Softube Console 1 MK2

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Softube Console 1 MK2

Indlæg af Dennis P »

Er der nogen der har erfaringer med at bruge console 1?
Har læst og set en del videoer om den og MK2 udgaven virker bl.a sammen med 60 UAD plugs og er faldet betragteligt i pris, til omkring 3700kr.
Har bestilt en, da det virker som en game changer for mig, i forhold til workflow og komme væk fra musen og mixe lidt mere med ørerne and øjnene;-)

http://www.cyberfarm.dk/softube-console ... 05-softube
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hvilken Daw arbejder du i?
Cubase 11 pro

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

Jeg arbejder i lidt af hvert, men mest studio One lige nu. Kan læse mig frem til at det er et godt valg, i forhold til Console 1, da det bl.a understøtter fader og pan bevægelser;-)
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den virker da ret fed til en god pris - Man slipper jo hurtigt samme mængde penge, hvis man skal købe en Faderport 8 eller lignende, og den her kommer med en (formentlig) ret god og velintegreret channel strip. Det er faktisk fristende :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg tror det er et fint valg, ville blot sikre mig at du ikke var på Cubase for så ville det være spild af penge. Skriv lige tilbage hvad du mener om den :-D
Cubase 11 pro

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

stralner skrev:Jeg tror det er et fint valg, ville blot sikre mig at du ikke var på Cubase for så ville det være spild af penge. Skriv lige tilbage hvad du mener om den :-D
Det skal jeg nok:-)
Det er lidt oppe af bakke at få fat i en lige nu. Den er udsolgt alle steder og kan først skaffes fra midt i Marts.
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev:Jeg tror det er et fint valg, ville blot sikre mig at du ikke var på Cubase for så ville det være spild af penge. Skriv lige tilbage hvad du mener om den :-D
Er der da noget galt ift. Cubase? Jeg har overvejet at købe den netop mhp at mixe i Cubase..

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

metal skrev:
stralner skrev:Jeg tror det er et fint valg, ville blot sikre mig at du ikke var på Cubase for så ville det være spild af penge. Skriv lige tilbage hvad du mener om den :-D
Er der da noget galt ift. Cubase? Jeg har overvejet at købe den netop mhp at mixe i Cubase..
Cubase er ikke integreret på samme måde med console 1, som Studio One er.
Du kan finde sammenligne de forskellige Daw's inde på Softibe's hjemmeside.
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Dennis P skrev:
metal skrev:
stralner skrev:Jeg tror det er et fint valg, ville blot sikre mig at du ikke var på Cubase for så ville det være spild af penge. Skriv lige tilbage hvad du mener om den :-D
Er der da noget galt ift. Cubase? Jeg har overvejet at købe den netop mhp at mixe i Cubase..
Cubase er ikke integreret på samme måde med console 1, som Studio One er.
Du kan finde sammenligne de forskellige Daw's inde på Softibe's hjemmeside.
Jeg tænkte mere på https://www.steinberg.net/en/products/c ... start.html Cubase leveres med nogle ret imponerende vellydende plugins som er i channel strip, det giver mere mening at bruge Steinbergs egen løsning.
Cubase 11 pro

Default avatar
stigc56
Medlem
Indlæg: 100
Sted: Copenhagen

Indlæg af stigc56 »

Fungerer udmærket med Cubase. Er ikke så dybt integreret, men grundfunktionerne er i orden.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Er der noget nyt om denne - Nogen der har fået prøvet den grundigt?

Jeg er stadig ret fristet :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar