Logic 10.3 er ude.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Re: Logic 10.3 er ude.

Indlæg af Kapello »

gs-dk skrev:Bruger du UAD plugs?
Jeps ... men det har jeg også gjort tidligere?!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Christoffer I. N. skrev: Nu har AU formatet nogle indbyggede muligheder, som er federe end VST, men jeg tror det ville betyde døden for AU, hvis Logic åbnede op for VST support. Det er muligt at der er mange firmaer, der udvikler til begge eller alle 3 platforme (dvs. inkl. AAX/RTAS), men hvis firmaerne kunne proppe et af formaterne i skraldespanden, ville de bare være glade.
AAX og RTAS er så to helt forskelllige formater, og tror ikke der er nogen der udvikler RTAS mere.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev:Nu har AU formatet nogle indbyggede muligheder, som er federe end VST ..
.. kan du uddybe det, Christoffer? Jeg troede faktisk det forholdt sig omvendt ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Nu har AU formatet nogle indbyggede muligheder, som er federe end VST ..
.. kan du uddybe det, Christoffer? Jeg troede faktisk det forholdt sig omvendt ..
Min kommentar er vægtet en smule, da jeg personligt støder ind i at de fleste VST plugins stadig kun er version 2/2.4, og ikke 3. AU har indbygget ekstern sidechain funktion, og har haft det længe hvis ikke altid, mig bekendt. Jeg ved godt at VST 3 ikke ligefrem er en nyhed, men en del firmaer bruger det ikke.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Kapello skrev:Masser af fede features - dejligt.
Savner dog stadig en bypass af alle plugins på hver channel - så du let kan høre et "før og efter" man begynder at mixe ... ville være fedt med en knap lige ved siden af solo :-)
Jeg kunne også godt bruge den funktion. Der er dog den der tænd/ sluk knap i venstre side når man holder cursoren over plugin'en i mixeren. Der kan man klikke/holde og trække cursoren ned over samtlige plugins. Med mindre man har parkinson eller bare har drukket for meget kaffe er det ret nemt, og jeg vil mene at det er næsten ligeså hurtigt som en enkelt knap når det lige sidder i hånden. Bare et lille cowboytrick hvis I ikke kendte det. Jeg har personligt ikke oplevet klik/ artefakter/ andet med det, så det har også undret mig at de ikke bare laver en bypass-all. Men jeg kører sjældent med vildt cpu-tunge plugins, så det er måske derfor...
Er stadig på 10.2, men går da ud fra at de ikke har fjernet det i 10.3.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er ikke helt overbevist om at det er forklaringen. Jeg har oplevet at det svinger afhængig af andre faktorer. Jeg hælder stadig mest til at det er visse plug-ins der gør det.

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Madelaire skrev:
Kapello skrev:Masser af fede features - dejligt.
Savner dog stadig en bypass af alle plugins på hver channel - så du let kan høre et "før og efter" man begynder at mixe ... ville være fedt med en knap lige ved siden af solo :-)
Jeg kunne også godt bruge den funktion. Der er dog den der tænd/ sluk knap i venstre side når man holder cursoren over plugin'en i mixeren. Der kan man klikke/holde og trække cursoren ned over samtlige plugins. Med mindre man har parkinson eller bare har drukket for meget kaffe er det ret nemt, og jeg vil mene at det er næsten ligeså hurtigt som en enkelt knap når det lige sidder i hånden. Bare et lille cowboytrick ...
Dejligt med vidensdeling :-)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Man kan sætte et custom billede ind af instrumenter på sporene. Dvs man kan tage et billede af sin egen fender, bas, sanger, mikrofon, trommesæt etc og bruge istedet for ikonerne. Pænt tacky, men hvor længe mon man har kunnet det?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Man har kunne gøre det i lang tid - men det krævede, at man gik ind i programmet udefra og lagde filer ind. Det var dog ikke noget stort arbejde.

Nyt svar