Gamle trådløse headsets

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Gamle trådløse headsets

Indlæg af jawin »

Hey

Jeg har ved et kæmpe pallesalg fået en flok gamle Sennheiser headsets på lager.
Hvordan forholder man sig til sådan noget ?

Der er noget med gamle/ ulovlige frekvenser ? Kan man opdatere (fysisk eller software) sig ud af det ? Kan det svare sig ?
Kan de bruges som de er eller er det skrald ?

Tak for hjælpen :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du ender med at ville kyle dem ud, kan det være jeg gerne vil glo på mikrofonerne.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Christoffer I. N. skrev:Hvis du ender med at ville kyle dem ud, kan det være jeg gerne vil glo på mikrofonerne.
Det husker jeg.
Men jeg er LÆNGE om at smide ting ud :?


Og min kæreste hader det :puke:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Man kan vist godt få en bøde for at benytte det.

Men spiller du op på en mark hvor signalet ikke kan nå ud til naboen vil ingen blive forstyrret af det... ish...

Var det den palle blandet fra Aulum?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Tvangsauktionsramt musikforretning fra Aars - Kimbrer Music eller noget i den retning.
Jeg rydder det sidste der står i lokalerne så køber kan komme videre med bygnngerne.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Chipsposen
Medlem
Indlæg: 67
Sted: Earth

Indlæg af Chipsposen »

Jamen hvilke headsets er det præcist?
Men i princippet kan man vel godt ændre sende- modtagerfrekvens, så de ligger i et lovligt område..
Som Hald siger, de har måske en sendestyrke på 100-150 meter, så hvis du bor ude i ingenting, så brug dem, og ha' boller og kakao klar, til når FBI kommer og sparker din dør ind..... :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så længe man ikke sender en militær nødfrekvens så en helikopter flyver i cirkler om bygningen tror jeg ikke man ryger i fængsel, men hvis man benytter ulovlige frekvenser kan det give store bøder... eller man kan risikere at en forstyrret drone falder ned i hovedet på forsangeren.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Chipsposen skrev:Jamen hvilke headsets er det præcist?
Men i princippet kan man vel godt ændre sende- modtagerfrekvens, så de ligger i et lovligt område..
Som Hald siger, de har måske en sendestyrke på 100-150 meter, så hvis du bor ude i ingenting, så brug dem, og ha' boller og kakao klar, til når FBI kommer og sparker din dør ind..... :lol:
Jeg har ikke fået dem hjem endnu - men jeg har fundet en pensioneret nørd der mener at kunne programmere dem om. Nu må vi se :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Nyt svar