The Sound Of Rogue One

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

The Sound Of Rogue One

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den får sin egen tråd, nu det er en halv time omkring lydarbejdet i Rogue One. Det indeholder nok spoilers, så er folk advaret.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, massere af spoilers, men den slags kan vist ikke undgåes.
Ganske interessant. Der bliver nævnt lidt plugins og processering hist og her, og nogle mere eller mindre konkrete lydkilder til dele af lyde.
Derudover nogle mix-relaterede ting iforhold til at få scenerne til at fungere bedst muligt.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har arbejdet en del med Star wars universet og Matthew Wood (fra filmen) har afleveret filer til os/kommenteret på ting og det er jo en ære:) men samtidigt synes jeg lyddesign overhovedet ikke kom til sin ret i filmen. Jeg ved ikke om det er selve filmen som ikke tillader det (har kun set den en gang). Det er ligesom med filmen: der er ingen nye signaturlyde som jeg husker. Ingen steder hvor jeg tænkte: Wow! Det lyder for sindssygt etc. Generelt var der enormt meget score hele tiden (en del mere end i den nyste Star wars film). Det gjorde bare at jeg aldrig levede mig ind i filmen på nogen måde. Det kan sagtens være det bare var mig der havde en dårlig dag men hverken rogue one temaet, musikken, lydsiden eller selve filmen var en Star wars oplevelse for mig. Det var "bare" en underholdende sci fi. Hvorimod den sidste Star wars film virkelig var, på alle måder, også med lyd, en ægte Star wars oplevelse.
:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Sådan havde jeg det også, feks. ingen nye eksplosions lyde :-)

Nyt svar