Upload af billeder - hvor?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Upload af billeder - hvor?

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lige fundet ud af, at selvom jeg sletter et billede fra DeviantArt så er det stadig tilgængelig, men linket er selvfølgelig ikke synlig på DeviantArt. Men jeg kan stadig, med linket, tilgå mit billede som jeg har slettet. Ydermere kan de findes gennem google.

Jeg synes det er noget svineri af en verden, hvis jeg sletter et billede, så har de sq' bare at slette det fra deres server også!

Har jeg ikke 100 % copyright-rettigheder til mine kunstværker? Eller annulleres de i samme øjeblik jeg uploader til DeviantArt? Hvad er jeg gået glip af hvad angår rettighedsafgivelse når jeg uploader til DeviantArt i forhold til deres Terms of Use?

Uanset hvad, så vil jeg gerne vide hvor jeg alternativt kan uploade billeder, og have 100 % kontrol over hvorvidt jeg vil bevare dem eller ej, og som ikke overdrager mine rettigheder til tredjepart.

Nogen som kender sådanne steder?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Når man lægger noget på nettet bliver det der i teorien for altid, du har din ophavsret som dansk statsborger, hvilket jeg går udfra du er. Mht at få fjernet ting på div server det ved jeg intet om, men jeg tror det kan være svært

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er mange-mange år siden at nogen har troet på nogen form for privacy, fair-play, eller reel copyright på internettet, og intet forsvinder igen !!

Selv hvad du har haft liggende på en krypteret USB-stick som har siddet i en computer der var online få minutter skal du regne med er "offentlig"

Regn med, at selv hvis du lægger noget på din egen server vil det blive opsnuset og gemt ,.. medmindre du er ekspert i at undgå det

Hvad der pt stadig ligger på DeviantArt serveren er en pseudo-problematik, for det ligger allerede 117 andre steder, mere eller mindre åbent,..

Selv trafikken her på Lydmaskinen overvåges konstant, intet er for småt, (du kan se navnet på robotterne sammen med brugerne nederst på siden)

Alle der ønsker det kan få din fulde browser-historik udleveret for en slik, hvis de ikke allerede har den, alle steder du har bevæget dig online

Google ved også præcis hvor du har bevæget dig rundt fysisk med din android-telefon, alle log-filer gemmes for altid, og alting er til salg,.

Forstår din harme, men undres samtidig over hvilken tid du mon lever i, og hvor du har tøjret hesten :dollargrin:

Billede
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:Det er mange-mange år siden at nogen har troet på nogen form for privacy, fair-play, eller reel copyright på internettet, og intet forsvinder igen !!

Selv hvad du har haft liggende på en krypteret USB-stick som har siddet i en computer der var online få minutter skal du regne med er "offentlig"

Regn med, at selv hvis du lægger noget på din egen server vil det blive opsnuset og gemt ,.. medmindre du er ekspert i at undgå det

Hvad der pt stadig ligger på DeviantArt serveren er en pseudo-problematik, for det ligger allerede 117 andre steder, mere eller mindre åbent,..

Selv trafikken her på Lydmaskinen overvåges konstant, intet er for småt, (du kan se navnet på robotterne sammen med brugerne nederst på siden)

Alle der ønsker det kan få din fulde browser-historik udleveret for en slik, hvis de ikke allerede har den, alle steder du har bevæget dig online

Google ved også præcis hvor du har bevæget dig rundt fysisk med din android-telefon, alle log-filer gemmes for altid, og alting er til salg,.

Forstår din harme, men undres samtidig over hvilken tid du mon lever i, og hvor du har tøjret hesten :dollargrin:

Billede
Jeg undrer mig bare over, at jeg med et link kan tilgå selvsamme billede på selvsamme hjemmeside som jeg har slettet og fået at vide, er slettet.

Jeg kan forstå hvis det lå på en anden server, men det ligger på DeviantArt, som var dem som skulle slette det. Det har intet at gøre med hvilken tidsalder man lever i. Det ville være det samme som hvis du låner en bog på biblioteket og ikke afleverer den tilbage, men beholder den.

Det er tyveri.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvor lang tid er der gået siden du trykkede slet? Det kan være det lige tager lidt tid for dem.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:Hvor lang tid er der gået siden du trykkede slet? Det kan være det lige tager lidt tid for dem.
Nu er der gået 1-2 uger.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Arh ja OK, så vil jeg mene de burde have slettet det, hvis de havde intentioner om det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:Jeg undrer mig bare over, at jeg med et link kan tilgå selvsamme billede på selvsamme hjemmeside som jeg har slettet og fået at vide, er slettet.

Jeg kan forstå hvis det lå på en anden server, men det ligger på DeviantArt, som var dem som skulle slette det. Det har intet at gøre med hvilken tidsalder man lever i. Det ville være det samme som hvis du låner en bog på biblioteket og ikke afleverer den tilbage, men beholder den.

Det er tyveri.
Min pointe er bare at det er ligegyldigt, og jeg ikke forstår du har nogen speciel tiltro til DeviantArt, og selv om de skulle have slettet det som synligt UDADTIL så kan du være sikker på de stadig HAR billedet, og det virker som om det er DET der nager dig,..

BTW. hvis du har "tryllet" det frem med google, så skal du lige være opmærksom på at google har ALT liggende i sin egen "cache" i en vis tid, og det kan meget vel være noget i den stil som du reelt ser, måske er det så usynligt meget snart hvis du prøver igen,..

Men både Google, DeviantArt, og de "117" andre har stadig, som minimum alt liggende internt, til evt senere salg, politi og myndigheder har vist også adgang, men i de fleste tilfælde vil et hvilket som helst foto eller fil kunne genskabes af alle,

Såkaldte "web-snakes" danner også øjebliks-billeder af alle trafikerede sider med korte mellerum, du kan så gå ind og sige: "jeg vil gerne se
DeviantArt, som den så ud for 8 år siden", og så rejser man ellers tilbage i tiden

Det var sådan det gamle forum "E-mu's on Acid" blev genskabt efter at ejeren uden varsel trak stikket for et par år siden

Jeg mener Facebook skriver direkte at alt hvad du uploader er DERES ejendom, i praksis er dette dog nok måden det foregår på overalt
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Arh ja OK, så vil jeg mene de burde have slettet det, hvis de havde intentioner om det.
Ja, hvis det er 1-2 uger, så er det ikke googles cache den hænger i,..

Så er det bare stierne i deres egen server der lidt kluntet afslører, hvad alle alligevel ved, nemlig at billedet stadig er der,...
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

De kan vel gøre som det passer dem. Jeg går ud fra, at du ikke har læst deres t&c's for submissions?
As and when Artist Materials are uploaded to the DeviantArt Site(s), Artist grants to DeviantArt a worldwide, royalty-free, non-exclusive license to do the following things during the Term:

a) to prepare and encode Artist Materials or any part of them for digital or analog transmission, manipulation and exhibition in any format and by any means now known or not yet known or invented;

b) to display, copy, reproduce, exhibit, publicly perform, broadcast, rebroadcast, transmit, retransmit, distribute through any electronic means (including analog and digital) or other means, and electronically or otherwise publish any or all of the Artist Materials, including any part of them, and to include them in compilations for publication, by any and all means and media now known or not yet known or invented ;

c) to modify, adapt, change or otherwise alter the Artist Materials (e.g., change the size) and use the Artist Materials as described in Section 3(b); and

d) the right to sublicense to any other person or company any of the licensed rights in the Artist Materials, or any part of them, subject to the terms and conditions of this Agreement.

e) Artist acknowledges that Artist will not have any right, title, or interest in any other materials with which Artist Materials may be combined or into which all or any portion of Artist Materials may be incorporated.

f) During the Term, DeviantArt's licenses under this Agreement include the right to use any part of the Artist Materials in the promotion, advertising or marketing of the DeviantART Sites.

g) As used in this Agreement, the term "Artist Materials" means any content uploaded to the DeviantArt Site(s) which may include without limitation Artist's name(s) (including professional names), trademarks, trade names, likenesses, photographs, biographical materials, audio-visual materials, artwork, liner notes, and other graphical, textual, video, film or audio materials and any and all "skins," computer-generated images or other artwork or images that Artist submits to DeviantArt in any medium or format whatsoever.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hehe, disse tråde, der bruges kræfter på, undtagen opfølgning fra trådstarter selv :-)

Tror bare han havde behov for at få luftet sin vrede, og derudover er lex-"copyright" sikkert lært nu,..

Stadig en trist tilstand, men virkeligheden gennem nu mange år,..
/Dub

Nyt svar