Trådløs USB

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Trådløs USB

Indlæg af Morten Hjort »

Har nogen erfaring med at lave en trådløs overførsel via USB og hvilken betydning det har for latencien? Mit VoiceLive-board vil jeg gerne forbinde til min Mac, men vil gerne undgå at trække et kabel henover stuegulvet. Kan selvfølgelige gøre det når det skal bruges, men en trådløs løsning ville være optimal. Afstanden vil være ca 3-4 meter, hvis det har en betydning.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det kan såvidt jeg ved ikke lade sig gøre endnu. Det skulle så være over bluetooth eller wi-fi, hvilket jeg tror vil generere rigtig meget latency indtil videre. Der er kommet et par midi-keyboards som sender over bluetooth, hvilket giver mere mening, da det blot er midi-koder og ikke audio.

Har du kig på et par produkter der gør det du søger efter?

Det vil give mere mening med et trådløst mikrofon-system til din mic og så en bluetooth pedal - hvis det findes - til at styre VL-boardet via din computer. VL-boardet kan så stå på forstærkeren, bag i racket eller hvor det nu kan stå. Havde en bluetooth pedal hjemme for et par år siden, men den var alt for irriterende og producentens registrering virkede som en mersalgs-virus på min computer.

Du skal nok være forberedt på, at det i alle tilfælde er forholdsvist dyrt , sammenlignet med at gå frem og tilbage med mikrofon og VL-board.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Graceville skrev:Det kan såvidt jeg ved ikke lade sig gøre endnu. Det skulle så være over bluetooth eller wi-fi, hvilket jeg tror vil generere rigtig meget latency indtil videre. Der er kommet et par midi-keyboards som sender over bluetooth, hvilket giver mere mening, da det blot er midi-koder og ikke audio.

Har du kig på et par produkter der gør det du søger efter?

Det vil give mere mening med et trådløst mikrofon-system til din mic og så en bluetooth pedal - hvis det findes - til at styre VL-boardet via din computer. VL-boardet kan så stå på forstærkeren, bag i racket eller hvor det nu kan stå. Havde en bluetooth pedal hjemme for et par år siden, men den var alt for irriterende og producentens registrering virkede som en mersalgs-virus på min computer.

Du skal nok være forberedt på, at det i alle tilfælde er forholdsvist dyrt , sammenlignet med at gå frem og tilbage med mikrofon og VL-board.
Tusind tak for svaret! Jeg har kigget på et par løsninger via wifi og tror at det rent teknisk vil virke, men problemet bliver nok potentielle udfald og latency, så måske jeg ikke kan se om et langt USB-kabel med en repeater kan gøre jobbet. Findes der nogle tommelfinger-regler angående længde på kabler (digitalt) ift latency? Det er lidt svært at søge info på, da det meste blot handler om normal data-forbindelse og audio i realtid.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der findes usb forlængerledninger ihvertfald. Om en repeater er nødvendig, ved jeg ikke. Det er vel at prøve ad.

Hvis du blot laver en-mand-og-hans-guitar takes som jeg for det meste gør, er latency ikke aktuelt, da du kan bruge hovedtelefoner direkte i VL'en uden latency, da det - går jeg ud fra - ikke skal en tur forbi computeren.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar