Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Men hvor skal så skrive nederdrægtige, mandschauvinistiske ting henne?
Ja, den er svær. For det skal vi jo tilsyneladende et eller andet sted ... :-P
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Men hvor skal så skrive nederdrægtige, mandschauvinistiske ting henne?
Holger, er du der ?

Kunne det komme på tale med et sub-forum KUN for drengene ?

Bare ifald der skulle gå lidt for meget korrekthed og "samtale-køkken" i resten af lydmaskinen :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger er generelt ikke tilhænger af ekstra subfora. Regn ikke med at han glor her i tråden, opret en tråd i backstage om det, hvis I er seriøse omkring behovet. :)
Jeg synes det her snak fra i dag viser fint, at der ikke er plads til alle ufiltrerede ytringer, og at der heller ikke behøver at være det.
Jeg har da selv flere gange taget mig i at slette en negativ post jeg lige havde postet, eller var ved at poste, når man lige får vendt det i hovedet, og tænkt over, om det overhovedet har mening for nogen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg brokker mig bare i binær frem over, så kan man selv bestemme om man vil læse indholdet.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding...
Mike-air skrev:Men hvor skal så skrive nederdrægtige, mandschauvinistiske ting henne?
Jeg synes du skulle blive stand-upper, Mike. Der er vist stadig et marked for det der! Og så kunne jeg så vælge at blive væk, så jeg slap for at høre på det.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Indrømmet; jeg er for aktiv på det her forum.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

evalight skrev:
Som en, der har været genstand for kontinuerlig diskriminering pga mit køn og min interesse for/ viden om tech, er jeg meget hærdet efter alt det l**t jeg har stået model til i branchen. Desværre er den slags bemærkninger bare med til at gøre ting værre, selvom det er sagt i sjov.
Hvis jeg lignede en stereotyp nørd var jeg næppe kommet så langt som jeg er i dag. Kvinder og udseende er en, stor, øm storetå, og selv helt små piger får det dårligt med sig selv før de overhovedet er modne.
Husk, at de også læser med. Hvad, hvis den skønne tøs med guitaren læste med her?
Brok er godt meeeeeeen... ord har magt ;)
:love: :clap: (ikke for dit køn eller dit udseende, men ganske enkelt for dit indspark....)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Nicolai skrev:
evalight skrev:
Som en, der har været genstand for kontinuerlig diskriminering pga mit køn og min interesse for/ viden om tech, er jeg meget hærdet efter alt det l**t jeg har stået model til i branchen. Desværre er den slags bemærkninger bare med til at gøre ting værre, selvom det er sagt i sjov.
Hvis jeg lignede en stereotyp nørd var jeg næppe kommet så langt som jeg er i dag. Kvinder og udseende er en, stor, øm storetå, og selv helt små piger får det dårligt med sig selv før de overhovedet er modne.
Husk, at de også læser med. Hvad, hvis den skønne tøs med guitaren læste med her?
Brok er godt meeeeeeen... ord har magt ;)
:love: :clap: (ikke for dit køn eller dit udseende, men ganske enkelt for dit indspark....)
Tak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev:Jeg brokker mig bare i binær frem over, så kan man selv bestemme om man vil læse indholdet.
Nu er du igen lidt nedsættende omkring kvinder Mike.. Jeg tror da at Eva kan læse binær flydende :wink:

Det er sundt at få luftet ud en gang imellem, og jeg er glad for at være et sted hvor det kan gøres på en ordentlig måde, folk har forladt lydmaskinen eller er blevet smidt ud for mindre vigtige diskutioner, men i har holdt jer i skindet og snakket pænt til hinanden.

Jeg har mødt mange dygtige elektronik folk der er kvinder, og haft mange interessante samtaler omkring løsninger, med kvinder der virkelig brænder for deres tekniske felt. Men når de tager hjem fra arbejde tager de ofte bare husmor-hatten på igen, og så spørger man nok mere til hunden end hvad de seneste målingsresultater viste.

Jeg har mega respekt for Eva's arbejde med at udbrede tech til unge piger, super godt med en rollemodel som dig. :)


Nårh, lad os komme tilbage på sporet og brokke os igen! :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nu håber jeg bare ikke at Mike er krøbet for meget til patten, altså på den ufede måde :-)

Det skulle jo nødig ende som i Sverige, hvor de også vil have erstattet han/hun med "hen",.. osv, osv,... BS !!!
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Det skulle jo nødig ende som i Sverige, hvor de også vil have erstattet han/hun med "hen",.. osv, osv,... BS !!!
Hvis det giver mening, så gerne for mig. Jeg tror på man kan vænne sig til meget. Jeg er f.eks., ligesom nok de fleste her, opdraget i en kultur hvor éns "naturlige" køn er det man er født med, og éns naturlige navn er det forældrene har givet. Så det har krævet tilvænning fra mig at acceptere, at flere i min omgangskreds har valgt at skifte deres fornavn ud. Og de 2-3 transkønnede personer jeg kender har da også givet mig en udfordring ift. at vænne mig til at sige "hun" i stedet for "han" (eller omvendt) efter de er sprunget ud. Men jeg har vænnet mig til det. De par gange hvor jeg har truffet folk som gav mig tvivl om hvilket køn de er født med, har jeg først følt en frustration over ikke at vide hvilket køn de "rigtigt" er - men man vænner sig i virkeligheden hurtigt til at acceptere deres egen kønsopfattelse.

Intentionen med kønsneutrale betegnelser er sådan set OK, men problemet med dem er, at ingen har internaliseret dem for alvor. Det føles ikke "naturligt". Men, som illustreret herover, hvad der er "naturligt" kan ændre sig over tid og med et relativt lille minimum af anstrengelse. Og hvis ikke det lader sig gøre, så må man jo finde en anden måde at adressere det problem som kønsneutralitet prøver at løse.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Jeg vil gerne brokke mig over Sara Rengøring.
Da vi kommer hjem efter de har gjort rent, er der ætsningsskader på vore 2 år gamle linoleumsgulv i køkkenet. De har helt tydeligt smidt klude el. lign med toiletrens på gulvet, da plamagerne bærer præg heraf. Et sted er der ætset hele 3mm af. "Jamen, vi har kun brugt alm rengøringsmiddel". Man skal som udgangspunkt kun anvende vand på linoleum. Skiderikker.
De siger de lagde mærke til det inden de gik i gang, og at de tog billeder både før og efter. De ankom 10:54 og billederne er taget mellem 12:11 og 12:13. De har altså ikke taget billeder inden. De lyver og det pisser mig af. Herefter sender de sagen til advokat, som stadig benægter. Vi er nu i kontakt med vores forsikringsselskab om betingelserne for retshjælp, for de skal FARNAMA ikke slippe fra at ødelægge vores gulv og så bagefter forsøge at lyve sig fra det. Vi vil gøre ALT for at de får omkostninger der overstiger deres selvrisiko på deres forsikring. Vi snakker om 12-14.000 for gulvet, og det er ikke fordi vi ikke sagtens selv kan betale det det koster, men nu snakker vi PRINCIPPER. f*cking røvhuller - vi stævner røven ud af trusserne på jer. At vi så i en retssag ikke kan bevise det er dem, og at vi nok kommer til at tabe - det tager vi med. Da vi meddelte advokaten at vi selvfølgelig ville tale med Sweetdeal, som vi har købt ydelsen igennem, om det, samt gøre opmærksom på deres forretningsmetoder på de sociale medier, var svaret at de ville sagsøge os for negativ omtale. Jeg ser med STOR glæde frem til den stævning, for hvordan fanden skulle trustpilot kunne virke hvis man ikke måtte dette? Og så er der lige det der med ytringsfrihed. Lusede uslinge og lumpne lortenarrøve. ØV. Advarlsen er hermed givet videre - og de gør ikke engang ordentligt rent. Øv igen!
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

david mondrup skrev: Hvis det giver mening, så gerne for mig. Jeg tror på man kan vænne sig til meget. Jeg er f.eks., ligesom nok de fleste her, opdraget i en kultur hvor éns "naturlige" køn er det man er født med, og éns naturlige navn er det forældrene har givet. Så det har krævet tilvænning fra mig at acceptere, at flere i min omgangskreds har valgt at skifte deres fornavn ud. Og de 2-3 transkønnede personer jeg kender har da også givet mig en udfordring ift. at vænne mig til at sige "hun" i stedet for "han" (eller omvendt) efter de er sprunget ud. Men jeg har vænnet mig til det. De par gange hvor jeg har truffet folk som gav mig tvivl om hvilket køn de er født med, har jeg først følt en frustration over ikke at vide hvilket køn de "rigtigt" er - men man vænner sig i virkeligheden hurtigt til at acceptere deres egen kønsopfattelse.
Jeg tror det er mere normalt end man regner med.. Jeg underviser på Askov Efter- og Højskole, og bevares, vores efterskole er blevet kendt for at tiltrække mennesker, som har svært ved at passe ind andre steder. Men faktum er at vi ud af godt 100 elever har 4 transkønnede. Og jeg mener ikke noget teenage eksperimenterende halløj, de mener det alvorligt og nogle af dem er allerede igang med hormon behandling. De er iøvrigt alle 4 født som piger. Og vi snakker altså 9. og 10. klassetrin..... Jeg er overrasket over hvor nemt jeg har haft ved at kalde Amanda for Adrian og Dinah for Alex.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

jakobole skrev:Da vi meddelte advokaten at vi selvfølgelig ville tale med Sweetdeal, som vi har købt ydelsen igennem ...
Sweetdeal og Downtown handler kan godt være shady ... jeg har prøvet at købe en bilrengøring, hvilket åbenbart var så dårlig en forretning for udbyderen at han skældte mig ud fra jeg kom til jeg gik over at have valgt en for lille pakke til at den gav ham tid til at udføre opgaven ordentligt. Det er selvfølgelig dårlig kundehåndtering af ham, og jeg kommer der ikke igen. Men efter min eks udbød zoneterapi igennem Sweetdeal og Downtown, og vi måtte konstatere at det var ren tilsætning, og den eneste værdi for hende var marketingværdi i form af nye kunder der forhåbentlig ville vende tilbage til normal pris senere, så må jeg sige at jeg godt forstår at man kan blive frustreret som lille selvstændig, og prøve at klare opgaven så billigt som muligt. Det undskylder selvfølgelig på ingen måde det du har været ude for, men det er måske en forklaring på at det er gået lovligt stærkt, med mulighed for fejl til følge.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Vi må desværre meddele dig, at vi ikke har valgt at lade dig gå videre til en uddybende samtale. Vi har valgt at gå videre med nogle ansøgere, som har mere erfaring ift. stillingen.
Du ønskes held og lykke i din jobsøgning og i din fremtidige karriere.
Rend mig i r****

Danmark er måske det sværeste sted i verden for brancheskift. Man er så ensidigt fokuseret på erfaring, at det gør det til et umuligt projekt at skifte branche.

Samtidig har jeg set "erfarne" kollegaer i tidligere situationer komme tilbage fra dage-lange kurser og falde tilbage til det samme gamle mønster, hvilket får mig til at tænke, at jeg kan drage mere nytte af en måneds erfaring, end hvad de kan på et helt år.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tånegle. Hvad skal vi med dem??? De er totalt ubrugelige og laver huller i ens sokker og sko. Vil i den sammenhæng også gerne brokke mig over hvor langsom evolutionen er til at opdatere os. Få nu de tånegle væk!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

AvS skrev:Tånegle. Hvad skal vi med dem??? De er totalt ubrugelige og laver huller i ens sokker og sko. Vil i den sammenhæng også gerne brokke mig over hvor langsom evolutionen er til at opdatere os. Få nu de tånegle væk!
Det siger du kun indtil du har prøvet at tabe noget tungt ned på tæerne ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »



Inger Støjberg er den onde selv. And that's a fact.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Er det det der kagebillede? Det kan til tider godt være svært at få øje på det positive projekt hos hende, synes jeg. Noget der handler om at gøre noget godt for nogen, og ikke bare om at kanøfle folk hun ikke kan lide.
Nobody noes.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

niklasni1 skrev:Er det det der kagebillede?
The very same. Det er så afskyeligt, afsporet og decideret ondt at jeg troede Disney ville blive nødt til at opfinde en skurk for at verden nogensinde skulle se et eksempel på så absolut nedrig opførsel. Hvad er det dog for et menneske vi har valgt til at tage vare om medmenneskelighed her i landet?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Chipsposen
Medlem
Indlæg: 67
Sted: Earth

Indlæg af Chipsposen »

david mondrup skrev: The very same. Det er så afskyeligt, afsporet og decideret ondt at jeg troede Disney ville blive nødt til at opfinde en skurk for at verden nogensinde skulle se et eksempel på så absolut nedrig opførsel. Hvad er det dog for et menneske vi har valgt til at tage vare om medmenneskelighed her i landet?
Hun er faktisk en skinke! :lol:

Billede

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

AvS skrev:Tånegle. Hvad skal vi med dem??? De er totalt ubrugelige og laver huller i ens sokker og sko. Vil i den sammenhæng også gerne brokke mig over hvor langsom evolutionen er til at opdatere os. Få nu de tånegle væk!
Laver dine tånegle huller i skoene?!?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike er kendt for at gå i små sko - BUM :D

For helvede - Hvis nu man gerne vil lave en demovideo for en de-esser, så brug lige de-esseren på speaket også ikke - Det er meget fedt, at man kan høre svagt forskel når han bruger det på lydeksemplerne, men min hovedtelefoner er jo ved at eksplodere i sibilanter, hver gang han åbner munden

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

mikkels skrev:
AvS skrev:Tånegle. Hvad skal vi med dem??? De er totalt ubrugelige og laver huller i ens sokker og sko. Vil i den sammenhæng også gerne brokke mig over hvor langsom evolutionen er til at opdatere os. Få nu de tånegle væk!
Laver dine tånegle huller i skoene?!?
Ja de er ret barske. Mine elskede morgensutter er netop afgået ved tånegledøden.
david mondrup skrev:Det siger du kun indtil du har prøvet at tabe noget tungt ned på tæerne ...
Synes egentligt kun at de gør det værre.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

For lige at vende tilbage til kønsrelateret brok - jeg fortalte et par af mine venner idag at min kone er gravid. De sagde selvfølgelig tillykke men så fortsatte vi ellers rimeligt hurtigt med det vi var igang med. Min kone fortæller mig så senere, at hun havde sagt det til en af sine veninder, som var begyndt at græde og havde været ved at besvime. Mænd er simpelthen så uengagerede, altså.
Nobody noes.

Nyt svar