Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af ZoSo »

Det kan også være koder_kanin der afprøver sin dommedags virus. Hvis den kommer til at virke kan vi godt sige farvel til internettet.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Når nyhedsværten læser nyhederne op, kigger de direkte ind i kameraet. Omkring et TV sidder 3 personer og kigger på nyhedsudsendelsen. En sidder direkte overfor TV´et, en sidder 45 grader til højre for og en sidder 45 grader til venstre for. Her sker der så det mærkelige, at de alle 3 oplever nyhedsværten kigge i retning direkte mod dem selv. Dvs. at nyhedsværten på TV-skærmen "kigger" i 3 helt forskellige retninger samtidig.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

ZoSo skrev:Det kan også være koder_kanin der afprøver sin dommedags virus. Hvis den kommer til at virke kan vi godt sige farvel til internettet.
Så mødes vi nede på hjørnet.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

SustainerPlayer skrev:
ZoSo skrev:Det kan også være koder_kanin der afprøver sin dommedags virus. Hvis den kommer til at virke kan vi godt sige farvel til internettet.
Så mødes vi nede på hjørnet.
Yeah....så køre vi ud i den store vide verden.

Billede

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det var måske det her hjørne du tænkte på.

Billede

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:Ja det er ikke utænkeligt, om ikke andet kan DNS serverne der fortæller dig hvilke IP adresser der gemmer sig bag internet domainerne godt være belastet hvis en masse ekstra trafik pludselig "holder fest"... Det kan også være at der bliver scannet lidt dybere på de pakker der bliver sendt i denne periode hos nogle udbydere.
Interessant! :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

ZoSo skrev:Det var måske det her hjørne du tænkte på.

Billede
Ja - gråtonerne er også pretty spot on. :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

AvS skrev:Jeg undrer mig altid over hvorfor man i supermarkeder skal veje frugt og grønt nede i frugt og grøn afdelingen, og printe en stregkode ud. Hvorfor vejer de den ikke oppe ved kasse? Det må være sket for alle, og må ske flere gange om dage, at folk står i køen og kommer i tanke om at de har glemt at veje lortet, og så skal man hele vejen ned til frugt og grønt, som næsten altid ligger i den anden ende a butikken. Temmeligt usmart.
HAH! De har lige indført dette i Lidl, af alle steder, på Vesterbrogade. Utroligt meget smartere løsning end den gamle vej-selv-og-print løsning. :clap:

Medlemsavatar
davey
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af davey »

AvS skrev:
AvS skrev:Jeg undrer mig altid over hvorfor man i supermarkeder skal veje frugt og grønt nede i frugt og grøn afdelingen, og printe en stregkode ud. Hvorfor vejer de den ikke oppe ved kasse? Det må være sket for alle, og må ske flere gange om dage, at folk står i køen og kommer i tanke om at de har glemt at veje lortet, og så skal man hele vejen ned til frugt og grønt, som næsten altid ligger i den anden ende a butikken. Temmeligt usmart.
HAH! De har lige indført dette i Lidl, af alle steder, på Vesterbrogade. Utroligt meget smartere løsning end den gamle vej-selv-og-print løsning. :clap:
Det er nok for at man selv kan se hvor mange gram man køber, samt hvor meget det koster.

Men det er rigtigt at det er åndssvagt, at de ikke har en vægt begge steder, i tilfælde af man glemmer det.

Godt Lidl så har fattet det.

For at blive ved supermarkederne undrer jeg mig over, at der i Aldi ikke er et rullebånd efter kassen når varene er blevet scannet, men at de skal ligge på det lille bitte usle stykke bordplads der er til rådighed.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo fordi, ALDI er så naive at tro, at danskere besidder blot en anelse af den tyske effektivitet. I ALDI forventes du at lægge dine varer tilbage i din indkøbskurv, og så hurtigts muligt køre væk og pakke dine varer andetsteds. Det sparer en masse plads og får folk meget hurtigere gennem systemet ... Hvis ellers ikke danskere var sådan nogle uordnede slendrianer

[/tidligere-ALDI-medarbejder-rant]
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

davey skrev:Det er nok for at man selv kan se hvor mange gram man køber, samt hvor meget det koster.
De har stadig en vægt stående i frugt og grønt, så man kan se hvor meget det vejer. Man kan så ikke vælge hvilken vare det er, så man kan ikke se den præcise pris. Men det er vel heller ikke så voldsomt vigtigt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg arbejder pt. På en algoritme som forudsiger om der sker noget, med en gruppe af mennesker. Indenfor lægevidenskaben har man i årtier brugt Cox regression, som er en statistisk model. Meget kræftforskning mm. Er baseret på denne.

Idag fanger jeg så mig selv i af vælge denne metode fra, fordi den ikke er i nærheden af den præcision man får fra et Neuralt netværk.

Jeg syntes det siger lidt om hvor vi er idag.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Vi ville aldrig risikere at tabe Tour de France på den første etape ved at snyde, siger sportsdirektør hos Sky Nicolas Portal."

http://sport.tv2.dk/cykling/2017-07-02- ... nydetrojer

Altså de snyder ikke på første etape ... men ... :roll:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Folk på Facebook skændes over en madopskrift.

Dét undrer mig ikke.

Det undrer mig, det kan blive en nyhed.

http://www.bt.dk/kendte/kendt-tv-kok-fa ... el-mod-det

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nigella er ellers lidt af en frækkert.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

- og det kan folk jo så ellers undre sig over at jeg synes.. :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg undrer mig ikke - Jeg synes også hun er en frækkert :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jo hun er lidt af en frækkert.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin: det er så fedt

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vældig godt underholdt :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Undrer mig over hvorfor hunde ofte tisser på et hjørne, eller genstande som stikker ud. De pisser da også midt på en væg, men synes det er meget ofte at hvis der f.eks. er et nedløbsrør eller andet, som stikker ud, så er det her som skal pisses...? Synes man som regel kan komme frem til at der er en evolutionær fordel når man se på dyrs og menneskers, adfær men ved ikke helt med hundes pisseri. Men det er måske det samme når mennesker pisser. Man pisser altid op ad noget, for det første. Og hvis der er et nedløbsrør, eller kabel tv kasser pisser man ofte op ad denne, men det er måske nok mest et blufærdigheds spørgsmål...eller er det mon oprindeligt det, eller er det med tiden blevet til blufærdigheds spørgsmål? :?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det må ligge noget dybere end bare der... For indenfor Nudgning har man f.eks. placeret et billede af en flue eller en skydeskive i et pissoir for at motivere folk til at skyde efter den (så man undgår det alle andre steder). Der må være et eller andet der motiverer os til at pisse op af en genstand i stedet for blot at pisse ud i vinden. Det er fandme sjældent man gør det, hvis man har valget.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja selvom det virker lidt som noget fjollet noget at tænke over så er det også lidt interessant. Tror dog nok at vi mennesker pisser op ad en mur og ikke bare ud i ingenting, er for at skjule pølsen - både pga. blufærdighed, men nok også for at der ikke lige kommer en person eller dyr og smadrer en i dilleren/eller nogerne (nogerne, nokerne, nungerne..hvad er det egentligt for et ord!?). Det er nok også noget med at man står i læ så vinden ikke blæser ens pis op i ansigtet.
Mht. hunde som oftest tisser på små ting, eller hjørner er det måske noget med at de ikke identificerer flad mur, eller jorden, som værende ét objekt. Tænker når de kigger rundt efter et sted at markere så kigger de kun meget lokalt, og derfor er en flad væg på et hus ikke rigtigt et genkendeligt objekt som kan markeres. Men så snart der er et lille vindue, eller et hjørne så opstår der et visuelt mønster som kan tolkes som ét objekt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Phil Collen goes artsy-fartsy ...


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har sat en server igang med at hente data fra Open data Aarhus, som eks. giver adgang til forskellige sensorer kommunen har sat op. I det her tilfælde har jeg valgt at fokusere på sensor-data fra trafiknettet (opdateret hvert. 5 minut).

Herunder er derfor en barchart der viser gennemsnits hastigheden på tværs af alle de 100 målepunkter der er (den sorte streg viser max hastigheden i det givne tidsrum).
Skærmbillede 2017-08-30 kl. 15.38.19.png
Her undrer det mig lidt at der er en lavere gennemsnitshastighed kl 5-6 og 6-7, samt 13-14 og 14-15.

Hvordan kan det lige være? Altså for morgentimerne giver det ikke mening for mig at folk kører stærkere kl 4 end de gør kl 5?

Nyt svar