Volbeat inviterer ikke kritisk presse med til koncert

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Volbeat inviterer ikke kritisk presse med til koncert

Indlæg af SustainerPlayer »

Volbeat erklærer krig: Nej, de er ikke velkomne i Parken!

Nu er det ikke fordi, at jeg synes at Thomas Treos anmeldelser er mere interessante end det der dukker op i mit barnebarns ble. Og jeg aner ikke hvad Devilution er.

Men er det sådan en (Trump)-trend, at det er ok, at udelukke alle meninger, man ikke lige synes er efter ens eget hoved?

Eller er det bare et reklame-stunt, fordi man høster endnu mere omtale på denne måde?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tjae, det kan selvfølgelig godt være en glidebane, men jeg synes det er fint at Treo ikke får gratis adgang. Jeg kender ikke Devilution, det ligner noget der beskæftiger sig mere specifikt med de genrer Volbeat falder ind under, og det kunne vel være OK at få deres anmeldelse.. Fisk.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nogle anmeldere har en kritisk tilgang til tingene, og hvis man følger deres anmeldelser over et stykke tid vil der ofte danne sig et mønster. Det er vel fair nok at undgå nogle der har et negativ statistik bag sig, det er vel egentlig definationen på sund fornuft.

På den anden side kunne man også satse på at man leverer en fantastisk koncert som falder lige i den måske kritiske anmelders smag, og derved udløser et sjældent positivt review...

Jeg skal ikke udtale mig om Treo er det ene eller andet, da jeg kender kun hans navn fra de samtaler om en koncert der er forbundet med kritik, men de bliver nok snakket mere om end dem der sad i skabet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg synes det er fint at invitere kritiske anmeldere, men man behøver ikke invitere clickbait
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Spørgsmålet er om det ikke er at strække dén at kalde Treo for en anmelder? Som jeg ser det er det 100% underholdning/clickbait og det står jo EB frit for at købe en billet for at anmelde. Jeg kan huske at vi engang på CPHREC udgav et Nik& Jay mixtape uden at køre den sædvanlige kommunikation med radiostatioerne. Et par af sidstnævnte flejnede fuldstændig og spurgte hvilken single de skulle spille. Det sagde vi at de jo selv måtte bestemme og de kunne enten bare købe musikken på iTunes eller smide en mail så kunne vi sende filerne. Det tog lidt tid at komme på god fod igen med nogle af dem.

Jeg synes personligt det er rart at man bryder det lidt. Der er jo netop ikke tale om censurering, men blot at de ikke får akkreditering. Og mediernes "magt" ift promo er på ingen måde hvad det var en gang. Kender ikke Devilution, så grunden til at de ikke er inviteret kan jeg ikke rigtig gætte mig til. Måske akkrediteringen bare skulle have en grænse et sted?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

At Treo ikke var til koncerten plejer ikke at afholde ham fra at skrive en anmeldelse ...
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels  
Medlem
Indlæg: 888
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Smittefar skrev:At Treo ikke var til koncerten plejer ikke at afholde ham fra at skrive en anmeldelse ...
Det vil jeg gerne se et par eksempler på. Det lyder ret vildt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er i hvert fald relativt nemt at finde eksempler på anmeldelser, der er uploadet før, koncerten er færdig, og hvor mere end 80% af anmeldelsen tydeligvis er skrevet, før koncerten startede.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar