Analog D'n'B

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Analog D'n'B

Indlæg af Morten B »

Kunne rigtig godt bruge lidt kritik på dette livetake :)

Alle kommentarer er velkomne, lige fra billed til lydsiden. Hit me hard :-D


Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Fedt! Jeg elsker den slags videoer. Altså videoer af folk der gør sig umage på maskinerne. Det der picture-in-picture, så man kan se lige ned i modularkassen, samtidig med totalbilledet er swell! Jeg savnede lidt mere aaaaacid-action, men det var kun en lille smagsprøve der hen imod slutningen. -Og måske en slags break med trippy synth-lir, mens trommerne hviler sig. Jeg har dog kun lige lyttet på en laptop, så min mening om selve lydsiden skal nok lige revurderes efter en tur på anlægget. :thumbup:
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det gav først mening for mig fra 0:25 :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

oVHSen skrev:Fedt! Jeg elsker den slags videoer. Altså videoer af folk der gør sig umage på maskinerne. Det der picture-in-picture, så man kan se lige ned i modularkassen, samtidig med totalbilledet er swell! Jeg savnede lidt mere aaaaacid-action, men det var kun en lille smagsprøve der hen imod slutningen. -Og måske en slags break med trippy synth-lir, mens trommerne hviler sig. Jeg har dog kun lige lyttet på en laptop, så min mening om selve lydsiden skal nok lige revurderes efter en tur på anlægget. :thumbup:
Fedt, tak for feedback :)

Ja, breaks er klart et af de punkter jeg skal blive bedre til, så det tager jeg lige med videre. Havde egentlig også planlagt at der skulle være mere acid, men glemte det helt undervejs :lol:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev:Det gav først mening for mig fra 0:25 :-D
Ha ha, ja, det kan jeg egentlig godt forstå :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er for gammel til at forstå, at det er sjovt at trykke og dreje på knapper - uden der sker nævneværdigt i lang tid. Hvor ville det være dejligt med et instrument eller en vocal, der kunne få noget musik ind på banen. Men det er jo nok bare mig:)

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Så gammel er jeg heldigvis ikke - der er da masser af musik i det her?
Microsoft Certified MCSA

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Har svært ved at forestille mig noget der ville ødelægge det her stil mere end vokal eller soloinstrument! Hver ting til sin tid. Jeg synes det er præcis som det vil og skal være... men jeg har tit samme diskussion med min kone, og ihvertfald med hende tror jeg det hænger sammen med hun aldrig rigtigt har oplevet det der med at stå foran en stor højttaler i et par timer og blive blæst igennem (og måske heller ikke ville bryde sig om det). Det er fysisk musik, jo, ihvertfald sådan jeg oplever det. Man kan sagtens nyde det hjemme eller i hovedtelefoner, men det er med en eller anden form for reference til noget meget kropsligt.

Jeg synes det er en fed jam. Du har styr på det.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er lidt det samme som at sige man ikke kan lide country, fordi de aldrig bruger trommemaskiner :-D

Men fred være med det, vi har heldigvis forskellige lyster :thumbup:

Hvis man ikke er så meget inde i elektronisk musik, så vil jeg dog sige at det her er krydsningen mellem en Dj og en musiker som spiller på akustiske instrumenter. Der er lige så meget performance i at levere et helt set på den her måde, som der er i at spille en singer/songwriter koncert.

Og tak til Niklas og Jakob :bow:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Orv. Må lige lytte senere. Du plejer at lave noget sejt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå men jeg lyttede.

Og jeg synes det er fedt. Det er en nice genre, hvor lydbilledet og energien er i fokus. Kan virkelig godt lide, at man dyrker det repetitive og man ikke bange for at dvæle ved det i stedet for at haste afsted til et omkvæd. Og så er det live - og ikke "press play" musik.

Der er jo altid både godt og skidt i alle genre. Det her er godt.

Videomæssigt savner jeg måske mere variation? Nogle shots/passager i mørke med stemningen fra lysene osv. Men så skal det selvfølgelig indspilles om natten ...

Medlemsavatar
Anarkand
Medlem
Indlæg: 291
Sted: NordVest

Indlæg af Anarkand »

Fedt mand! :) Kom og jam hvis du har tid/lyst - Er i Kbh NV

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Pisse fedt. I like a lot

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Nå men jeg lyttede.

Og jeg synes det er fedt. Det er en nice genre, hvor lydbilledet og energien er i fokus. Kan virkelig godt lide, at man dyrker det repetitive og man ikke bange for at dvæle ved det i stedet for at haste afsted til et omkvæd. Og så er det live - og ikke "press play" musik.

Der er jo altid både godt og skidt i alle genre. Det her er godt.

Videomæssigt savner jeg måske mere variation? Nogle shots/passager i mørke med stemningen fra lysene osv. Men så skal det selvfølgelig indspilles om natten ...
Tak :thumbup: Ja, jeg er lidt "hæmmet" af at jeg ikke lever om natten lige som mange andre musikere, og at der tilmed er to store, lækre vindues partier i mit studie. Kan godt være lidt træt af dags-looket nogen gange, men det er til gengæld også noget af det der differentierer mig, specielt på instagram :)
Anarkand skrev:Fedt mand! :) Kom og jam hvis du har tid/lyst - Er i Kbh NV
Klart, skriver lige bag øret til næste gang jeg skal over broen.
bredal187 skrev:Pisse fedt. I like a lot
Tak :jam:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lækker lyd, stilmæssigt ikke så meget mig. Der måtte gerne være mere variation, men det er nok ret svært at programmere sig til på modulerne, hvis ikke der skal to sæt moduler til som bliver trigget uafhængigt af hinanden. Fedt at der er godt med variation i bass'ens klang.

Hvad er de tre pedaler/dimser du har stående på hjørnet af bordet, med gul pedal i midten?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fedt!! Og der er virkeligt god lyd på tingene og godt punch i trommerne.

Jeg savnede måske lidt dyb sinus-agtig sub bass hist og her, eftersom der ikke foregår så meget nede i det helt dybe område.

Opbygningen er lidt on-off-on-off-on-off-on-off-on-off-on-off, d.v.s. sådan lidt præget af at du bare tænder/slukker spor... det ku' være fedt hvis der i lidt højere grad var et klimaks et sted i nummeret, og noget opbygning hen til det klimaks. Det kræver lidt planlægning og lidt disciplin undervejs, men ville nok løfte det en del. Ja, og nogle enkelte mere voldsomme breaks hist og her, som der allerede er nævnt.

Billedsiden er fed, specielt for det lidt mere nørdede publikum som godt vil se hvordan dit setup fungerer. Skulle man spille det til en fest, ville man nok savne lidt mere bevægelse i billedet.

Jeg behøver ikke vokal iøvrigt. God D'n'B står fint på egne ben!

Jeg er iøvrigt fristet til at smide nummeret gennem lidt outboard gear, og så prøve en lidt hidsig mastering for at se hvad der ville ske...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Svedigt. Crunchy fed lyd. Er ret vild med de små hurtige fills, eller hvad man kalder dem i d'n'b.

Enig med Joachip omkring at der godt kunne ske noget helt ned i sub området, engang imellem. Ved heller ikke om jeg er fan af den lilletromme. Er til gengæld ret vild med dine stereo hihats.

Videosiden: Vis noget mere hud. :D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Lækker lyd, stilmæssigt ikke så meget mig. Der måtte gerne være mere variation, men det er nok ret svært at programmere sig til på modulerne, hvis ikke der skal to sæt moduler til som bliver trigget uafhængigt af hinanden. Fedt at der er godt med variation i bass'ens klang.

Hvad er de tre pedaler/dimser du har stående på hjørnet af bordet, med gul pedal i midten?
Tak :thumbup:

Ja, jeg er lidt hæmmet af at jeg kun har to sequencer kanaler. Venter stadig på release af Livestock Electronics sequencer, så jeg får 4 kanaler med et ekstra CV output pr. kanal.

De tre pedaler er bare en pedal strømforsyning, en ligegyldig kines delay (Biyang) og en distortion. Ikke noget specielt :|
Joachip skrev:Fedt!! Og der er virkeligt god lyd på tingene og godt punch i trommerne.

Jeg savnede måske lidt dyb sinus-agtig sub bass hist og her, eftersom der ikke foregår så meget nede i det helt dybe område.

Opbygningen er lidt on-off-on-off-on-off-on-off-on-off-on-off, d.v.s. sådan lidt præget af at du bare tænder/slukker spor... det ku' være fedt hvis der i lidt højere grad var et klimaks et sted i nummeret, og noget opbygning hen til det klimaks. Det kræver lidt planlægning og lidt disciplin undervejs, men ville nok løfte det en del. Ja, og nogle enkelte mere voldsomme breaks hist og her, som der allerede er nævnt.

Billedsiden er fed, specielt for det lidt mere nørdede publikum som godt vil se hvordan dit setup fungerer. Skulle man spille det til en fest, ville man nok savne lidt mere bevægelse i billedet.

Jeg behøver ikke vokal iøvrigt. God D'n'B står fint på egne ben!

Jeg er iøvrigt fristet til at smide nummeret gennem lidt outboard gear, og så prøve en lidt hidsig mastering for at se hvad der ville ske...
Fedt, tak for feedback. Jeg er enig i alle dine ankepunkter. Jeg er stadig ved at lære mit setup at kende og der er plads til mange forbedringer, specielt i opbygning af numrene.

Angående bas, se ovenover :)

Videoen er helt klart tiltænkt nørderne. Jeg er overbevist om at de er mit publikum, specielt til de videoer jeg selv kan lave herhjemme. Med tiden skulle jeg gerne få fyldt en masse koncert videoer på også.

Hvis du er fristet til at smide nummeret igennem noget outboard, så skal jeg da ikke være manden der stopper dig :bow: Sender gerne en 24 bit :kissass:
AvS skrev:Svedigt. Crunchy fed lyd. Er ret vild med de små hurtige fills, eller hvad man kalder dem i d'n'b.

Enig med Joachip omkring at der godt kunne ske noget helt ned i sub området, engang imellem. Ved heller ikke om jeg er fan af den lilletromme. Er til gengæld ret vild med dine stereo hihats.

Videosiden: Vis noget mere hud. :D
Lilletrommen er selvfølgelig smag-og-behag, den er også ret fyldig. Jeg kan selv meget godt lide den.

Næste gang tager jeg min netundertrøje på :thumbup:

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Synes det er kanon fedt. Men stilen er ikke helt mig. Der er visse elementer som jeg synes er rigtig fede.
Til gengæld er det fedt at se en video, hvor man virkelig kan se at du lever dig ind i det, ikke bare som en alm dødsyg DJ, der mest af alt ligner en nikkedukke. Men en indlevelse der virker reel.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Det kunne faktisk være meget grineren hvis du lige fik et par af dine venner til at stå i baggrunden og kigge på deres smartphones. For at få den autentiske Boiler Room stemning der...
Nobody noes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

niklasni1 skrev:Det kunne faktisk være meget grineren hvis du lige fik et par af dine venner til at stå i baggrunden og kigge på deres smartphones. For at få den autentiske Boiler Room stemning der...
:-D

Nyt svar