Roland SH-01A og TR-08 - Nye ACB udgaver af 808 og 101

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Roland SH-01A og TR-08 - Nye ACB udgaver af 808 og 101

Indlæg af Christoffer I. N. »

SH-01A og TR-08. Som skrevet i overskriften er de lavet med Rolands ACB teknologi, dvs. ikke analoge oscillatorer m.m.
https://www.roland.com/global/products/sh-01a/
https://www.roland.com/us/products/tr-08/

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Og så blev der krig:


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Haha hvor godt. Behringers ligner 1:1 størrelse. Lækkert. Glæder mig til demoer. SH101 var min første analoge synth og jeg har haft en i ca. 12 år (solgte den sidste år) så jeg ved ret præcist hvordan den lyder og opfører sig.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ready to RUMBLE :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Man fornemmer nærmest at Behringer ventede bag døren og sprang frem lige da Roland blev klar til at vise sin fine nye tegning til pædagogen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL FOR HELVEDE. :-D pwnd.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hehe. Det ser dog ud til at der er væsentlige forskelle. Selvfølgelig er de ret foreskellige i størrelse, men Rolands er digital, og har polyfonisk og unison modes, samt preset. Ved et ikke endnu, men jeg vil tro at Behringers er analog og uden presets for at følge stilen fra deres Model D klon og nok også bar for at holde prisen nede.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg ville nu hellere se behringer lave noget nyt og inovativt, i stedet for at koge suppe på andres afgnavede ben... Hatten af for at de laver reissues til dem der ønsker det, men jeg ser ikke noget unikt craftmanship i det de laver... De forbedrer lidt på gamle ideer, thats it... Men prisen klager jeg ikke over ☺ håber de en dag begynder på deres helt egen serie, der ikke er et rip-off af tidligere synths...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Jeg ville nu hellere se behringer lave noget nyt og inovativt, i stedet for at koge suppe på andres afgnavede ben... Hatten af for at de laver reissues til dem der ønsker det, men jeg ser ikke noget unikt craftmanship i det de laver... De forbedrer lidt på gamle ideer, thats it... Men prisen klager jeg ikke over ☺ håber de en dag begynder på deres helt egen serie, der ikke er et rip-off af tidligere synths...
Er DeepMind bare en Juno kopi for dig? :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvis de nu laver en Andromeda-kopi, der er en snært mere stabil og til halv pris, så er de tilgivet i min optik. :-D

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Jeg ville nu hellere se behringer lave noget nyt og inovativt, i stedet for at koge suppe på andres afgnavede ben... Hatten af for at de laver reissues til dem der ønsker det, men jeg ser ikke noget unikt craftmanship i det de laver... De forbedrer lidt på gamle ideer, thats it... Men prisen klager jeg ikke over ☺ håber de en dag begynder på deres helt egen serie, der ikke er et rip-off af tidligere synths...
Er DeepMind bare en Juno kopi for dig? :)
Lidt ja... En forbedret Juno, dog meget forbedret... Det er dog det mest innovative ind til nu, det vil jeg gerne medgive...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Christoffer I. N. skrev:SH-01A og TR-08. Som skrevet i overskriften er de lavet med Rolands ACB teknologi, dvs. ikke analoge oscillatorer m.m.
https://www.roland.com/global/products/sh-01a/
https://www.roland.com/us/products/tr-08/
Jeg haaber snart, at Roland vaagner op fra den der "mini-dröm" med mini knobs/sliders :D
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Razmo skrev:jeg ser ikke noget unikt craftmanship i det de laver...
Det er jo ellers et Behringer speciale :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Gad vide hvor langt Behringer er med deres model for den ser godt nok fin ud :D

men hmm jeg har jo ikke plads til mere gear :'(

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Synes de er fede de små roland maskiner :-)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Ved 3:30 er der sammenligning og jeg syntes virkelig forskellen er stor

....er den 25.000 kroner stor? Måske ikke, men jeg er desværre ikke imponeret :-/


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hold nu kæft der er forskel. TR-08 lyder godt nok fesen i forhold til 808'eren, men de er også langt fra programmeret ens. Jeg synes dog det er meget tydeligt at høre på f.eks. hihats'ne på 08'eren at der er lang vej endnu.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Den lyder som et stykke BR legetøj

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Slap af Roland har haft travlt da da lavede denne video:


1:12 - Polyphony is cool!! Skrevet med comic sans. :shock: Muligvis det mest tåkrummende jeg længe har set, men den lyder som en rigtig SH101.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

AvS skrev:Slap af Roland har haft travlt da da lavede denne video

1:12 - Polyphony is cool!! Skrevet med comic sans. :shock: Muligvis det mest tåkrummende jeg længe har set, men den lyder som en rigtig SH101.
Ja, det er ikke lige den mest spændende video :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Er umiddelbart også ret imponeret over lyden i SH-01. Kan dog ikke lige finde ud af, om knapperne bliver for små og gnidrede. Jeg har en del Volcas og de er også meget små, men det er som om det virker mere crammed på Boutique-serien.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lyttet på flere demoer og den lyder sygt godt. Det ærger mig dog enormt at de ikke har tilføjet velocity -> filter mod. Kunne også godt tænkte mig at vide om envelopen klikker på release, når vca'en er sat til gate. Det er de eneste to ting som irriterende mig ved den originale SH101.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

bredal187 skrev:Ved 3:30 er der sammenligning og jeg syntes virkelig forskellen er stor
Prøver han ikke at demonstrere at den lille lyder lige så godt? Det lykkes da ikke særligt godt. Den lyder tynd.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Joachip skrev:
bredal187 skrev:Ved 3:30 er der sammenligning og jeg syntes virkelig forskellen er stor
Prøver han ikke at demonstrere at den lille lyder lige så godt? Det lykkes da ikke særligt godt. Den lyder tynd.
Jeg ville ikke engang købe en $5 sample pakke der lød sådan :-(

Nyt svar