Applied Acoustics Systems Objeq Delay

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Applied Acoustics Systems Objeq Delay

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som teaset af på dette års NAMM, så er AAS Objeq Delay nu frigivet.
Man kan spare 40$ indtil 15. maj, 99$ istedet for 139. Jeg skal helt klart have den demoet.

Billede




https://www.applied-acoustics.com/objeq-delay/


Der er omkring 45 minutters tuts/forklaring af de forskellige moduler på deres youtube side:
https://www.youtube.com/user/AASphysicalmodeling/videos

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er jeg gået igang med at teste. Har indtil videre testet på noget fm bell-agtig synth og forskellige trommeloops. Man skal lige lære decay-parameteret at kende, så kan man sagtens bruge den til melodiske ting også. Til trommeloops er en gate fed at have ved hånden, enten før eller efter Objeq.
Ting jeg savner, ca. i prioriteret rækkefølge:
En wet/dry funktion dedikeret til delay'et.
Styring af spread på ping pong delay.
Evt. envelope follower, eller midi triggered envelope.
Delay'ets filtre som destination på LFO.
1-3 LFOs mere kunne være dejligt.

En lille og ganske gennemskuelig effekt-enhed, som har rigtig mange muligheder, selvom den er låst fast i den her "formant" filter + delay bås. Jeg ender nok med at købe.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik testet yderligere igår, og også i dag.
Den skal klart med i arsenalet.
Har lige prøvet den på nogle arabiske trommeloops, virkelig fed til at opfange resonanser, og få trommerne til at ændre karakter. Wet/Dry mixet fungerer rigtig godt, der er godt med spænd til at finde en balance mellem den oprindelige og Objeq. Eneste drawback er at man mister noget volume grundet de her forstærkede resonanser, men det kan man nu nok leve med.
Derudover også sjov på vokaler, modular synth (Bazille) blip blop noise sekvens-skratten, og en masse andet. Det er med garanti den slags plugin man kan overforbruge 9000% (It's over 9000!!!....).

Nyt svar