X Factor 2017

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

X Factor 2017

Indlæg af Hald »

Jeg manglede lige en tråd hvor jeg kan komme af med skuffelsen over teknikken til det første live-show

Niveauer var skæve og mikrofoner blev ikke skruet op for, men der var også problemer med sync mellem lyd og billede.
Der var nogle visuelle effekter hvor jeg faktisk var i tvivl om det var med vilje, eller om de havde noget grej der var ved at stå af.

Jeg finder det ganske useriøst, det er noget af det eneste jeg ser på DR og som hjælper på mit humør når jeg skal betale licens.. MEN SÅ ER DET IKKE NOK AT HAVE LAMPER, SKÆRME OG RØGMASKINER, tag jer sammen DR! :redcard:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg er enig. Mixet til begge Fyhnen Sisters numre var dårligt, det blev dog bedre til deres save me song, men instrumentalen var stadig for lav.
I introen til Mike Becks første nummer tog jeg det egenligt for, at det var Mike selv der sang stille, men stadig alt for dynamisk. Men Remee plejer at have rigtig godt styr på tingene, han må da have været med til prøverne.
Mixet var bedre til størstedelen af det andet, generelt husker jeg dog vokalerne som at de stak en smule ud, volume-mæssigt.

Jeg havde ikke fået set sidste 5 chair og bootcamp, så det var irriterende at se, at Liv ikke var kommet med. Men alle 3 unge leverede noget godt.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Når publikum klapper på 1 og 3.... :evil:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Chili er for syg! Train Song, hvad er det for et nummer? Kunne godt tænke mig at tjekke op på originalen.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Gomez er den bedste! nej hvor var det kanon!

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det synes jeg ikke, det var lidt tamt og leflede lidt for os på 35-50 år ;-)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Nu må det være sidste gang med x factor. Artisterne er egentligt på et rimeligt niveau, men jeg gider ikke at høre flere kopi numre, og jeg synes showet er alt for lidt oplysende om talentudvikling og det at være artist. Så jeg synes hverken det har berettigelse ud fra et musikalsk standpunkt, som underholdning, eller som public service.

I stedet for at finansiere a&r for licensmidler (lidt for smart), så synes jeg at DR burde bruge prioritere de samme ting på en anden måde. Men jeg kender ikke økonomien i det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Produktion omkring Samantha var super i dag, endnu engang viser Remee, at han er den der har bedst styr på den slags. Det er fedt at niveauet omkring produktion og instrumenter osv. er steget her de seneste år, og at dommerne har så godt som frie hænder hvad det angår. Sådan lyder det ihvertfald for mig.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

the songcabinet skrev:Nu må det være sidste gang med x factor. Artisterne er egentligt på et rimeligt niveau, men jeg gider ikke at høre flere kopi numre, og jeg synes showet er alt for lidt oplysende om talentudvikling og det at være artist. Så jeg synes hverken det har berettigelse ud fra et musikalsk standpunkt, som underholdning, eller som public service.

I stedet for at finansiere a&r for licensmidler (lidt for smart), så synes jeg at DR burde bruge prioritere de samme ting på en anden måde. Men jeg kender ikke økonomien i det.
Jeg har det på samme måde. Det siger mig mindre og mindre. Og efter det er slået godt fast, at folk jo ikke bygger en karriere på det alligevel er det et ligegyldigt program på alle måder.

Men godt at vi har et fast liveband i DR1 hver fredag! De skulle bruge dem til noget andet...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Er der ingen DR folk der følger med her på Lydmaskinen som er interesseret i en optimeringsbonus af programmer i deres bedste sendetid?

Kunne bare være så fedt hvis man lige rettede sync mellem billede og lyd så trommer og mundbevægelser passer til billederne. Det står på side 1 i guiden for tv produktion. FIX DET!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

..øøøhh..: "Og efter det er slået godt fast, at folk jo ikke bygger en karriere på det alligevel "..?

Blachmann, Remee og indtil flere andre har da haft en fin karriere som dommere! :dollargrin:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

ThomasRiem skrev:Blachmann, Remee og indtil flere andre har da haft en fin karriere som dommere! :dollargrin:
Enig, jeg er da ligeglad med hvem der synger til sidst, men der bliver ikke snakket meget om den pris vinderdommeren helt sikkert får oven i det sikkert eftertragtlige honorar for at være en linselus med holdninger.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Følger stadig med, medmindre der lige kommer noget i vejen, og jeg ikke får set genudsendelsen.

Super klaret af Morten i fredags. De fleste kender nok til, øh ja.... "lignende følelser", i mangel af bedre beskrivelse, men det er nok de færreste af os der står med den slags på live tv.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fordelen ved at se X-factor dagen efter er ellers at man kan spole hen over alt det vrøvl whats-her-face hælder ud. Og så går der sport i ikke at læse om hvem der er smidt ud.

Edit: Jeg taler om Mette ikke Sofie Linde.. hvis nogen skulle være i tvivl :-D
Senest rettet af Hald man 20. mar 2017 13:48, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jeg kaster efterhånden helt reflektorisk op, når tv-folk stikker en mikrofon i fjæset på nogen og siger "hvad føler du nu?". Jeg får ikke set ret meget direkte fjernsyn.
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

ThomasRiem skrev:Jeg kaster efterhånden helt reflektorisk op, når tv-folk stikker en mikrofon i fjæset på nogen og siger "hvad føler du nu?".
Det lyder som godt tv! :wink:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hehe.. det fryder mig lidt når bedre performere ryger ud, det er synd for dem, men det bekræfter at Mette ikke skulle være i den dommerstol. Sikke en masse øregas hun lukker ud.

Dog er der nok ikke meget tvivl om at Blachman sidder med vinderen.

Mit bud er Chili, hvem tror i?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Chili har været min favorit helt fra start af live shows. Det kan dog være at de egentlige vindere er nummer 2 eller nummer 3, afhængig af den kontrakt vinderen får.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan anbefale at se den serie DR kører med Martin der vandt den første omgang X-factor, den hedder "Martin uden X"
Jeg har lige set første afsnit, og den handler meget om SAVEUS, branchen og de tanker flere herinde nok gør sig jævnligt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Ser osse Chili som vinder. Teknisk bedst og "kantslebet" til pop.

Og det vil så i øvrigt være det bedste for Mia at hun så "slipper" for at blive ødelagt og glemt som stort set alle andre vindere er blevet.

Mia har i mine ører den klart største personlighed og klang i sin stemme!

Lad hende hellere få lov at udvikle sig og skrive sine egne ting, uden at blive "pasteuriseret og homogeniseret" i X-Factor-maskinen.

(Har lidt ondt af de sidste deltagere her, der nu her bagefter skal rundt i storcentre, på markeder og blokvogne!) :wink:

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Hald skrev:Er der ingen DR folk der følger med her på Lydmaskinen som er interesseret i en optimeringsbonus af programmer i deres bedste sendetid?

Kunne bare være så fedt hvis man lige rettede sync mellem billede og lyd så trommer og mundbevægelser passer til billederne. Det står på side 1 i guiden for tv produktion. FIX DET!
Og på side 2 står at hvis man bruger trådløse kameraer og kablede kameraer samtidig kan man ikke få læbe-sync på begge typer, det bliver et kompromis ;-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Når vi har arbejdet med storskærme som har et delay og tv der ikke har samme processeringstid, bliver det desværre altid langsomste kilde der bestemmer tiden. Så video og lyd bliver delayet så det passer alle steder.

Hvis ikke de kan finde ud af det, bør de nok stoppe med at ansætte alle de folk de har gang i til at lave fancy virtuelle 3D tv-studier.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar