Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Man Who Saved 669 Children During The Holocaust Has No Idea They’re Around Him, Watch His Reaction

In 1939, on the eve of World War II, a young British stockbroker called Nicholas Winton did something truly incredible. He risked his life to successfully save 669 mostly Jewish children from Czechoslovakia during The Holocaust by ensuring their safe passage to Britain. And then, like a true hero, he never spoke of it again until fifty years later when his wife found a scrapbook in the attic of their home that contained the names, pictures and documents of the children that he saved.

Sir Nicholas, who was knighted by Queen Elizabeth II in 2003 and who received the Czech Order of the White Lion in 2014, died on July 1, 2015, aged 106. Dubbed the “British Schindler” by the British press, he appeared on a UK television programme called That’s Life! in 1988. He was invited as a member of the audience, totally unaware that the people sitting around him were only alive because of his bravery and selflessness. Watch the video below to see the moment he finally realized. Get your handkerchief ready…

/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du godeste, jeg kendte historien og havde set klippet før, og alligevel sidder man med våde øjne på arbejdespladsen. Selvopofrelse er altid stort, og tak og anerkendelse er det smukkeste krydderi.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Så lige at "ugens kanon" er et nummer der er mixet og mastered af mig :)
Han skal nok blive til noget den unge JodeBode...

http://www.dr.dk/musik/karrierekanonen/ ... kaerlighed
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lykkedes mig at komme et stykke over startlønnen + få fremrykket lønforhandling med et år, ved at lytte til min fagforening + lydmaskine folk, og så have lidt is i maven.

Så nu ska jeg lige have et par timer at tænke i, og så tror jeg at jeg siger ja. Så får man trods alt ro på den front.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt, tillykke med det :-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er altid svært med løn, nogle er bedre til at forhandle løn end de er til at arbejde, og andre er firmaets bedste mand men kan ikke finde ud af at spørge om mere. Fedt at få startet godt ud. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Lykkedes mig at komme et stykke over startlønnen + få fremrykket lønforhandling med et år, ved at lytte til min fagforening + lydmaskine folk, og så have lidt is i maven.

Så nu ska jeg lige have et par timer at tænke i, og så tror jeg at jeg siger ja. Så får man trods alt ro på den front.
Badass. En vellykket lønforhandling kendetegnes ved, at modparten har et ambivalent ansigtsudtryk, der er en blanding af vrede og tårer. :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Det er altid svært med løn, nogle er bedre til at forhandle løn end de er til at arbejde, og andre er firmaets bedste mand men kan ikke finde ud af at spørge om mere.
Interessant observation. Jeg vil så klart foretrække, at være bedre til at forhandle løn. :dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

^^ tak :D

Jeg er hammer dårlig til at forhandle løn, men nu fik jeg lige et par gode råd og så endte det med at vi landede et sted hvor begge parter var tilfredse.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mike-air skrev: Jeg er hammer dårlig til at forhandle løn, men nu fik jeg lige et par gode råd og så endte det med at vi landede et sted hvor begge parter var tilfredse.

Ender du alligevel ikke som konsulent med 10-20 kunder i den branche med en timeløn der kan matche en forsvarsadvokat?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har taget hul på Finale25 som demo og opsat den til ReWire i Logic. Det er mega lækkert. Der er et par begrænsninger jeg ikke lige har knækket koden til, men hvor er det lækkert at man til alle tider kan orientere sig i partituret og DAW'en, omskrive dele og indspille igen.

Dertil har jeg opsat mit system så alle instrumenter og mikrofoner er ready to go. Ikke plug-and-play men tag instrumentet og spil. Ikke noget med at tweake og rode med ledninger mens inspirationen og motivationen siver ud af kroppen. Der er hul igennem med det samme.

Jeg overvejer om man skal lave en ny tråd som kunne hedde:

- Vis mig dit workflow (til inspiration for andre)
– eller nyt workflow blæretråd (det er fedt med nyt udstyr, men nye ideer som sparer tid, bruger det man glemte man havde på en ny måde osv har for mig at se mindst lige så meget værdi som nyt udstyr, og ja, det er fordi jeg ikke lige er ved muffen rent økonomisk pt.)

Og så skinner solen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:
Mike-air skrev: Jeg er hammer dårlig til at forhandle løn, men nu fik jeg lige et par gode råd og så endte det med at vi landede et sted hvor begge parter var tilfredse.
Ender du alligevel ikke som konsulent med 10-20 kunder i den branche med en timeløn der kan matche en forsvarsadvokat?
Der er lige en lille finesse i den sammenhæng; et er hvad man koster i timen, og noget andet er hvad man selv får i timen.
The firm skal jo også gerne have; bang for the buck! :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev: Jeg overvejer om man skal lave en ny tråd som kunne hedde:

- Vis mig dit workflow (til inspiration for andre)
– eller nyt workflow blæretråd (det er fedt med nyt udstyr, men nye ideer som sparer tid, bruger det man glemte man havde på en ny måde osv har for mig at se mindst lige så meget værdi som nyt udstyr, og ja, det er fordi jeg ikke lige er ved muffen rent økonomisk pt.)

Og så skinner solen.
DO IT! Kanon ide :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Safsusema, den ska jeg se!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tripper lidt over den her YT-kanal ...


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Godt nok har jeg pisse travlt med at skrive speciale, men et afsnit matador kan der altid blive tid til.
Det er sku lidt af et mesterværk.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Min mac pro har kørt uafbrudt i lidt over en uge nu, hvor den simulerer en masse eksperimenter med AI. Indenfor den verden, er der et begreb der hedder overfitting (som kan oversættes til at man har en model der også indlærer støj) - og det har jeg så forsøgt at overkomme ved at lave en lidt kreativ beslutningsregel i læringsprocessen.

Nu læste jeg så en artikel omkring et andet lignende eksperiment hvor forfatterne har haft problemer med overfitting for stortset alle eksperimenter de har lavet, hvilket gør resultaterne.... ikke ubrugelige.... men mindre relevante.

Det forskrækkede mig lidt, og jeg skyndte mig at lave en analyse på de resultater jeg har indtil nu; Det ville FANDME være ærgerligt at have kørt eksperimenter i en uge uden at kunne bruge resultaterne til så meget.

HELDIGVIS har det båret frugt, i den stikprøve af resultater jeg har kigget på.

PYYYYH!! :roll: :roll:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men er det ikke svært at vide om støjen er brugbar eller ej? Jeg går ud fra, at du har en forventning om hvad der bliver "sorteret" som støj, men hvad så hvis din kørsel giver dig et andet resultat end ventet?
Det kan være jeg har misforstået det hele, men for mig lyder det som om, at maskinen bare skal kværne sig frem til de resultater man regner med?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Men er det ikke svært at vide om støjen er brugbar eller ej? Jeg går ud fra, at du har en forventning om hvad der bliver "sorteret" som støj, men hvad så hvis din kørsel giver dig et andet resultat end ventet?
Det kan være jeg har misforstået det hele, men for mig lyder det som om, at maskinen bare skal kværne sig frem til de resultater man regner med?
Godt spørgsmål.

Hvis man vil lave en model, som skal kunne forudsige et eller andet, baseret på signal der er i data, så starter man med at dele datasættet op i 2: et til at lære fra(train set), og et til at validere at det man har lært, er rigtigt(validation eller test set).

Overfitting kan så ses ved, at man har en super performance på train sættet, men en rigtig skidt performance på validerings sættet. I sådan et eksempel har modellen indlært en masse støj, og har derfor svært ved at generalisere det den har lært på et andet datasæt.

I mit eksperimentelle setup tilføjer jeg så forskellige mængder af støj, skævheder og forbindelser imellem variable. Og her er det så målet at kunne sige: Neurale netværk klarer den og den type skævhed/støj/etc. bedre/dårligere end de andre algoritmer jeg bruger til at benchmarke med.

Og for at kunne sige det uden bias i resultaterne skal jeg op på 12000 forskellige eksperimenter, og dem prøver jeg så på at replikere så mange gange jeg nu kan nå. Det giver så den fordel at jo flere gange man har gentaget et eksperiment, jo mindre er sandsynligheden for at det bestemte resultat var et "tilfælde".

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Jeg troede der var røget en kanal på min lydkort, det vidste sig bare at være keglen her der havde fået skruet den ned i Audio Midi Setup dimmeren i os-x. Oh happy day! :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha.. Wow! Men hvis nogen kan gøre det, så er det vidst også ham! :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sygt nok [emoji33]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar