mac pro slukkede af sig selv

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

mac pro slukkede af sig selv

Indlæg af derermusikanten000 »

min mac pro fra 2009 lukkede pludselig ned af sig selv - og så tjekkede jeg rep af disk og det skulle jeg - den skrev disk i i orden efter rep - - men derefter lukkede den ned igen - nogen der har en ide om hvad der er galt
på forhånd tak

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Det kan have mange årsager.
I bedste fald et software issue, støv eller løse stik. I værste fald slidt eller udtjent hardware. Sker det igen, så prøv at holde øje med hvilken arbejdsrutine der kan have fremprovokeret at maskinen pludselig genstarter. Var den varm, tændt i lang tid, fans kørende? Var skærmbilledet upåvirket, normal startup screen? Kan du finde en crash-rapport med sammenfaldende tidsstempel?

Hvis der er noget konkret at gå efter, er der større chance for at nogen har et løsningsforslag eller kan stille en diagnose :-)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

tak - jeg vender tilbage med svar og spørgsmål senere .

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg havde det samme problem med min MacPro 2008. Jeg skiftede sidenhen til Ssd-harddisk, og nu gør den det ikke mere, men ved selvfølgelig ikke, om det løser dine problemer.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Du kunne måske starte med at lave disc repair og og andre klassikere https://support.apple.com/kb/PH22243?locale=da_DK. Her nogle gode råde du kan prøve, som muligvis også kan hjælpe med dine problemer https://www.lifewire.com/troubleshootin ... en-2259903

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Sørg for at få den støvet af. Hvis du kan så pust støvet væk (trykluft på dåse, eller fra en luftkompressor), men en støvsuger kan også gøre det. Med en støvsuger skal du bare være opmærksom på at plastikmundstykket med luftstrøm igennem kan danne statisk elektricitet, og det er rigtig skidt hvis du rører/kommer for tæt på f.eks. RAM eller CPU, IC'er... Men tøv ikke med at støvsuge hvis det er det eneste du har til rådighed.

Hvis en cpu ikke bliver kølet ordentligt så får du enten en BSOD eller maskinen slukker ned efter ganske få sekunder. Det er en mekanisme som skal forhindre dig i at brænde den af. Jo mere du prøver at starte maskinen uden at fixe problemet, desto større er risikoen for at brænde CPU'en af, hvis det altså er dén der er problemet.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Prøv at boot mac'en op mens du holder "d" nede, så skulle apples hardware test gerne starte op. Start der og se om den kan fortælle dig noget om årsagen.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Boote og d -- Det må jeg prøve.
Jeg har lige blæst den seriøst igennem og den er blevet meget støjsvag ( fedt ) det kan da godt være at det var det den brokkede sig over,
og jeg har haft den tændt i 5 timer og lavet musik mm uden problemer.
men vil prøve boot og d i morgen
tak for info
kommer med en opdate når jeg har testet.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

derermusikanten000 skrev:Jeg har lige blæst den seriøst igennem og den er blevet meget støjsvag ...
Jeg tror godt du bare kan regne med at det var dét. :thumbup:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Lige nu spinder den - så tak for hjælp

Nyt svar