Dropbox sløjfer publicmappen - dvs alle links dertil

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Dropbox sløjfer publicmappen - dvs alle links dertil

Indlæg af SustainerPlayer »

This is a reminder that your Public folder links will become inactive on March 15. On that date, your Public folder will become a standard Dropbox folder, and your files will remain safe in your account. If you want to share those files again, you’ll need to use shared links instead.

The Public folder was the first sharing method we introduced, and since then, we’ve built more sophisticated ways for you to share securely and work together with your team. In addition to shared links, we have a number of sharing options designed to make collaboration easier and give you more control.

We understand these sharing methods are not a direct replacement for the Public folder in some cases—we apologize for the inconvenience this may cause. For more information on transitioning from the Public folder to shared links, visit our Help Center. 

---

Pænt f*cked, når man har over 1200 filer og 1,1 GB data linked på alle mulige sites. :(

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er godt for mig, for det betyder at jeg kan få taget mig sammen til at flytte alt over P Google drive :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Dropbox fungerer i det hele taget elendigt. Fuld af fejl og dårligt interface. Oplever rutinemæssigt fejlede downloads eller forkerte filer. Multiple downloads fungerer ofte slet ikke eller der mangler filer i zippen, hvilket kan være katastrofalt.

Google Drive kører bedre, men har stadig elendigt interface.

Mens det ikke er samme koncept, så foretrækker jeg filaflevering via WeTransfer eller egen server.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Er også gået helt over til WeTransfer. Det dur og den rydder selv op efter sig!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men man skal sgu være påpasselig med hvilken delings-service man bruger. Jeg har set et eksempel på et af de her link-sites - mener det var Sendspace - der havde lagt en anden fil på samme link. Det var oprindeligt et label-demo link. Jeg ved godt at WeTransfer tager sig bedre ud end andre af den slags sider, men det kan sgu hurtigt gå ned af bakke.
Lidt sjovt, jeg tror det var igår jeg tænkte på hvor lang tid siden det var jeg havde brugt Yousendit. Vi stoppede med at bruge det til fil upload og gik over til et af de andre sites.. Kan ikke huske hvilket. Det ligger jo nok et sted imellem 5 og 10 år tilbage.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger Dropbox meget, og jeg synes, det er et røvirriterende move. Som Sustain har jeg vildt mange links liggende rundt omkring, der nu bliver inaktive. Hvis I synes DB virker dårligt skulle i prøve 1drive. Det virker virkelig dårligt. Jeg har ikke rigtig prøvet Google drive, men mine få oplevelser med iCloud har også været dårligere end Dropbox. Jeg kan faktisk rigtig godt lide Dropbox og har aldrig haft problemer.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har droppet DropBox for længe siden - altid WeTransfer eller lignende nu.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Wetransfer er jo fedt nok, så længe opgaven blot er at flytte filer fra en person til en anden. Men til f.eks. deling af en dokumentmappe over længere tid til fælles projekter, der er dropbox og google drive nu engang væsentligt mere fleksibelt. Det kræver selvfølgelig at man går ind på at bruge deres klient/app, og holder computeren online. Hvis man insisterer på udelukkende at bruge dem i browseren, så er det efter min mening ret ligegyldigt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Til meget store filer eller en masse spor er wetransfer glimrende, men der er mange ting, det ikke kan, som jeg ville savne, hvis jeg sporede Dropbox

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har da en dropbox, men bruger den aldrig da jeg kører det hele på min NAS (som giver mig alt min Data i skyen)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Navnet siger det hele: drop det!

;-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Deri tales forbi hinanden bigtime her.

Glem wetransfer, jeres egen ftp-server og alt muligt andet gøgl.

At benytte en tjeneste til at flytte (typisk større eller større mængde) filer er ret uinteressant, da der kan fodres svin med udbydere, programmer og metoder til netop det.

Sagen er, at publicmappen hos dropbox er (snart var) en bekvem måde, hurtigt at lægge screenshots og billedfiler op. Og det har været meget brugt på fora som dette og lignende steder på nettet, hvor folk har givet løsninger og hjælp på diverse problemer. Rigtigt meget brugt.

Når Dropbox vælger at bryde alle de links, så er der pludselig millioner (måske flere) af af brudte links og dermed ødelagt info.
Så den der med "brug lige søgefunktionen, det emne har været oppe mange gange" og generel søgning for at problemløse bliver f*cked i den helt store stil.

Surt show - sådan er verden - og lad være med at være afhængige af private selskabers luner. Ja. Men derfor skal de stadig have tæsk, hvis de gør det.
Som det er nu tilbyder de ikke engang en betalingsløsningmåde at undgå det på.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nederen. Man kunne forestille sig det er for at slippe for al den båndbredde de bruger på den slags trafik.

Og så er det jo bare direkte dumt af dem at de negligerer det behov.. når folk åbenbart er villige til at betale.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Og så er det jo bare direkte dumt af dem at de negligerer det behov.. når folk åbenbart er villige til at betale.
På det anekdotiske plan er jeg nu ikke helt sikker på hvor stor betalingsvilligheden egentlig er. I min nærmeste omgangskreds er der svjv ikke andre end mig der betaler.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Dropbox var fedt engang, men jeg synes ikke det er særligt imponerende længere. Alt for meget javascript, alt for mange forsøg på at "hjælpe" modtageren af en fil i stedet for bare at give et download link som i gamle dage. De skal holde op med at prøve at konkurrere mod youtube, soundcloud og den slags sites, og genopfriske hvad deres core kompetence er.

Men okay, der er sikkert en eller anden finurlig økonomisk grund til at det er federe at gøre som de gør nu... hvad det så end går ud på.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar