støj på inputs Apogee Duet

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
MoniqueMai
Medlem
Indlæg: 6
Sted: København

støj på inputs Apogee Duet

Indlæg af MoniqueMai »

Hej Alle.

Jeg har et problem med støj på inputs på mit apogee duet som jeg har købt brugt.

Når jeg skal optage guitar er der en del støj, og når jeg rør ved kortet dæmper den sig, men der er stadig en underlæggende støj.
Mikrofonen har også støj.

Jeg er på ingen måde teknisk anlagt, så avancerede tekniske udtryk eller hjælpemidler må meget gerne uddybes.

Er det kortet der er i stykker, eller jordforbindelse eller noget helt tredje?

Håber der er nogen der kan hjælpe. :)

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

Hvilken computer bruger du?? Og i så fald, er strømforsyningen til computeren den originale? Havde samme problem på mit Apogee Quartet lydkort, koblet op på min MacBook Pro. Det løste sig da jeg fik købt en original Apple strømforsyning.
A dream is A dream is A dream….

Default avatar
MoniqueMai
Medlem
Indlæg: 6
Sted: København

Indlæg af MoniqueMai »

Hej Ruun!
Tak for dit svar. Jeg bruger netop MacBook Pro, men ikke med original lader. Det vil jeg prøve af. Kunne være dejligt hvis det bare var det der skulle til.

Default avatar
MoniqueMai
Medlem
Indlæg: 6
Sted: København

Indlæg af MoniqueMai »

Hej Ruun.

Jeg prøvede at skifte strømforsingen ud, hvilket ikke virkede, men til gengæld stopper støjen når jeg ikke har strømmen slået til.
Det er jo desværre ikke så smart, da det sluger en del strøm at indspille, men er selvfølgelig bedre end støj .

Kh

Default avatar
MoniqueMai
Medlem
Indlæg: 6
Sted: København

Indlæg af MoniqueMai »

Hej Ruun.

Jeg prøvede at skifte strømforsingen ud, hvilket ikke virkede, men til gengæld stopper støjen når jeg ikke har strømmen slået til.
Det er jo desværre ikke så smart, da det sluger en del strøm at indspille, men er selvfølgelig bedre end støj .

Kh

Medlemsavatar
John Moric
Forum Donator
Indlæg: 58
Sted: Sjælland

Indlæg af John Moric »

Jeg har i december måned døjet med samme problem på mit interface. Det tyder ikke på at det er din strømforsyning den er gal med. Det støj kan komme fra alle mulige dårlige/defekte strømforsyninger. For at udelukke at det er hos dig selv støjen kommer fra kan du fjerne et stik af gange fra udstyr du har sat til... også TV (stor synder) mv. Når du så evt. har konstateret at det ikke kommer fra nogle at dine egne ting, så kan du kun håbe på at det defekte udstyr hos en af dine naboer går rigtigt i stykker og bliver fjernet.

Det er desvære ved at være en større problem med støj fra dårlige strømforsyninger.
(John =;-)

Default avatar
MoniqueMai
Medlem
Indlæg: 6
Sted: København

Indlæg af MoniqueMai »

Puha. Det lyder jo nærmest som en flytning.
Tak for svar :)

Nyt svar