Første Release ude nu, vil super gerne hører jeres mening

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Frejandersen
Medlem
Indlæg: 3

Første Release ude nu, vil super gerne hører jeres mening

Indlæg af Frejandersen »

Man har den luksus at kunne vælge hvilken platform man vil hører den fra via dette link : www.fanlink.to/NewPointCollective

Btw, hvordan kan man få noget support på nummeret fra radio og danske blogs? Jeg har sendt dem en e-mail til de flest, men uden resultat endda med press release. øv øv, må betyde singlen ikke er "radio venlig" eller for den sags skyld god nok.

Håber i vil give nogle gode råd til at markedsfør sig og evt ændringer på selve tracket.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Lidt feedback. Jeg syntes tracket er middelmådig, forstået på den måde at jeg syntes det halter på - arrangement, groove, programmering, vokal kvalitet, exitement og interessante hooklines og omkvæd.

Til gengæld kan jeg se, at det måske er min vurdering der er forkert, eftersom i har 60k afspilninger.

Min pointe er, at jeg personligt havde brugt mere tid på tracket's sammensætning, gjort oplevelsen mere interessant. Specielt hvis i går all in på at få det solgt / afsat.

SLL

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

du starter direkte med noget vokal.
hvis ikke vokalen siger folk noget stopper vi her.
du ved selv hvem dit publikum er, du synger om noget som nogen vil høre eller ikke. så er resten lige meget.
det med den hi pitched vii vii vokal lyder grimt, det er fjollet og et amatør trick. er du lydmager, laver du noget mere avanceret. det lyder som en fuld grim mus.

dine lyttere er der hvor vokalen er. hvad den handler om.
men lad være at lyde som en fjollet mus :)

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Nu er jeg ikke den store lyd-tech guru, så den del vil jeg ikke kommentere på.

Men som "almindelig" musiklytter er der minimum 3 ting der falder mig ind.
1: den der vokal-effekt ting (muse-stemmen, som SID kalder det) irriter mig lidt.
2: Jeg synes der er en ubalance mellem den stemningen i vokal og stemningen i beatet. Jeg får lidt sådan en "David Gray" synger på "Common"-track, og det spiller ikke helt for mig.
3: Jeg synes der er langt imellem vokal-elementerne (som vel er dem, der skal bære nummeret?) og at der er for lidt udvikling i den melodi og tekst der synges.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg følte at vokalen var ret fremme i pappet, og så kom vi til omkvædet, hov, så forsvandt den langt væk.. så havde det næsten været federe hvis vokalen var trukket lidt tilbage og omkvædet kunne få noget mere energi.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis jeg lige ignorerer de forskellige lydtekniske ting, så synes jeg nummeret er ganske fint.

Jeg kan godt lide de "fjollede" oppitchede vokalstumper og stemningen i det hele taget.

Bunden går ud af ballonen i droppet, sandsynligvis en produktionsting desværre.

Nyt svar