Cubase 9 på vej...

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Re: Cubase 9 på vej...

Indlæg af Briannielsen79 »

I will....thanx og god jul til alle :)

EDIT: Så fik jeg sgu endelig Cubase 9 installeret. Ser lækkert ud. Har dog ikke afprøvet det, da jeg ikke kan få mit FireWire lydkort til at virke.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Cubase 9.0.10 er lige kommet på gaden (bemærk, at det er en version højere end 9.0.1) :)

Installerer nu...

https://www.steinberg.net/index.php?id=13527&L=1
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Så fik jeg også opgraderet - venter altid lige en måned eller 2 indtil de værste fejl er rettet :)

Jeg er helt blæst væk over det sample-track. Det er så enkelt men alligevel så har det en enorm indvirkning på workflow. Det blev pludselig lige så nemt at hive samples ind i et track som i Ableton. :jam:

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Dount We just love Cubase :jam:
Cubase 11 pro

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Burde man ikke kunne opdatere direkte fra Cubase? Jeg mener at huske, at der i venstre side (når man åbner Cubase) fik nyheder osv. Dem får jeg bare ikke mere på trods af, at computeren er koblet på nettet. Har læst et sted, at det måske er et firewall problem. Jeg kan i hvert fald ikke finde en opdatering på min Steinberg konto.

Er der noget nyt og nogle klare bugfixes i den nyeste version, man bør have med?

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Steinberg tilbyder nu 30-dages prøveversion uden yderligere begrænsninger. Det kræver dog en eLicenser dongle at være med...

https://www.steinberg.net/en/products/s ... ubase.html
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Den er da også omfattet af soft eLicencer er den ikke
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Ikke ifølge Steinberg:
For the Cubase Pro 9 Trial you require a USB-eLicenser. With host applications such as Cubase (Pro), Cubase Artist, Nuendo and WaveLab, a USB-eLicenser is already included in the product package. Otherwise, you may purchase a USB-eLicenser from our Online-Shop or your local dealer.
Man kan muligvis lægge licensen over på sin soft eLicenser efterfølgende, men det kræver en dongle at installere den.
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

NilsOlav skrev:Ikke ifølge Steinberg:
For the Cubase Pro 9 Trial you require a USB-eLicenser. With host applications such as Cubase (Pro), Cubase Artist, Nuendo and WaveLab, a USB-eLicenser is already included in the product package. Otherwise, you may purchase a USB-eLicenser from our Online-Shop or your local dealer.
Man kan muligvis lægge licensen over på sin soft eLicenser efterfølgende, men det kræver en dongle at installere den.
Nope .. det er kun de helt skrabede versioner af Cubase som kan køre med soft eLicenser. Artist og Pro kræver en dongle ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hippo skrev:
NilsOlav skrev:Ikke ifølge Steinberg:
For the Cubase Pro 9 Trial you require a USB-eLicenser. With host applications such as Cubase (Pro), Cubase Artist, Nuendo and WaveLab, a USB-eLicenser is already included in the product package. Otherwise, you may purchase a USB-eLicenser from our Online-Shop or your local dealer.
Man kan muligvis lægge licensen over på sin soft eLicenser efterfølgende, men det kræver en dongle at installere den.
Nope .. det er kun de helt skrabede versioner af Cubase som kan køre med soft eLicenser. Artist og Pro kræver en dongle ..

Hvor dumt er det ikke lige Steinberg. Hvem køber en eLicencer key alene for en demo... :luny:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

stralner skrev:Hvor dumt er det ikke lige Steinberg. Hvem køber en eLicencer key alene for en demo... :luny:
Nævn mig een DAW uden dongle som ikke er cracket ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hippo skrev:
stralner skrev:Hvor dumt er det ikke lige Steinberg. Hvem køber en eLicencer key alene for en demo... :luny:
Nævn mig een DAW uden dongle som ikke er cracket ..
Ableton Live :-P
Cubase 11 pro

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

stralner skrev:
Hippo skrev:
stralner skrev:Hvor dumt er det ikke lige Steinberg. Hvem køber en eLicencer key alene for en demo... :luny:
Nævn mig een DAW uden dongle som ikke er cracket ..
Ableton Live :-P
NI Maschine

Er Fruity Loops ikke uden dongle?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

...vil nævne at jeg ikke har nogen som helst dongle i min pc.

Jeg køber af princip aldrig software der kræver dongle.

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

stralner skrev:
Hippo skrev:
stralner skrev:Hvor dumt er det ikke lige Steinberg. Hvem køber en eLicencer key alene for en demo... :luny:
Nævn mig een DAW uden dongle som ikke er cracket ..
Ableton Live :-P
Wrong.

Jeg har egentlig ikke noget imod dongle til Cubase. Ejer man eksempelvis Nexus eller Vengeance plugins, har man alligevel en. Jeg synes det er en meget interessant og gennemtænkt DAW. Prisen er dog lidt for høj synes jeg, så jeg håber på noget summer discount. Så kunne jeg godt overveje det :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

bredal187 skrev:
stralner skrev:
Hippo skrev: Nævn mig een DAW uden dongle som ikke er cracket ..
Ableton Live :-P
NI Maschine

Er Fruity Loops ikke uden dongle?
Live er cracket, FL Studio er cracket, og Machine har jo som sådan en hardware dongle i form af controlleren.

Min pointe er bare, at Apple - der som første handling da de købte Emagic (Logics oprindelige "skaber") - valgte at afskaffe dens dongle - sagtens kan lave sådan et move, da Logic ikke har til formål at generere profit (direkte) men derimod holde folk på OSX platformen. Steinberg derimod har salg af software som deres primære indtægt, og al erfaring viser at hvis ikke man har en dongle på det, så bliver det kopieret meget meget hurtigt .. så jeg kan sådan set godt forstå de insisterer på en dongle til demoen.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hippo skrev:
bredal187 skrev:
stralner skrev: Ableton Live :-P
NI Maschine

Er Fruity Loops ikke uden dongle?
Live er cracket, FL Studio er cracket, og Machine har jo som sådan en hardware dongle i form af controlleren.

Min pointe er bare, at Apple - der som første handling da de købte Emagic (Logics oprindelige "skaber") - valgte at afskaffe dens dongle - sagtens kan lave sådan et move, da Logic ikke har til formål at generere profit (direkte) men derimod holde folk på OSX platformen. Steinberg derimod har salg af software som deres primære indtægt, og al erfaring viser at hvis ikke man har en dongle på det, så bliver det kopieret meget meget hurtigt .. så jeg kan sådan set godt forstå de insisterer på en dongle til demoen.
Det forstår jeg også, jeg forstår bare ikke at man ikke vælger soft eLicenser som kan benyttes af alle. Cubase er jo også cracket :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

stralner skrev:Det forstår jeg også, jeg forstår bare ikke at man ikke vælger soft eLicenser som kan benyttes af alle. Cubase er jo også cracket :wink:
.. mig bekendt glæder det kun Cubase Elements, som benytter .. ja, soft eLicenser .. så jeg tror jeg står ved min pointe. Det irriterer mig til gengæld grænseløst at Steinberg hvert år spytter en ny half-assed udgave af Cubase ud med lidt nyt krimskrams samt en masse nye bugs - alt sammen for at få biksen til at løbe rundt. Der er jo ikke nogen som vil betale for en opdatering af noget som burde ha virket fra start, men det er faktisk nærmest hvad jeg gør .. og jeg blir så skuffet hver gang :doh:. Det er gået strygt ned af bakke sin C7 .. og C9 er på ingen måde nogen undtagelse i min optik.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Dongle er ikke en beskyttelse mod piratkopier, der findes edongle emuleringer til alle cracks af cubase. Købte selv licens til Cubase, men valgte at køre med en pirat kopi fordi det var mindre besværgligt end en fysisk dongle.

Jeg kan ikke se ideen i at gøre det at anvende et produkt mere besværgeligt at anvende, fordi man håber det vil tage længere tid at cracke seneste release...

Svarer lidt til at sende Anti-pirat reklamer i biffen hvor alle har betalt for billetten

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Well - cracks og piratkopiering er egentlig ret OT i forhold til emnet; det var blot mit bud på hvorfor de "større" udgaver af Cubase (og demoer heraf) kræver en dongle. Over and out herfra :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Caspar9500 skrev:Købte selv licens til Cubase, men valgte at køre med en pirat kopi fordi det var mindre besværgligt end en fysisk dongle.
Svarer lidt til at sende Anti-pirat reklamer i biffen hvor alle har betalt for billetten
Efter hvad jeg ved, så stopper Cubase cracks ved C6 el. C7. Så der findes ikke cracks til de senere års Cubase versioner. Og selvom der gjorde, så ville stabiliteten med stor sandsynlighed være tvivlsom på en crack version. I hvert fald ikke noget jeg gad at bruge tid på. Ej heller updates, fejlrettelser vil kunne bruges. Når du så skriver, at en fysisk dongle er mere besværlig, så forstår jeg det kun hvis du sidder med en laptop computer.

Jeg har aldrig haft nogen besværligheder med min dongle. Faktisk ville jeg være mere bange for, at bruge en software license gemt på computeren. Det har jeg nemlig prøvet med ilok plugins, hvor jeg brugte dage på at få mine soft ilok licenser til at virker, efter jeg havde skiftet grafikkortet i min computer. Selv ilok havde problemer med at løse fejlene. Der kunne jeg godt have bruger en ilok dongle, så havde jeg ikke mistet dages arbejde.

Jeg mener bare, at hvis man har købt Cubase, så skyder man selv selv i foden ved at køre på en crack version, af overfor nævnte årsager.

SLL

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg kan ikke se alle de issues som der tales om i Cubase. Det er rigtigt at der i starten af Cubase 9 var et par ting som jeg ville mene man kunne have snuppet i beta testen. Men de var hurtige til at få det fixet til gengæld. Og sidste opdatering var da ikke så lille endda. Jeg vil også mene at Cubase 9 er klart foran på mange områder. Jeg mangler dog ARA-teknologi til Melodyne og det efterlyser vi hos Steinberg rigtig mange af os så mon ikke der kommer et eller andet. Derudover kan jeg virkelig ikke se at vi mangler noget.

Jeg har heller aldrig haft issues med min dongle, men jeg ved at det er der andre som har så jeg vil ikke dømme i debatten om en crack version. Jeg vil dog aldrig selv nogensinde tillade uautoriseret software på min system. Af den grund har jeg heller ikke haft et eneste tilfælde af ustabilitet i mange år.
Jeg mener bare, at hvis man har købt Cubase, så skyder man selv selv i foden ved at køre på en crack version, af overfor nævnte årsager.
Der er ihvertfald grund til at tænke over det grundigt :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Cubase 9.0.20 er her:
https://www.steinberg.net/en/newsandeve ... -4239.html

Downloader...
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Nyt svar