Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af lakris »

ja

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja der er kommet moms på indenfor det sidste års tid eller 2.. :/

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Æææææææh altså, hvor gad jeg godt have 3 forskellige OS på min mac pro.... Men det er fandme så bøvlet at få til at spille med en late 2009 model. Lååååårt.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg elsker at høre podcasts på de lange køreture, men jeg er på det sidste blevet fokuseret på, at journalisten altid hvisker og siger 2/3 af sætningerne, som om der står et spørgsmålstegn efter i hans manuskript. Når man begynder at fokusere på det, er det fuldstændig umuligt at nyde fx "Third Ear"-produktionerne. Det samme med de fleste P1-produktioner.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mikkels skrev:Jeg elsker at høre podcasts på de lange køreture, men jeg er på det sidste blevet fokuseret på, at journalisten altid hvisker og siger 2/3 af sætningerne, som om der står et spørgsmålstegn efter i hans manuskript. Når man begynder at fokusere på det, er det fuldstændig umuligt at nyde fx "Third Ear"-produktionerne. Det samme med de fleste P1-produktioner.
Så tror jeg at jeg vil lade være med at fokusere på det. Elsker Third Ear!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nå.

Så fik jeg lige slettet 750 GB data ved en fejl, fordi jeg byttede rundt på to disks....
Det var bla. mit itunes library der røg :-P

f*ck.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Nå.

Så fik jeg lige slettet 750 GB data ved en fejl, fordi jeg byttede rundt på to disks....
Det var bla. mit itunes library der røg :-P

f*ck.
Troede ikke du var en "no backup"-guy. :shock:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Nå.

Så fik jeg lige slettet 750 GB data ved en fejl, fordi jeg byttede rundt på to disks....
Det var bla. mit itunes library der røg :-P

f*ck.
Troede ikke du var en "no backup"-guy. :shock:
Har godtnok en disk med backup af biblioteket, men så får jeg et databrud på omkring 2 år :-( that would suck.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

david mondrup skrev:
mikkels skrev:Jeg elsker at høre podcasts på de lange køreture, men jeg er på det sidste blevet fokuseret på, at journalisten altid hvisker og siger 2/3 af sætningerne, som om der står et spørgsmålstegn efter i hans manuskript. Når man begynder at fokusere på det, er det fuldstændig umuligt at nyde fx "Third Ear"-produktionerne. Det samme med de fleste P1-produktioner.
Så tror jeg at jeg vil lade være med at fokusere på det. Elsker Third Ear!
Ja, lad endelig være med det. Men det er desværre en generel tendens indenfor radiojournalistik. Det er den der undrende tone over alt, hvad der foregår i programmet. Journalisten refererer alt, som om det er et nærmest uforståeligt fænomen, som han må grave dybere i. Det minder mig om den engelske journalist, der lavede det der portrætprogram om Michael Jackson og hans pædofili-anklager.

Men på den anden side er jeg også god til at stirre mig blind på etellerandet irriterende element og derved ødelægge oplevelsen for mig selv. Og det er jo også en ting at brokke sig over...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg blir så hidsig..

Word bliver ved med at foreslå at jeg skal skrive "to" i stedet for "in order to". Jeg trykker 'ignorer', og to sekunder efter dukker den op igen.
Skærmbillede 2017-02-22 kl. 11.04.58.png
Hvis jeg vil lave grammatiske fejl, så lad mig da forhelvede det.

:| :|

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg ville skrive "in order to" ;-) :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Word
There's your problem - right there. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Min vejleder vil have at jeg skal skrive i 'latec' i stedet, det er noget a la html, men det har jeg altså ikke mentalt overskud til endnu :-D

Må bide i det sure æble og opbygge en word-tolerance.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Min vejleder vil have at jeg skal skrive i 'latec' i stedet, det er noget a la html, men det har jeg altså ikke mentalt overskud til endnu :-D

Må bide i det sure æble og opbygge en word-tolerance.
Det er nok Latex.

https://www.latex-project.org

Og god vejleder du har der!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Min vejleder vil have at jeg skal skrive i 'latec' i stedet, det er noget a la html, men det har jeg altså ikke mentalt overskud til endnu :-D

Må bide i det sure æble og opbygge en word-tolerance.
Det er nok Latex.

https://www.latex-project.org

Og god vejleder du har der!
Sorry - latex.

Ja, det er det bestemt. Uden at overdrive er han en af de skarpeste personer jeg har mødt. Hvis ikke den skarpeste.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

LaTeX er noget, Fanden har skabt. Det er smart lidt ligesom Fortran77. Det løste et reelt problem i midten af halvfemserne, men det er bare komplet oldnordisk nu.
Det er tusinde gange nemmere at løse dit Word problem end at lære LaTeX.

Hilsen en der efter tjenstlig ordre skrev sin PhD og flere artikler i LaTeX.

Brok: Nu to børn med mellemørebetændelse

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:LaTeX er noget, Fanden har skabt. Det er smart lidt ligesom Fortran77. Det løste et reelt problem i midten af halvfemserne, men det er bare komplet oldnordisk nu.
Det er tusinde gange nemmere at løse dit Word problem end at lære LaTeX.

Hilsen en der efter tjenstlig ordre skrev sin PhD og flere artikler i LaTeX.
Hæhæ. Hvordan med at sætte formler op? Hvis jeg f.eks. ville sætte de to her op i LaTeX?
Skærmbillede 2017-02-22 kl. 20.37.30.png
Jeg har leget lidt rundt med det for nogle måneder siden, og umiddelbart var brødtekst og headings ikke noget problem. Men nu skal der jo også en del matematik med, både i form af formler, plots og tabeller.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Smittefar skrev:
Brok: Nu to børn med mellemørebetændelse
Oouch - det er noget l*rt.

Måske I kender det allerede (?), men vi har haft god succes med Otovent. Det ser åndsvagt ud, og tager ikke selve betændelsen, og det kræver noget træning (og børn af en hvis alder) at finde ud af det. Men når de får "the hang of it" er det godt til at forebygge en begyndende "snot-ophobning" i mellemøret, og virker også godt som "efterbehandling" til en ørebetændelse hvor der ikke er lagt dræn. Det har i hvert fald virket her på matriklen.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hey, cool tip, det kigger jeg på i morgen.

@Mike, det eneste TeX er virkelig godt til er matematiske formler. Jeg har endnu ikke fundet en anden lige så god matematik editor. Men jeg ville stadig foretrække at skrive i Word og så bruge TeX2png eller lignende

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der findes vist faktisk noget, der hedder scientific word. Det er en front-end til TeX, der gør det næsten tåleligt at arbejde med. Det fælles som noget fra starten af 0'erne fem for forrige årtusinde

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Som læsere af min blog vil vide, så har jeg fornylig haft anledning til at skifte min status på Facebook til single. Jeg har gjort det uden at offentliggøre det, og gjort selve min status skjult. Men alligevel begynder der at dukke facebook ads op for dating sites. Gå væk, datingannoncer! Gå væk, blev der sagt!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Der findes vist faktisk noget, der hedder scientific word. Det er en front-end til TeX, der gør det næsten tåleligt at arbejde med. Det fælles som noget fra starten af 0'erne fem for forrige årtusinde

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Tjekket! Tusind tak :)

Edit:
Haha omg en grineren accent han har
https://www.youtube.com/watch?v=2nDD9B-ssog

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Arrrrggghh man telefon autokorrektur !!!!

Fælles= føles
Fem=frem

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Arrrrggghh man telefon autokorrektur !!!!

Fælles= føles
Fem=frem

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Din telefon føles, som noget fra starten af 90'erne frem for dette årtusinde? :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Der findes vist faktisk noget, der hedder scientific word. Det er en front-end til TeX, der gør det næsten tåleligt at arbejde med. Det fælles som noget fra starten af 0'erne fem for forrige årtusinde

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Jeg er endt ud med at installere "WordMat" som vidst er en/flere danskere der har lavet. Det ser pisse lækkert ud, så man bliver lidt selvtilfreds imens man sidder er og spiller klogeåge.
Skærmbillede 2017-02-23 kl. 22.11.32.png
Tak for tippet!!

Nyt svar