Native reverbs..

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Native reverbs..

Indlæg af marco »

Hejsa...

Jeg er på udkig efter nogle gode reverbplugins..

Jeg har hørt godt om Lexicons native plugs og har hands-on erfaring med deres PCM serie.

Nogen som kan anbefale alternativer? Ellers smider jeg de 3600,- efter pakken.. :-D :evil:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kender du:
Valhalla DSP
2C Audio
Exponential Audio
Eventide

osv.

Og så er TC Electronic VSS3 jo også kommet i native udgave.


Hvis du har prøvet PCM klangene, og du kan li' dem, jamen så kør på. JRRShop havde tilbud på PCM Verb native til 1500 kr. for 2 måneder siden, kan være det stadig gælder.
Det her med rumklange er jo "bare" med at finde dem man kan li'. Jeg skylder nok mig selv at prøve Valhalla klangene igen, det er et par år siden eller mere.

Jeg er selv helt vild med Eventide Ultrareverb. PCM Chamber og Hall er også lækre. Derudover vild med nogle UAD, men det er jo ikke native.

Skal det være helt nyt, så er det ikke længe siden at Brainworx kom med en rumklang, og Fabfilter kom med Pro-R.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Pro R fra Fabfilter ville jeg ihvertfald lige prøve først, den er altså virkelig fed kan jeg godt love. Men det er jo også vigtigt at vide hvilke produktioner det skal bruges til. Jeg har ikke selv fundet en the only one you need Reverb endnu!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Fabfilter Pro R og Valhalla er nice for sure
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Relab 480 absolut god.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Det var som jeg frygtede - der er lige så mange meninger som der er brugere herinde. Er der nogen som reelt har handson erfaring med Lexicon plugsne?

Jeg kender Lexicon og er vild med de klange. Jeg har både Powercore og M3000, så kender VSS3 klangen.

Indtil nu har jeg kørt det helt old school, hvor klangene er hooked up i min pult - det gør at de er mega nemme at sætte i mixet. Der har jeg endnu ikke været helt tilfreds med nogen af de plugins jeg har haft.

Et tillægsspørgmål. De convolution klange der er i cubase 8 er de eneste jeg har rigtig erfaring med. De gør det da meget godt, gør de ikke?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

FF Pro-R, Valhalla og Relab 480, hvor sidstnævnte jo nærmest lyder mere af Lexicon hardware end Lexicons egen plug-in.

Synes generelt ikke der er SÅ mange forskellige meninger. De tre plug-ins dukker op igen og igen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

marco skrev:Er der nogen som reelt har handson erfaring med Lexicon plugsne?
Som skrevet i min post, ja jeg har reel hands on erfaring med PCM klangene. Men jeg laver halv-"eksperimenterende" elektronisk musik, hvis du laver pop eller rock kan du nok ikke bruge min smag til det store.

marco skrev:Et tillægsspørgmål. De convolution klange der er i cubase 8 er de eneste jeg har rigtig erfaring med. De gør det da meget godt, gør de ikke?
Har tilgengæld ingen erfaring med convolution, udover med Trash 2, som ikke normalt betegnes som verbs.


Angående verbs, så gør jeg ofte det, at jeg laver et projekt eller to med en bestemt én, for at lære den lidt bedre at kende. Der har jeg fundet ud af, at U-He Uhbik A også er sjov og interessant, det samme med Korg MDE-X, det er en af Hall algoritmerne jeg bruger i det nummer jeg arbejder på for tiden. Dog lyder Eventide og PCM nok "bedre" end MDE-X..

Medlemsavatar
Jens D
Medlem
Indlæg: 462
Sted: København

Indlæg af Jens D »

Jeg har lige testet Lexicon PCM pakken og Relab 480 mod hinanden i nogle uger. Jeg endte med at købe Relab 480. Jeg synes den limede bedre i mix. Desuden kunne jeg så også købe Soundtoys Echoboy oven i, for det samme som jeg skulle have givet for PCM pakken :-)

Medlemsavatar
amolin  
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

marco skrev:Det var som jeg frygtede - der er lige så mange meninger som der er brugere herinde. Er der nogen som reelt har handson erfaring med Lexicon plugsne?
Jeg bruger PCM plugs'ne hele tiden, og de lyder bare fantastisk.
Jeg har flere andre fede reverbs, som ReVibe og Reverb One, men ender altid med lexicons. Jeg har også PhoenixVerb, men har ikke fået den prøvet endnu.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

marco skrev:Det var som jeg frygtede - der er lige så mange meninger som der er brugere herinde. Er der nogen som reelt har handson erfaring med Lexicon plugsne?


Et tillægsspørgmål. De convolution klange der er i cubase 8 er de eneste jeg har rigtig erfaring med. De gør det da meget godt, gør de ikke?
Jo bestemt REverence er rigtig god faktisk, og husk lige at du kan købe impulses som er virkelig gode som kan bruges i den incl. Lexicon´s. Mange kan du finde gratis:

http://www.samplicity.com/bricasti-m7-i ... responses/

http://www.samplicity.com/shop/all/samp ... vol-2-l96/
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvis du går efter PCM så vil jeg insistere på, at du tjekker op på Relab 480:)

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Modtaget

Jeg chekker op på Relabs480.

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg er blevet rigtigt glad for Tverb fra Eventide :)

Nyt svar