Er Rolands VC1 kort til V-Synth virkelig så sjældne?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Er Rolands VC1 kort til V-Synth virkelig så sjældne?

Indlæg af K-Bee »

Jeg gad god eje den d50 expansion som VC1 har, men at betale 3000 for et plastickort (plus porto/told fra udlandet), og uden garanti for at det virker, forekommer mig lidt voldsomt. D50'eren kan jo fås for det samme, og d550 ligeså (så'n ca.) VC2 vocal designer kortet ligger på ca. det samme.

Lavede de meget få af dem?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hurra - jeg har dem begge:)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Måske skal de afsted nu:)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

He he! Sender lige en PB så :wink:

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2681
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Tror det er som med alt andet (vintage) gear. Prisen stiger med populariteten. Hvis efterspørgselen på kortet er større end på D-550, jamen så det jo principielt fløjtende ligegyldigt om sidstnævnte har display, PSU og vejer 300x så meget....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Eller også kan man anskaffe sig XT versionen hvor den er indbygget :) ... jeg skal dog indrømme, at jeg selv ikke synes D50 er noget at råbe hurra for længere, slet ikke hvis man har en V-Synth ... V-Synth er jo D50'erens moderne version, og ligner D50 på så ekstremt mange områder, at den kan præcis det samme med de rette samples... og mere til... så eneste grund til at bruge det kort er, at man vil have kompatibilitet til D50'erens store lydbibliotek, jeg kan virkeligt ikke se andre grunde for at være ærlig... til gengæld forstår jeg hvis man gerne ville have Vocal Designer kortet som er ret unikt.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Razmo skrev:Eller også kan man anskaffe sig XT versionen hvor den er indbygget :) ... jeg skal dog indrømme, at jeg selv ikke synes D50 er noget at råbe hurra for længere, slet ikke hvis man har en V-Synth ... V-Synth er jo D50'erens moderne version, og ligner D50 på så ekstremt mange områder, at den kan præcis det samme med de rette samples... og mere til... så eneste grund til at bruge det kort er, at man vil have kompatibilitet til D50'erens store lydbibliotek, jeg kan virkeligt ikke se andre grunde for at være ærlig... til gengæld forstår jeg hvis man gerne ville have Vocal Designer kortet som er ret unikt.
Sandt nok. Men nu har jeg en original og ikke en XT og en nostalgisk forkærlighed for de masseproducerede firsersynths (M1, DX7 og d50) - DX7 har jeg, M1 er i plugin form hvilket rækker, men d50eren mangler jeg - og der er ikke plads til flere keyboards eller moduler :roll: Siden der aldrig (og nok heller aldrig bliver) lavet et d50 plugin gav det mening for mig med et kort :) :wink:

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2681
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er sgu heller ikke sødt af Razmo at ødelægge andre folks GAS og glæde ved vintage gear :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nej jeg er en bavian, jeg ved det godt :D ... jo jo, jeg af alle forstår godt GAS, og nostalgien, har jo selv været der (og bilder mig ind jeg i dag er ude af det)... Jeg har da selv haft D-550 i tidernes morgen :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Har set at Roland selv har lavet en emulering. Tjek dette link :
https://www.rolandcloud.com/instruments ... ology-1987

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Er det ikke blot samplinger og lidt filter?
Hvor vælger man mon osc sammensætning P og S?
Ka ikke huske om det blev kaldt structure eller lign. Svare til DX-7 algorithm

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sjamus skrev:Har set at Roland selv har lavet en emulering. Tjek dette link :
https://www.rolandcloud.com/instruments ... ology-1987
Fedt og ufedt. Hader subscribition ... og det ser ud til at blive pricey.

Men jeg signer sgu lige op. :-D

EDIT. Det er sgu fair nok - sikken en masse lækkert man får der.

Hilsen Roland-lyd fanboi. :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Razmo skrev:Nej jeg er en bavian, jeg ved det godt :D ... jo jo, jeg af alle forstår godt GAS, og nostalgien, har jo selv været der (og bilder mig ind jeg i dag er ude af det)... Jeg har da selv haft D-550 i tidernes morgen :)
In your dreams:)

Nyt svar