mange. Der er 8 jams der udforsker forskellige muligheder, en video om hvordan den installeres i eurorack kabinet m.m.











Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

En sammenligning med Roland SE-02 her:

Den video alene gjorde mig glad for at have bestilt min Model D. Den ankom for en god uges tid siden og lever helt op til sit gode rygte. It's a keeper! 8-)
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

I videoen står der: "Raw sound (no effects/processing)."

Det er jo bullshit. Eller også er der "gået noget galt" for der er tydeligt noget "fasesjov", i bunden/den dybe mellemtone, som kunne være fra multibånds kompression. Har også oplevet samme effekt hvis et line signal mixes med signalet fra monitors optaget fra en mic.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg kunne godt finde på at prøve en til bass på vores Neon ting. Synes da den rammer det dybe ok. Det er skide svært med youtube eksempler fordi de mister noget kvalitet, men vil da se frem til at prøve den irl et eller andet sted
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er simpelthen for vildt. Den er jo så godt som identisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar