Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har prøvet at sidde 19 timer på et lufthavnshotel i Charles de Gaulle. Det er muligvis det værste døgn i mit liv.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, jeg kommer i tanke om at jeg i sin tid på vej hjem fra New Zealand også fik 10 timer på et hotel i Los Angeles på den konto. Buffeten var OK, men der var ikke rigtig noget at tage sig til - og vi var jo også ret trætte.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Aftenen i De Gaulle toppede, da jeg så en tjener hælde halv spist brød tilbage på buffeten (der var bidt i brødet.)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nå, der er sgu noget, der tyder på, jeg når hele vejen hjem til nogenlunde planlagt tid.

Det er der ingen grund til at brokke sig over.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Følelsen af at skrive noget (til specialet) der er så kompliceret at 3 sider tager 4 dage!! :-P

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nu er det anden gang indenfor et par måneder, at jeg pludselig ikke er i stand til at åbne visse filer på en af mine Kingston USB-stik, pga. at filerne er beskadiget - og det i sådan en grad at de ikke er til at reparere og gendanne. Og her er der altså tale om 2 forskellige USB-stik.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...men nu har det her jo så også været en måned, hvor nærmest alt som kunne gå galt er gået galt omkring mig, så tjaaa hvorfor ikke også noget data-tab.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Husker du at ejecte/"sikker fjernelse af hardware"?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:Husker du at ejecte/"sikker fjernelse af hardware"?
Æææhmmm... altså hiver man ikke bare stikket ud, når man er færdig med at bruge det....?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:
Christoffer I. N. skrev:Husker du at ejecte/"sikker fjernelse af hardware"?
Æææhmmm... altså hiver man ikke bare stikket ud, når man er færdig med at bruge det....?
Nej

Hvilke(t) operativsystem bruges de på?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:
Mr. Soundman skrev:
Christoffer I. N. skrev:Husker du at ejecte/"sikker fjernelse af hardware"?
Æææhmmm... altså hiver man ikke bare stikket ud, når man er færdig med at bruge det....?
Nej

Hvilke(t) operativsystem bruges de på?
De gange, hvor filer er blevet ødelagt, har det været efter jeg har brugt USB-stikkene på computere med Windows 7.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Får du ikke det her frem på proceslinjen når du propper en usb dims i?
usb.png
usb.png (4.06 KiB) Vist 537 gange

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg har aldrig og kender ikke nogen der har brugt "sikker fjernelse..." i deres liv. Og jeg og de har aldrig oplevet problemer med det.

Selv når jeg river USB sticken ud af mit Gotek drev på min Amiga, sker der ikke noget ;-)


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har flere gange haft problemer med SoundToys installere der ikke kørte eller ikke kørte ordentligt, overført fra denne computer til musik computeren med usb stick.

Som med alt andet computer-relateret går der jo "religion" i den og man gør som man selv har lyst til. For mig virker det at bruge sikker fjernelse af hardware. Og det tager altså kun 5-10 sekunder ekstra.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nu er det mange år siden jeg brugte en windows computer jævnligt nok til at kunne sige at jeg havde erfaring med det her issue, men dengang var det i hvert fald sådan, at på windows skete der på det nærmeste aldrig noget når man hev en stick ud uden at ejecte. Samtidig oplevede jeg mere end én gang, at gjorde man det samme på mac, kunne sticken faktisk blive beskadiget i en grad så der ikke var andet for end at smide den i skraldespanden. Noget kunne tyde på at det stadig er kutyme at undlade at ejecte på windows - men det kan være skadeligt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Selvfølgelig venter man på at der skrevet færdigt på sticken, og så tager man den ud. Der har i mit tilfælde ALDRIG været problemer, og jeg kender ikke nogen der har oplevet noget, på Windows platform.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg vil tilføje at jeg bruger nogle forskellige USB harddiske på min laptop, og de bliver også bare hevet ud, igennem flere år endda. Det kan være det har noget med fabrikant/kvalitet at gøre, hvis folk har oplevet problemer?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:Får du ikke det her frem på proceslinjen når du propper en usb dims i?
usb.png
Nu du siger det, ja så kan jeg se, at der kommer det der lille USB-stik-ikon frem på proceslinjen, når jeg stikker et USB-stik i maskinen.
Har dog aldrig skænket dette ikon en tanke.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

lakris skrev:Det kan være det har noget med fabrikant/kvalitet at gøre, hvis folk har oplevet problemer?
Det har været Kingston begge gange. Jeg troede, det var et okay mærke.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mht. diskussionen om hvorvidt "sikker fjernelse-funktionen" er nødvendig at bruge eller ej, så kan man jo sige, at den måske er der af en grund - for hvis det ingen forskel gjorde, så burde denne funktion vel slet ikke være der... ?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ingen af de festivaller jeg har søgt har hyret os. På visse festivaller er det de samme der spiller 5 år i træk fordi de er nære venner med udvalget, eller osse er det en eller anden artist en fra udvalget virkelig gerne vil knalde. Det kan man tydeligt høre på kvaliteten når det så endelig løber af stabelen. Det må de selv om.

Jeg er bitter.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Groove machines. Det lyder jo indbydende. Men når man så lytter rundt, så er der ikke rigtigt nogen af performerne, der kommer i nærheden af at groove. Det meste er noget halvskidt uinspirerende blip båt støj med sterile lyde.

Tænkte ellers da jeg så NI's aktuelle tilbud, at det var en glimrende lejlighed til dels selv at prøve det lidt af - og dels lege lidt med det sammen med barnebarnet. Men hvis det bedste, der kan præsteres er Jeremy Ellis og lignende, så tror jeg hellere, at jeg vil vælte på en cykel.

Nå - men så behøver man ikke GAS´e over en Maschine eller lign. :roll:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Ingen af de festivaller jeg har søgt har hyret os. På visse festivaller er det de samme der spiller 5 år i træk fordi de er nære venner med udvalget, eller osse er det en eller anden artist en fra udvalget virkelig gerne vil knalde. Det kan man tydeligt høre på kvaliteten når det så endelig løber af stabelen. Det må de selv om.

Jeg er bitter.
Ellers må du arbejde lidt på dine venskaber ... og sex.

Nyt svar