Future Spacewave (Sidwave)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Future Spacewave (Sidwave)

Indlæg af SIDwave »

jeg har udgivet et nyt album.. kalder det for synthwave :)

historien er, at min skærm døde i november, og jeg havde ikke penge til en ny.
derfor sad jeg med tv, og en bærbar der ikke har noget data eller kan ret meget (en sofasurfer computer)
efter 2 uger var det så kedeligt, at jeg fandt 2 gratis vst: tal noisemaker, og kairatune, og så en pakke gratis 80er trommer.

på kun 7 dage lavede jeg så 6 stykker ud af det, men har udeladt det ene af dem her, da der skal omarrangeres en masse.

jeg kan kun sige, det har været en positiv og kreativ oplevelse, at sidde med ingenting overhovdet.. og så bare lave noget med få gratis ting.
det gik meget bedre end jeg troede det ville.

albummet er også på spotify, itunes og alle andre steder.
(der er jo ingen der køber noget alligevel) :)
de fleste der har købt noget af mit på bandcamp, har overbetalt 2x og 3x og 4x, for at støtte mig.
så de få penge har jeg selvfølgelig brugt på nogle supergode vst i priklassen 50 dollars typisk. det er jo helt fint!


spotify
itunes
amazon
youtube music
100 ukendte

:)

jeg synes ikke det er godt mixet, men nu må det bare leve sit eget liv. jeg skal videre med noget meditationsmusik, og DET er der sjovt nok penge i! (Føniks Musik) :D

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har ikke fået lyttet ordentligt efter, men umiddelbart lyder det godt...
Vil lige give det et ordentligt lyt i aften...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

skuffende at danskere ikke kender denne her slags musik, og ikke "opdager" eller gider bruge tid på at opleve det, skuffende at vi her på lydmaskinen, er dårlige til at lytte til hinandens musik...

1 post på min cd, og manden skrev at han giver det et lyt senere... jo
gjorde du så det ? :)


(nej nej, jeg er vant til det... skriver bare for at se om nogen vil kommentere på det med at ingen gider checke noget) :D

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Jeg gider godt kommentere det. Men jeg troede du gik mere op i tilbagemelding om din musik, fremfor at debattere, om eller hvorfor der evt ikke kommer tilbagemeldinger. (Et lille hint om at måske nøjes med at koncentrere sig om det som det handler om).

Ang din musik.
Jeg er fuldstændig vild med track 1. Det er super sindsygt godt synes jeg. Alt virker til at harmonere, og det er en stil jeg rigtig godt kan li.
Men herfra går det ned af bakke, for mig. Track 2 er helt anderledes. Ikke fordi det er slet hvis man er til det mere "tynde" futuristiske. Men det bliver alt for abstrakt og 8bit trendy til mig, og så står jeg af. Jeg tog dog alligevel et lyt til de næste track. Track 3 bevæger du dig igen tættere på lyden fra track 1. Det ligner igen noget der harmonere godt. Men jeg bliver forvirret af at høre den skrigende synth lyd som præger nummeret. Til gengæld synes jeg den skal være der, for den passer ret godt ind i. Track 4.. så gik der eddermamerne 90ér like JMJ i den. Ikke en dårlig ting, men det blev sådan lidt middelmådig fornemmelse, der mest af alt bragte mig tilbage til dengang jeg startede. Track 5, så røg vi endnu længere tilbage til de gode gamle slut 80ér synth tid.. Min første tanke, "Miami Vice theme". Lyder er igen fuldstændig som den gang. Behovet har jeg derimod ikke, mere.

Mere generelt.
Jeg synes du har gjort det ret godt her. Hvis jeg kunne vælge, så var det et album hvor stilen fra track 1 var gennemført, og specielt omkring bas, drums og perc bragte du det hele op til år 2017.. Det havde været en fed oplevelse er jeg sikker på. Jeg synes de numre med "older synth style" de sagtens kan bære den nymodens lyd. Omvendt tror jeg også der er et market for dem der holder fast i traditionelle stile. Om du så rammer dem, det er en helt anden snak.

Nyt svar