Granelli 57 mod hjemmefusk

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Granelli 57 mod hjemmefusk

Indlæg af nulpunkt »

Jeg har ønsket mig en Granelli 57'er i et stykke tid, men prisen er sgu lidt pebret, så jeg besluttede mig for at lave lidt hjemmefusk i stedet for.
Jem&Fix solgte mig en 90 graders samlemuffe til en 20, og så vansirede jeg ellers en af mine 57'ere for livet :) Tror jeg skal have lokket min trommeslager med i øveren i eftermiddag, så må vi se om han stadig kan formå at ramme den..

Billede
Billede
Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Konsekvent! :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvad er pointen med det her mod? Ja undskyld min uvidenhed. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her er i hvert fald en anvendelse


Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja super, efter jeg havde skrevet spørgsmålet fandt jeg Granelli Audios hjemmeside, og der var den samme idé nævnt. Det er jo ganske smart. :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Storartet! :)

Det der med at være opmærksom på en mikrofons døde vinkler er noget som TV-lydfolk er meget opmærksomme på, når de bruger retningsbestemte boom-mikrofoner. Eksempel: Jeg stod engang og skulle optage et interview, og der var så en dum larmende luftkompressor et stykke derfra. Den var ikke med i billedet, og ting man ikke kan se på billedet på noget tidspunkt bør heller ikke kunne høres. Men jeg vidste at den her mic var død i en 60° vinkel bagud til siderne, så ved at finde den rigtige vinkel, kunne jeg pege spidsen mod ham der talte, og samtidigt pege den her døde vinkel mod den larmende motor. Man kan omgående høre i hovedtelefonerne at den falder ganske meget i niveau når man rammer rigtigt.

Skriv endelig om det virkede med den der bøjede mikrofon. Dens proportioner er lidt anderledes end den i youtube-videoen, men mon ikke det stadigvæk er en forbedring?

"Langelænder - kend den på knækket!"
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Christoffer I. N. skrev:Hvad er pointen med det her mod? Ja undskyld min uvidenhed. :)
Nå ja, det var måske meget smart at skrive :) Grunden er 2 fold, jeg vil gerne kunne vende røven af mikrofonen mod hi-hatten (fordi f*ck hi-hat! :dollargrin: ). Desuden har trommerslageren i mit band en tendens til at ramme mikrofonen når han spiller hurtigt på hi-hatten, så jeg vil gerne gemme den lidt for ham.
Joachip skrev: Skriv endelig om det virkede med den der bøjede mikrofon. Dens proportioner er lidt anderledes end den i youtube-videoen, men mon ikke det stadigvæk er en forbedring?

"Langelænder - kend den på knækket!"
Haha, den hedder langelænderen herfra og fremefter :lol:

Jeg var lige nede og prøve, den er signifikant nemmere at squeeze ind (som man siger).

Nyt svar