Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Kodapenge har lige reddet min sommer, ikke mange slanter, men faldt lige præcis et tørt sted.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Så er jeg hjemme igen efter små 4 dage i Barcelona. Og jeg må bare sige, at oplevelsen på Camp Nou overgik alle forventninger, som ellers var høje. 6 mål fik vi! Af enkeltstående oplevelser i mit liv bliver den naturligvis overgået af mine børns fødsler og mit eget bryllup. Jeg vil også sige, at konkurrencen fra min første tur til Oktoberfesten i München kan blive tæt... Men det SUS det giver i kroppen, når spillerne kommer på banen og 80.000 mennesker skråler med på Barca hymnen, samt det lydtryk de 4 gange Barcelona scorede ellers er det største jeg har prøvet. Jeg har været til mange koncerter gennem årerne i alle mulige forskellige genrer med mange fede oplevelser, men ingen af dem når det her til sokkeholderne. Bare at se hvordan infrastrukturen fungerer, og hvordan bydelen omkring Camp Nou er 100% fokuseret på det her ca én gang om ugen er ganske enkelt enestående.

Vi var 6 gutter afsted, hvoraf vi var 4 der i forvejen går meget op i fodbold. Men selv de andre 2 var også helt i himlen over turen på stadion.

At FC Barcelonas forsvar så er skandaløst ringe er et kapitel for sig selv. Bevares, når Messi, Suarez og Neymar oppe foran bare sørger for at score dobbelt så mange mål som sneglen Piqué lader gå ind i den anden ende, så er det jo fint. Det gør de bare ikke altid, og derfor vinder Barca nok næppe hverken LaLiga eller Champions League i år. Det må vi leve med! Men denne søndag aften vil jeg huske resten af mit liv, og det er ikke sidste gang jeg har været på det stadion!
Camp NicoNou.jpg
Camp NicoNou.jpg (48.68 KiB) Vist 630 gange
kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Et godt grin er altid værd at glæde sig over :-)

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:Så er jeg hjemme igen efter små 4 dage i Barcelona. Og jeg må bare sige, at oplevelsen på Camp Nou ...
Var dernede i 2012 og se alle deres pokaler m.m. Og kan kun forestille mig hvor vanvittigt det må være at være tilskuer - eller spiller for den sags skyld - imens gryden er i kog :shock:
458262_10150669579604487_1544886076_o.jpg
459865_10150669583534487_1719757476_o.jpg
464103_10150669578824487_856737357_o.jpg
457312_10150669590729487_458359903_o.jpg

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mike-air skrev:
Nicolai skrev:Så er jeg hjemme igen efter små 4 dage i Barcelona. Og jeg må bare sige, at oplevelsen på Camp Nou ...
Var dernede i 2012 og se alle deres pokaler m.m. Og kan kun forestille mig hvor vanvittigt det må være at være tilskuer - eller spiller for den sags skyld - imens gryden er i kog :shock:
Jeg var også en tur i museet for en del år siden og har set frem til denne kamp lige siden... det er myrepatter over hele kroppen!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Izotope RX Advanced De-reverb. Magi.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har lige købt de fire løse plugins fra RX5 pakken, de er på tilbud til 49$ + (tax 12$). De-reverb er dog ikke med, ville ellers være dejligt. Glæder mig osse og spekulerer allerede i de-click på plekterlyden på akk guitar og om man kan fjerne bleed på en optagelse af vokal og akk guitar. Det vil vise sig men glæder mig over at have erhvervet noget jeg længe har overvejet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vettel!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:Vettel!
Når man googler Vettel kommer denne bil op fra Cars 2
Billede

Edit: Vettel lagde stemme til denne bil i Cars2
Senest rettet af Hald man 27. mar 2017 21:21, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Glæder mig over at få en mail fra en forlagsdirektør der starter sådan her:
Skærmbillede 2017-03-27 kl. 19.01.00.png
Skærmbillede 2017-03-27 kl. 19.01.00.png (14.85 KiB) Vist 522 gange
Mailen kommer som reaktion på at jeg sendte første kapitel af den lydbog jeg har indlæst og produceret for hende, så hun kunne give feedback inden jeg bouncer og sender resten. Jeg kan nok godt regne med at få flere opgaver ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev:.... Jeg kan nok godt regne med at få flere opgaver ...
Fedt, dejligt med positiv respons, det kan man leve på et stykke tid! :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Jeg vil gerne glæde mig over Olivier Gillet, som står bag Mutable Instruments, der gør alt hardwaredesign og kildekode til deres Eurorack-moduler frit tilgængeligt.

Jeg har faktisk ikke nogen af modulerne (eller noget modular endnu i det hele taget), men jeg er ved at bygge noget til at interface med Eurorack, og hvis man er i tvivl om noget kan man bare gå ind og finde diagrammer. Ikke en eller anden skitse, eller en femten år gammel electro-music tråd hvor nogen giver et par generelle hints til hvor man kan starte med at eksperimentere, men et garanteret gennemprøvet design fra et rigtigt produkt til inspiration.

Det betyder ikke man ikke skal forstå hvad der foregår, selvfølgelig, men det er virkelig en fantastisk resurse, og jeg får totalt opperen over at der findes et menneske der er så genialt og generøst på samme tid.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Som gammel taxa-chauffør vil jeg gerne glæde mig over at Uber moonwalker ud af landet.

Jeg har et ambivalent forhold til Uber men mener taxakørsel bør være under lige vilkår og svare skat. Bilkørsel synes jeg dog skal begrænses mest muligt.

Taxabranchen har med tiden alt imod sig især i København efter metroen begyndte at køre om natten alle ugens dage og nu kommer den nye metro-ring og så forsvinder der flere taxaer. Dernæst kommer de selvkørende biler, lynhurtige rickshaws med superbatterier og uber/taxa i en ny fusioneret form, gætter jeg på.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:Som gammel taxa-chauffør vil jeg gerne glæde mig over at Uber moonwalker ud af landet.

Jeg har et ambivalent forhold til Uber men mener taxakørsel bør være under lige vilkår og svare skat. Bilkørsel synes jeg dog skal begrænses mest muligt.

Taxabranchen har med tiden alt imod sig især i København efter metroen begyndte at køre om natten alle ugens dage og nu kommer den nye metro-ring og så forsvinder der flere taxaer. Dernæst kommer de selvkørende biler, lynhurtige rickshaws med superbatterier og uber/taxa i en ny fusioneret form, gætter jeg på.
I Berlin har de vidst lavet et partnerskab..

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nåhjo var det ikke go-more og et eller andet busselskab oppe nord for Aalborg der har lavet et samarbejde.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:Nåhjo var det ikke go-more og et eller andet busselskab oppe nord for Aalborg der har lavet et samarbejde.
Ingen anelse, men i Berlin får du ihvertfald en taxa hvis du requester en uber.. Det oplevede jeg med nogle venner for to uger siden..

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det er forår og jeg er blevet arbejdsløs...Jubiii jeg skal ryge pot og lave musik, tage på stranden og danse hele natten.
Hoppe op og ned og spille på bongo tromme.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

K-Bee skrev:Jeg glæder mig over at jeg skal cykle fra arbejde i Ballerup og hjem til Khb....i medvind!!! Det tror jeg aldrig jeg har prøvet før! :lol:
Har du købt en medvinds cykel?
Sådan en købte jeg i December og den har allerede kørt 1300 medvinds kilometer. Ballerup/kbh

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

ZoSo skrev:
K-Bee skrev:Jeg glæder mig over at jeg skal cykle fra arbejde i Ballerup og hjem til Khb....i medvind!!! Det tror jeg aldrig jeg har prøvet før! :lol:
Har du købt en medvinds cykel?
Sådan en købte jeg i December og den har allerede kørt 1300 medvinds kilometer. Ballerup/kbh
Så er du heldigere end mig! Jeg er i besiddelse af en helt specielt evne. Jeg kan cykle på en vej i modvind, vende mig 180 grader og stadig cykle i modvind! :lol:
Derfor var jeg mildest talt forbløffet den dag. Alt er dog normalt igen - havde modvind i dag :lol:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Efter 3 dages intensiv rygestopVEJLEDERkursus kan jeg glæde mig over at skulle til jobsamtale og måske få et lille bi-job i statens tjeneste.

Et vigtigt aspekt i rygestop er ambivalensen (på den ene side så... men på den anden side). Ambivalens er et godt tegn på, at der er grundlag for forandring.

Og nu har jeg opdaget hvor sindsygt ambivalent jeg selv er i forhold til ekstremt mange ting lige fra at bruge tandtråd og rydde op til at indspille flere sange, få skillet mig af med en dims på DBA og få købt en ny mikrofon, og søge et bestemt job helhjertet.

Jeg glæder mig over at have opdaget, at ambivalens danner grundlag for, at man kan motivere sig selv til at realisere det man gerne vil inden for rigtig mange aspekter.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Awesome! ^ Lyder sku godt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ja vi kender det nok alle sammen.

Det siges at man er ambivalent hundredevis af gange hver dag. Skal jeg se et afsnit mere på Netflix eller tage en løbetur, skal jeg gå i køleskabet eller gøre det her færdigt osv osv osv.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar