Hvad koster det at opgradere Logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

Hvad koster det at opgradere Logic

Indlæg af Jesper Johansen »

Hey,

Jeg overvejer at springe fra Cubase og hoppe Logic vognen istedet.
Men hvordan fungere det egentlig med hensyn til opdateringer når der kommer nye versioner f.eks. fra version 8 til 9
Hvad plejer disse opdateringer egentlig at koster.... ?


/Jesper

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hej Jesper
Der er ikke vennepriser på nye versioner. Til gengæld koster programmet ikke alverden efter det er blevet ren download. Det kostede 1300 bobs da jeg købte Logic Pro x. Jeg kender ikke de nye versioner af cubase, men dengang jeg hoppede fra 3'eren til Logic 8 var det en klar opgradering! Men der er sgu nok også sket lidt med cubase siden da :)
Vh Christian

Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

Indlæg af Jesper Johansen »

Betyder det at når man vil opdatere til en større version f.eks. fra version 8 til 9, så betaler men fuld pris for programmet igen?
altså ca. 1300,-

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jesper Johansen skrev:Betyder det at når man vil opdatere til en større version f.eks. fra version 8 til 9, så betaler men fuld pris for programmet igen?
altså ca. 1300,-
Nej. Men når Apple opdatere fra Logic Pro 9 -> Logic Pro X, så skal man købe det nye program.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er nærmest mindre end hvad det koster at opgradere for andre platforme.

Nu er vi på Logic Pro X og mon ikke der går en rum tid før der bliver paid upgrades igen.

Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

Indlæg af Jesper Johansen »

Okay,

Helt fint, skulle bare lige vide hvordan det forholdte sig inden jeg gjorde det.
Og ja det er billigere end at opgradere andre platforme, hvilket også er en grund til at skifte.

Hvordan mht. bagud kompatibilitet?
Hvor ofte skal man forventer at skulle betale de 1300,-
Jeg syntes nemlig Steinberg er lidt fedtet mht. kompatibilitet, hvis man opdatere til Sierra, skal men køre version Cubase 8,
version 7,5 er ikke understøttet. - Hvordan er det med Logic, virker de ældre versioner selvom man opdatere sit OSX?

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ved ikke hvor langt bagud Logic er kompatibelt, men når jeg åbner et Logic 9 projekt bliver det lynhurtigt konverteret til Logic X projekt (hvis jeg vil have det, og det vil jeg gerne). Det har været helt problemfrit for mig.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jesper Johansen skrev:Okay,

Helt fint, skulle bare lige vide hvordan det forholdte sig inden jeg gjorde det.
Og ja det er billigere end at opgradere andre platforme, hvilket også er en grund til at skifte.

Hvordan mht. bagud kompatibilitet?
Hvor ofte skal man forventer at skulle betale de 1300,-
Jeg syntes nemlig Steinberg er lidt fedtet mht. kompatibilitet, hvis man opdatere til Sierra, skal men køre version Cubase 8,
version 7,5 er ikke understøttet. - Hvordan er det med Logic, virker de ældre versioner selvom man opdatere sit OSX?
Meget sjældent, da det normalt kun er ved de helt store opdateringer.

LP9 projekter åbne fint, men bemærk at gammelt OSX/gamle 3rd party plugs altid er en udfordring.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Det er værd at bide mærke i, at Logic Pro X kun understøtter 64-bit plugin, - med mindre du erhverver dig et plugin/adapter som 32 Lives: https://www.soundradix.com/products/32-lives/

Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

Indlæg af Jesper Johansen »

Rosenfeldt skrev:Det er værd at bide mærke i, at Logic Pro X kun understøtter 64-bit plugin, - med mindre du erhverver dig et plugin/adapter som 32 Lives: https://www.soundradix.com/products/32-lives/

Ååhhh, man bliver så træt.....(Ikke af dig, men af at det skal være så tungt)
Alle mine plugs er Waves plugs, så det må være nemt at undersøge.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Vildt nok at det koster ca 1300,- hver gang. Jeg giver ca 350,- ved opgradering af Cubase på win.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

lakris skrev:Vildt nok at det koster ca 1300,- hver gang. Jeg giver ca 350,- ved opgradering af Cubase på win.
"Hver gang - er så ikke så tit"! :-D Jeg synes det er ok, at Apple vælger at tage 1300,- for en større opdatering som Logic Pro X. Det er mere eller mindre en ny platform, med nogle nye plugins.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lader til at være ca samme pris, hvis Logic kommer ca hvert 4. år og pt kommer Cubase hvert år :-)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jesper Johansen skrev:Ååhhh, man bliver så træt.....(Ikke af dig, men af at det skal være så tungt)
Alle mine plugs er Waves plugs, så det må være nemt at undersøge.
Tak - jeg blev ellers lige nervøs! :dollargrin:

Mht. Waves plugin, så mener jeg at alle deres plugin understøtter 64-bit nu?

Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

Indlæg af Jesper Johansen »

lakris skrev:Vildt nok at det koster ca 1300,- hver gang. Jeg giver ca 350,- ved opgradering af Cubase på win.
Opdateringen fra Cubase Pro 8 til Pro 9 koster Kr. 1482,- og fra 8,5 til 9 Kr. 744,-
(samme pris til Mac og PC)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jesper Johansen skrev:
lakris skrev:Vildt nok at det koster ca 1300,- hver gang. Jeg giver ca 350,- ved opgradering af Cubase på win.
Opdateringen fra Cubase Pro 8 til Pro 9 koster Kr. 1482,- og fra 8,5 til 9 Kr. 744,-
(samme pris til Mac og PC)
"Normalt" kører Steinberg med 50% rabat kampagner på opdateringer.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hvad koster tilsvarende Cubase vs Logic Pro X? Er det ikke en del mere man som start-pakke skal punge ud med?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rosenfeldt skrev:Hvad koster tilsvarende Cubase vs Logic Pro X? Er det ikke en del mere man som start-pakke skal punge ud med?
Jo, Cubase har hele tiden holdt prisen. Apple har sat prisen markant ned fra vel omkring Logic 8.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Før cubase v4 kostede den vist ca 7.5k, så røg den ned på (måske under) 3500kr hvis man havde en le version til at opdate, så fra v4 blev den billigere, men er vist røget lidt op igen.

Nyt svar