Hennedub. Danmark’s største producer pt.?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Hennedub. Danmark’s største producer pt.?

Indlæg af Thomas J »

Hello.

Hvad syntes i om Hennedub? (Henrik Wolsing)

Jeg syntes det er fuldstændig sindsygt hvor fede tracks han laver, og hvor produktiv han er. Fedt at se en producer med en så alsidig lyd. Lige fra hiphop, til pop. Tror kun han er 22-23 år.

Numbers don’t lie - har jeg hørt en klog mand sige, og følgende tal er kun fra Spotify plays.
Alt musik er produceret af Hennedub

2017:
Gilli - Helwa (9,3 mil.)
Gilli - La varrio (4,6 mil.)
Gilli - Habibi Aiwa (4,2 mil.)
Kesi - God dag (5,2 mil.)
Kesi ft. Benny Jamz - Mamacita (3,9 mil.)
Kesi ft. Gilli - Consigliere (2,4 mil.)

Ældre:
Brandon Beal ft. Lukas Graham - Golden (51,1 mil.)
Christopher - I Won’t Let You Down (12,5 mil.)
Noah Carter - Do You (3,4 mil.)
Gilli - Tidligt Op (15,7 mil.)
Gilli - Orale (9,5 mil.)
Xander - Spild Tiden (2,2 mil.)
Topgunn - 6 Liter (9,7 mil.)
Topgunn - Dejlig (9,7 mil.)

Må godt nok give lidt cash med så mange millioner plays!
Er der nogen der ved hvor meget 1 million danske plays giver på Spotify?

Her er han behind the beat:


God fredag :)
Senest rettet af Thomas J fre 9. jun 2017 22:15, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sejt - men han får vel ikke andel af plays eller hvordan?

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

SustainerPlayer skrev:Sejt - men han får vel ikke andel af plays eller hvordan?
Så vidt jeg kan læse mig frem til er han både producer og komponist/sangskriver på de fleste tracks.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Thomas J skrev:Er der nogen der ved hvor meget 1 million danske plays giver på Spotify?
Jeg er ikke sikker på danske plays, men jeg fandt dette link, og der skal man så huske at det måske kun er en mindre procentdel der går til ham.
http://www.digitalmusicnews.com/2016/05 ... royalties/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Hald skrev:
Thomas J skrev:Er der nogen der ved hvor meget 1 million danske plays giver på Spotify?
Jeg er ikke sikker på danske plays, men jeg fandt dette link, og der skal man så huske at det måske kun er en mindre procentdel der går til ham.
http://www.digitalmusicnews.com/2016/05 ... royalties/
Tak for linket. Det er da alligevel en pæn sjat hvis det samme gælder dk.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Arrhh... det er ikke meget...

Tjek ham her, det er ihvertfald ikke så meget han fik ud af det
http://www.digitalmusicnews.com/2015/09 ... paid-5679/

Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Mosh »

"Må godt nok give lidt cash med så mange millioner plays!
Er der nogen der ved hvor meget 1 million danske plays giver på Spotify?"

Det ved jeg. Tallene er fra 2016/2017
Streams på spotify: 1.000.243 udbetalt: 35.788kr
8-)
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Mosh skrev: Det ved jeg. Tallene er fra 2016/2017
Streams på spotify: 1.000.243 udbetalt: 35.788kr
8-)
Tak for info :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kunne herregodt tænke mig at arbejde med Hennedub - giv mig et kald 8-) :lol:

Nu sagde du dog "numbers don't lie":

Danske Mads Dyhrberg: 400 millioner+ får de fleste andre danske producere til at blegne mht. plays (de fleste masteret af undertegnede, helt ubeskedent). Mads' ting lyder også altid stinkegodt.

Thomas Troelsen laver stadig hits i udlandet, men kender ikke hans antal plays.

En anden dansk producer/remixer med mange hits og fed lyd er Hedegaard, som jeg også har fornøjelsen af at masterere og nogle gange samtidigt mixe for (selvom hans tracks lyder så godt, at der ikke er meget at pille ved). Har også gang i udlandet nu.

Flere bud?

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Holger skrev:Kunne herregodt tænke mig at arbejde med Hennedub - giv mig et kald 8-) :lol:

Nu sagde du dog "numbers don't lie":

Danske Mads Dyhrberg: 400 millioner+ får de fleste andre danske producere til at blegne mht. plays (de fleste masteret af undertegnede, helt ubeskedent). Mads' ting lyder også altid stinkegodt.

Thomas Troelsen laver stadig hits i udlandet, men kender ikke hans antal plays.

En anden dansk producer/remixer med mange hits og fed lyd er Hedegaard, som jeg også har fornøjelsen af at masterere og nogle gange samtidigt mixe for (selvom hans tracks lyder så godt, at der ikke er meget at pille ved). Har også gang i udlandet nu.

Flere bud?
Undrer mig da du ikke har lavet noget for ham endnu Holger :-D

Mads Dyhrberg kendte jeg ikke, men kan se han er inde over Martin Jensen - som jo nok er noget af det største der er kommet ud af Danmark de senere år. Super fedt.

Thomas Troelsen’s bedrifter kan man selvfølgelig ikke sætte en finger på. Bare hans tracks for Pitbull har jo 1 milliard plays/views tilsammen !

Sjovt du nævner Hedegaard (som jeg også syntes laver rigtig fede ting) da han også er inde over Brandon Beal - Golden, og Hennedub er inde over hans single That’s Me.

Med Danmarks’s største producer mente jeg nok mere producere der klarer sig godt i dk.
Hennedub har trods alt 3 tracks i top 10 på Spotify Danmark pt. Jeg kan ikke se nogen af de andre. No hate :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg synes H1tmakers gør det ufatteligt godt. De har ramt det unge segment helt fantastisk. Klart musikken deler vandende, men hvis det handler om tal, så hører de også til i toppen pt.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thomas J skrev: Sjovt du nævner Hedegaard (som jeg også syntes laver rigtig fede ting) da han også er inde over Brandon Beal - Golden, og Hennedub er inde over hans single That’s Me.
Nåmen den har jeg mixet+masteret, så lidt Hennedub har jeg da så snuset til åbenbart. Sjovt.

Dejligt med dygtige danske producere, kunne bare være fedt hvis flere af dem kom ud over landets grænser, som de har fortjent.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

DPA gør en del for at hjælpe på det og jeg tror på vi vil se en håndfuld snige over atlanten, indenfor de næste få år
Deaktiveret

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Det er utopi at tro, Hennedub ikke får en rigtig god del af kagen. Uden at pille de unge rappere ned, mener jeg, at Hennedub har den største andel i at mange af de tracks, du henviser til, er blevet kæmpehits. Om han tjener på royalties eller får et pænt engangsbeløb er underordnet.

Når det er sagt, vil jeg erkende, at jeg er fuldstændig enig i, at han er en af de bedste producere i Danmark i dag - hvis ikke den bedste. Jeg så på hans Instagram, den anden dag, at han lige er fyldt 23, så det er jo imponerende. Det giver mig blod på tanden :wink:

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Siden mit indlæg er der godt nok sket meget.
Hennedub har pt. 6 tracks i top50 på Spotify Danmark. Det er over 10% af charten!

Basim ft. Gilli – Comme Ci Comme Ca (#1)
Kesi – Følelsen (#3)
Gilli ft. Kesi & Sivas – Rica (#5)
Gilli – Habibi Aiwa (#18)
Kesi ft. Benny Jamz – Mamacita (#27)
Kesi ft. Gilli & Benny Jamz – Op (#44)

Fandme godt gået! :clap:

Senest rettet af Thomas J lør 23. sep 2017 14:02, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
birkkjaer
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Aarhus C

Indlæg af birkkjaer »

Når man taler om store danske producere, må man ej forglemme Kewan Padre.

Kewan vandt bl.a. fornyligt prisen som "Årets Producer" til Voice '17, og står bag hits som "C'est La Vie" med Gilli, "Tyveri" med Hasan Shah, "Tunnel Vision" med Mads Langer, og "Sommer Sindssyg" med Jimilian.

Alene i august måned havde Kewan 11 produktioner i den danske top-200 på Spotify...

Ps. Første post - wehuu! :oops:

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

True. Kewan laver også super fede ting!
Top200? Hvor finder man den på spotify? :lol:

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Holger skrev:
Thomas J skrev: Sjovt du nævner Hedegaard (som jeg også syntes laver rigtig fede ting) da han også er inde over Brandon Beal - Golden, og Hennedub er inde over hans single That’s Me.
Nåmen den har jeg mixet+masteret, så lidt Hennedub har jeg da så snuset til åbenbart. Sjovt.
Der er også super god lyd på det track. :clap:


Nyt svar