Rigtige venner ,.. livets gang i DR

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Re: Rigtige venner ,.. livets gang i DR

Indlæg af SIDwave »

vi så for nyligt en af lederne i DR, der pev i avisen, over at de i DR bliver totalstyret af vores dejlige DDR regime, og at netop hans afdeling skal tvangsflyttes til århus, fordi vores dejlige lars løkke vil udflytte alle mulige arbejdspladser, uden at der kommer nogetsomhelst ud af det, som alle ved.

og det skal så gå ud over folk i DR der gør deres bedste, ved at "flyt til århus, eller mist dit jobi DR!" og så piver han i avisen som et børnehavebarn.

tja, se nu her, hvad så hvis han stpr nede i mennekerettighedsdomstolen, og fortøller dem det samme, og piver som et barn ?
er der nogen der så kan gætte hvad de ender med at dømme i sagen ?

slut prut :D

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

sålænge vi for ca 3 milliarder licenspenge får BBC samlebåndsserier, som vi er opvokset med, os der er 40 og deromkring, sålænge vil DR være på vej i graven

hvad regner du mig for ?
gøre mig klog da jeg er 5-7-12, og så komplet tage røven på mig når jeg er 48 ?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

HEIL KAJ OG ANDREA! - originalitet og værdi!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

[emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SIDwave skrev:HEIL KAJ OG ANDREA! - originalitet og værdi!
Helt enig ,.. :dollargrin:

Ingrids "Lillebror" derimod fik rent faktisk mange børn til at græde, simpelthen fordi han var rimelig uhyggelig :(

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ingrid selv er også tæt på at få mig til at græde. De der tænder... kan de tygge menneskeknogler over?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Off topic/personangreb. Slettet af administrator.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nogle mennesker er mere udadvendte omkring deres success'er end andre. Jeg kan på ingen måde have noget imod det. Tvært imod, så glæder jeg mig på alle's vegne når de deler deres success'er her inde. Se gerne: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... 77#p622077

Hvis ikke man tør fortælle om sine succes'er, hvad dælen skal man så gøre? Tage en plæneklipper om halsen og hoppe i havnen?

Mht. DR: ja, men det er måske også lidt utopisk at 5 millioner mennesker skulle blive enige om et tv-abonnement.. med 3 kanaler..

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Off topic/personangreb. Slettet af administrator.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike, hvis du har brug for at komme af med noget mand til mand, så ring mig op på telefon 26 799 003 eller skriv det i en PM, hvis du absolut ikke kan lade være.

Men for anden og sidste gang i denne ombæring: ikke flere personangreb foretaget på Lydmaskinen - hverken i denne tråd eller andre - og ikke mere off topic i tråden her, tak. Jeg henviste til denne tråd for en saglig diskussion, ikke for mere personfnidder.

Lydmaskinen skal helst være et sted, hvor man glæder sig til at være på. Ikke et sted, hvor man går efter manden i stedet for bolden.

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Mere palaver. Slettet af administrator.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Venligst respekter reglerne eller din brugerprofil bliver suspenderet næste gang, hvilket jo muligvis er hvad du ønsker at opnå for "martyrdom" ;-). Det er for tidskrævende at skulle moderere på denne facon.

Copy+paste fra Lydmaskinens regler:

Tabuer
· Spørgsmål om eller salg af piratkopierede, Not For Resale eller stjålne varer.
· Injurierende eller hadefulde udtalelser samt personangreb - gå efter bolden, ikke efter manden.

Henstilling fra en moderator
Efterkom øjeblikkeligt og uden diskussion henstillinger fra moderatorerne.

Forummet er ikke et demokrati, men et privatejet website. Betragt derfor Lydmaskinen som en privat fest, hvor har fået lov til at opholder dig som gæst, men på ganske bestemte betingelser. Værten kan vælge at bede dig om at opføre dig ordentligt eller smide dig ud øjeblikkeligt, hvis du opfører dig dårligt - uanset hvor uenig du måtte være.

Brud på reglerne
Bryder du reglerne, så risikerer du at din medlemsprofil lukkes øjeblikkeligt, uden varsel og permanent. Nogle gange uddeles der en advarsel først.

Hvis du proklamerer, at du vil handle i strid med reglerne, så lukkes din medlemsprofil øjeblikkeligt og uden varsel. Dette gøres for at sikre, at tidligere indlæg ikke bliver vandaliseret.

Hvis du direkte eller indirekte opfordrer til lukning af din egen medlemsprofil, så lukkes din medlemsprofil øjeblikkeligt og uden varsel. Dette gøres for at sikre, at tidligere indlæg ikke bliver vandaliseret.

Administratoren kan slette enhver post eller tråd han finder upassende i forummet, så forummets saglighed eller gode stemning kan bevares. Det er af tidsmæssige årsager ikke muligt, at redigere dele af indlæg, hvorfor hele dit indlæg eller hele dit emne bliver slettet når det indeholder off topic.

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Bare fjern min bruger profil !!!
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

As you wish, den er suspenderet.

Jeg rydder op i rodet, når jeg har bedre tid.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Nå. tja men, jeg har et DR problem, og søger hjælp ? :)

jeg har aftalt at sende dem noget, men de vil have WAV filer.
det er helt oldnordisk. jeg kan ikke begynde at lave wav filer igen af det jeg vil sende. alt er som mp3 i 320.
det eneste jeg kan gøer er at pakke det musik ud, og så bare sende de WAV filer der kommer ud af det.

det er jo år 1300!!!!

har de stadig et digitalt radiocomputer-afspiller system, hvor de har WAV filer, men som er en mp3, pakket ind i en WAV header (altså i virkeligheden mp3 kvalitet, men i WAV indpakning ?)

eller skal jeg bare gøre hvad de sagde, og så skide på lydkvaliteten ? :) mp3 pak ud til WAV = samme kvalitet, fuld filstørrelse, molboarbejde ? :)

???? hjælp


hver eneste gang jeg står i døren med mine ting, så kommer der en stopklods, som ingen mening gir!
de svarede ikke mails, og det tog 3 år, med 3 telefonopkald, endelig at snakke med den rette person.

skal jeg bare sende udpakkede mp3 som WAV, og overlade det hele til "systemet" ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sidst jeg var inde på DR brugte de stadig DALET, hvor lyden ofte blev overspillet WAV fra fx PT DA > AD og lossy komprimeret i DALET.

Så ja, hvis du ikke har det som WAV længere, så hiver du bare din MP3 ind og konverterer den til WAV og sender WAV'en. Den uundgåelige transcoding er det mindste problem ved at blive smidt gennem broadcastprocesseringen ;-)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg ved godt, jeg er *dybt* bagefter.

Har lige læst hele tråden. Der er en hel masse jeg ikke vil blande mig i .. men det oprindelige fokus, som jeg ser det, synes jeg er uimodsagt.
Jeg mener
Fint at have fælles skat til at betale veje (til transport af vores produkter og mennesker), uddannelse af befolkningen (så vi ikke skal rende rundt og forsumpe i generel dumhed som samfund) og naturligvis et basalt sikkerhedsnet til at reparere fattige syge mennesker, og et simpelt, fokuseret politi til at tage sig af bl.a. indbrud og voldssager.

Det meste andet må være et valg og ikke tvang. [..]
(min fremhævning)

Jeg har svært ved at se, hvordan vi kan have fornuftsbaserede holdninger, der *ikke* grundlæggende er enige i dette.
I mine øjne er det ikke et argument at bruge svage/uklare udmeldinger i stil med "det kommer an på, hvor vi lægger snittet" .. og "det er demokratiets spilleregler".

Disse typer forsvar for den eksisterende licensmodel virker som ren politikersnak. Der bliver ikke taget reel stilling til hovedstolen i det argument, man (kun tilsyneladende) responderer på.

Jeg kan godt sætte mig ind i at man vil beholde licensmodellen. Men at bruge "demokrati" som argument er .. ikke et argument.
jeg synes ikke jeg kan se andre end Holger, der faktisk forsøger at omtale *frivilligheden* kontra tvangen.

Der er megen tale om (og udmærket diskussion om) *indhold* af DR (osv).
Men igen, det har ikke noget at gøre med dét. Det er en anden, separat diskussion.

For mig er det en SÅ langt ude ting, at "nogen" kræver, jeg skal give dem penge FORDI jeg indkøber en telefon eller computer.
Det er ... hvordan skal jeg belægge mine ord... helt ekstremt besynderligt, at dét ikke er en kronisk snak overalt -- for det er SÅ langt ude.

Jeg synes ik'ngang, det har noget at gøre med om man benytter DR eller ej. For mig når tænkningen aldrig derhen .. det hele snubler og skvatter i afgrunden lige præcis der hvor andre mennesker vil have RET til mine penge .. fordi jeg ejer et stykke elektronik der -- blandt uden overdrivelse 100.000 andre ting -- også KAN bruges til at nyde godt af lige netop DETTE firma's produkter.

Det er sikkert ikke uden sidestykke. Sådan, globalt og historisk set.
Det er, uimodsigeligt, ganske ekstremt langt ude.

Jeg underviser i akroyoga, som regel i København, de seneste tre måneder på Koh Phan-ngan .. så, hvis du napper tre uger på Koh Phan-ngan, så KAN du faktisk benytte dig af mine akroyoga-klasser = betal, når du ankommer i lufthavnen. Uanset, at produktet rager dig en fjerhat.

(ikke for at indbyde til at man påpeger forskellene .. vi er alle intelligente voksne. Men .. graden af vanvid i medielicensen og denne min lille joke er ....... den samme)

Jeg er i øvrigt som altid, glad og stolt af at være med i en Maskine, hvor jeg godtnok ikke er den mest flittige bruger, og alligevel kan hoppe ind når det passer -- og finde overvejende soberhed, trods endda ofte meget store meningsforskelle
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Kram
Medlem
Indlæg: 84
Sted: Odense

Indlæg af Kram »

tomcat skrev: Jeg underviser i akroyoga, som regel i København, de seneste tre måneder på Koh Phan-ngan .. så, hvis du napper tre uger på Koh Phan-ngan, så KAN du faktisk benytte dig af mine akroyoga-klasser = betal, når du ankommer i lufthavnen. Uanset, at produktet rager dig en fjerhat.
Det er rigtigt nok et absurd argument, man som tilhænger af licens vel er nødt til at bruge. Og vel også en af grundene til at mange hellere ser det finanseret via skat? (uanset en omlægning til skat jo ikke essentielt ændrer ved sagen.)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det er ret morsomt at vores folketing har indset mange af disse ting, og netop nu vil lave DR om, men de har ikke rigtigt sagt hvorfor, og der har ikke rigtigt været nogen saglig debat (i tv) om det, og med politikere der egentlig forklarer noget.

det man ligesom opfatter, er faktisk bare at de vil spare en masse penge, og derfor nærmest vil halvere DR, uden at vi (os og dem) egenlig har snakket om, hvorfor, hvordan, hvorledes.

og nu det seneste, at de orkestre som er i DR koncerthuset, skal styres af andre, og bruges også andre steder i landet.

for mig at se handler alt dette kun om, som et godt gammeltdags DDR regime, at nogen skal bestemme over andre.
hvad jeg så alex ahrendsen sige i tv om hvorfor det skal være på den foreslåede måde, giver ingen mening.

man forsøger blot at skubbe nogle mennesker og hermed penge rundt, for at nogen skal have magt og nogen skal ikke, og i sidste ende er det faktisk bare penge man ikke har, som skal "genskabes" ved at flytte rundt på ting.

det er lige så molbo som statens tvungne udflytning af institioner som lå i kbh - det f*cker folks liv op, men så kan løkke sige: "nu blev den sag så ordnet", og så satte han bare et flueben på sit papir "gennemførte ting da jeg var statsminister"..

gak gak nu sidder jeg bare og griner, og aner ikke om mit indslag hjælper noget.. det gør det nok ikke :)

jeg tror, at det her er altsammen blevet noget kompliceret sumpesnak.
vi får ikke noget resultat eller ser nogen konsekvenser, før den dag at DR bare bliver betalt via skatten.

(al vores snak nytter ingenting)

gør det ? :)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Kram skrev:
tomcat skrev: Jeg underviser i akroyoga, som regel i København, de seneste tre måneder på Koh Phan-ngan .. så, hvis du napper tre uger på Koh Phan-ngan, så KAN du faktisk benytte dig af mine akroyoga-klasser = betal, når du ankommer i lufthavnen. Uanset, at produktet rager dig en fjerhat.
Det er rigtigt nok et absurd argument, man som tilhænger af licens vel er nødt til at bruge. Og vel også en af grundene til at mange hellere ser det finanseret via skat? (uanset en omlægning til skat jo ikke essentielt ændrer ved sagen.)
At re-name det 'skat' ændrer ikke meget, sådan udgiftsmæssigt.
Alligevel er det et skridt fremad.
For det er egentlig mest *løgnen*, som stikker mig i øjnene.
At det kaldes frivilligt ("licens") .. og staten og tilhængere samtidig vil knalde folk for penge *hvis* folk har en tlf/computer.
(flere end 99% af de ramte har tlf/computer).

Det er lidt som, når folk i danse/yoga segmentet slår en workshop op, og der i opslaget står "Donation i døren 150 Baht".
Det er en forplumring af sproget. Hvilket altid bliver en forplumring af vores tænkning.

At omdøbe licens (hvilket antyder frivillighed) til skat (hvilket er hvad det reelt er) er et skridt i den oprigtige retning.
Om vi så, som individer, har lyst til at betale for noget, vi eventuelt ikke (alle) mener er nødvendigt, eller blot godt, er efter min mening en anden snak.

Vi kan bedst tænke klart, når vi kalder tingene ved deres rette navn.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Skat og licens fungerer ikke på samme måde, så derfor giver det ikke så meget mening bare at "rename" skidtet.

Problemet med licens er jo netop at det ikke er en del af de normale politiske debatter om hvad skattekronerne skal gå til. Licensen er beskyttet og ligger i sin egen kasse, og det er dér problemet er. Derfor bør det koncept afskaffes helt.

Om det så skal blive til normal skat, brugerbetaling, eller en kombination af de to, er en beslutning jeg vil overlade til folk der interesserer sig for politik. Men først skal vi altså lige have gjort det demokratisk, så debatten overhovedet kan begynde.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Licens over Skatten er en fin ide, men den skal udføres korrekt... Jeg har en påstand der siger at dem der tjener mindst, ser mest tv, så de fattige skal vel betale mere for TV end de rige? :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Men det er vel ikke en fin idé med licens over skatten, når vi er så mange er der ikke kan/vil benytte hvad vi allerede kan få bedre og/eller billigere andre steder.

Det må være en frivillig ordning, ikke endnu en tvang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Endnu en grund til at lukke lortet, (som om der ikke var nok allerede)

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE99 ... allerslev/

Ikke engang almindelig god opførsel er man leveringsdygtig i mere, hvilken "ledelse" tillader det her ?

(nej, det er ikke fordi jeg har specielt ondt af hende)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Haha, nej du skal jo bare se programmet på søndag, så giver det hele mening. :)


Kæft det er dumt.

Nyt svar