Reason 9.5 med vst på vej. 29 maj.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Reason 9.5 med vst på vej. 29 maj.

Indlæg af mcpersso »

mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

?? Det er da en bombe under deres marked for Rack Extensions..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

metal skrev:?? Det er da en bombe under deres marked for Rack Extensions..
Ja, medmindre at Rack Extensions har flere/større muligheder hvad angår CV. Det ligner umiddelbart, at det nye "VST host modul" har nogle fastlagte muligheder, og dét er det.

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Hmm, måske Reason skal til at findes frem fra gemmerne igen.
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
metal skrev:?? Det er da en bombe under deres marked for Rack Extensions..
Ja, medmindre at Rack Extensions har flere/større muligheder hvad angår CV. Det ligner umiddelbart, at det nye "VST host modul" har nogle fastlagte muligheder, og dét er det.
Manglen på VST har været en helt essentiel og bevidst strategi, de har såvidt jeg husker forklaret det med at det vil indføre for meget ustabilitet, man kan så lidt syrligt svare at hvis andre kan få det til at virke, burde de jo også kunne :-)

At de nu lanchere det der burde have været der i 10 år, og så kun i en begrænset form, er vel meget godt i tråd med at de fortsat ikke mestre det perfekt, men nu forsøger med en begrænset løsning

Underligt firma, men visse af synthene var fede fra starten, så fede at folk gad rewire, og nogle oplevede vel at deres underlige univers var let og ubøvlet, måske netop i kraft af det er begrænset.

Jeg er imponeret over at firmaet og Reason stadig er der
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Som Reason-bruger siden version 2.0 ved jeg faktisk ikke, hvad jeg skal sige egentlig. Mange har skreget på vst i Reason og at hvis der kom det, så ville programmet være super. Man kan sige, at da det nu er en decideret DAW, så har det måske manglet. Jeg har brugt både ReWire og bouncet Reason tracks ud og importeret dem i Cubase og det har været fint nok.

Problemet for mit vedkommende er, at Reason altid har været et program uden fejl. Det har været langt mere stabilt end Cubase, Protools etc. Lidt i stil med at Apple har vist sig mere stabil ift pc. Grunden er jo, at Propellerhead har fuld kontrol over programmer, der kan benyttes i Reason. Nu åbner de op for, at der kommer en masse udefrakommende fejl, som kan gøre Reason mindre stabilt.

De er selvfølgelig højest sandsynligt bagud på DAW-markedet, fordi Reason før i tiden udelukkende var et midi værktøj. Det er dét, man kender Reason for. Så som strategi kan jeg godt se, hvorfor de vælger dette, da de som firma selvfølgelig ønsker at ekspandere på markedet.

Noget helt andet er workflow i Reason. De proklamerer, at det er super effektivt osv. Jeg må sige, at jeg har aldrig (og bliver aldrig) været stor fan af deres workflow. På trods af, at jeg har kørt med Reason siden 2002 ca, så har det altid forekommet mig som klodset bygget op og et bevidst forsøg på at være anderledes. Kan godt lide deres rack-ide. Men selve vinduerne og de ting, der foregår der er uoverskuelige. I mange år kunne man ikke engang udvide vinduet til at fylde hele skærmen. Og selve måden man laver combo-instrumenter er heller ikke gennemtænkte. I min verden har de altid været langt bagefter ift workflow og gennemtænkt brugeroplevelse. Jeg har bare haft et behov for at rode med midi og der har Reason været bedre end Cubase. Jeg har så vænnet mig til Reasons måde at fungere på. I dag er jeg nok blevet "klogere". Jeg skulle have haft investeret i synth plugs til Cubase i stedet og blot haft et enkelt program.

Jeg tror, at det kommer til at give bagslag. Det bliver flere elementer til et i forvejen underligt univers.

Medlemsavatar
orangoklang
Medlem
Indlæg: 137
Sted: Ballerup

Indlæg af orangoklang »

Så har der været live stream med snak og demo af hvordan man kan bruge vst'er og hvordan de virker med Reasons egne enheder.
Ser rigtigt spændende ud det de har fået lavet indtil nu.

https://www.facebook.com/Propellerhead/?fref=ts
-OrangoKlang-
i7 11700k. 32 GB ram. 1Tb Samsung M2. Behringer U-Phoria 1820, Arturia Keylab 49 Mk2, Fender strat (mexico), Reason 11 suite

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der skulle være lidt uddybning omkring valget af VST her:
https://www.propellerheads.se/blog/when ... -in-reason

Medlemsavatar
orangoklang
Medlem
Indlæg: 137
Sted: Ballerup

Indlæg af orangoklang »

Så fik jeg opgraderet til 9.5, det virker umiddelbart fint og er fedt at man ikke længere skal rewire med et andet program for at bruge vst'er.
-OrangoKlang-
i7 11700k. 32 GB ram. 1Tb Samsung M2. Behringer U-Phoria 1820, Arturia Keylab 49 Mk2, Fender strat (mexico), Reason 11 suite

Nyt svar