Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Så det bliver nok bare til et synth-jam i dag. :)
Det blev da til det her! :)
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=72329

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For de interesserede, legede lige med Lexicon PCM rumklange i dag. Det jeg har uploadet er 4 forskellige exports af det samme projekt med samme indstillinger. Endnu en test i hvad plugins laver af tilfældigheder, når de bliver programmeret til det. Tilfældigheden her består i, at Polyverse/IM Manipulator har en form for buffer, og den kan man kage rundt i med alternator parameteret. Så det er ikke temposync'ed eller noget.
Lydkilden er et tilældigt BHK Samples "Classic Breaks" Drum & Bass trommeloop.
Verb'en er Lexicon PCM Chamber, fandt et fint preset og skruede decay op omkring 30 sekunder. Dry "larm" og verb sendes til en UAD CE-1 chorus, den er for fed. Dry signalet ducker verb'en, hvis ellers det når over threshold.
Har bare loadet de 4 exports ind efter hinanden, så det blev en enkelt fil. Hvis man vil, kan man selv klippe ved hvert 3. minut.
Kan downloades.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Havde lige lyst til mere leg med Manipulator. Endnu engang er det Alternator delen der gør mest ravage.

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Manipulator lader til at være ganske fed!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Manipulator lader til at være ganske fed!
Der findes jo masser af "Glitch/pitch/warp/wtf" plugins. Det jeg godt kan li' ved Manipulator er, at lyden uanset indstillinger er relativt hifi og øøhh... "vellydende".. Man må jo selv vurdere, hvordan man synes det der kommer ud af den lyder, men objektivt set, er den ikke ligeså lofi som nogle andre af den slags plugins.
Det irriterer mig lidt, at den opfører sig så uforudsigeligt, når man f.eks. spiller en synth-akkord ind i den, den kan ikke finde ud af hvad for en tone den skal gå ud fra. Det har de gjort opmærksom på helt fra start af, og det er jo fair nok. Det er dog nok noget af det, jeg også udnytter i det sidste af eksemplerne fra igår.
Sådan er det jo med alle redskaber, man finder ud af hvad man kan bruge det til, hvordan det kan misbruges, og hvad der bare ikke dur. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Startede egenligt dagen ud med, at jeg gerne ville udforske AAS Chromaphone 2 en smule, da jeg nærmest ikke har brugt tid med den.
Men så kom jeg i tanke om, at det var længe siden AAS Lounge Lizard EP-4 var blevet luftet, og det kunne være spændende at høre hvordan den opførte sig i det lydunivers jeg har gang i for tiden med mine synth jams.
Her er resultatet:
[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så skal der da shoppes fra Ultimae Records, 20% rabat indtil d. 14/2 ved brug af "omg20" kode på deres hjemmeside og bandcamp:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Opdagede lige at Silk gutterne har uploadet det 2. nummer jeg fik udgivet i december. Og her 1½ måned efter udgivelse kan jeg se, at jeg sammenlagt har omkring 7000 lyt fordelt på de to numre på youtube og soundcloud. Fed følelse at vide, at så mange har trykket play. :)

I får lige soundcloud og youtube links til begge numre her:



[soundcloud][/soundcloud]





[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pisse fedt, jeg er overbevist om det nok skal blive ved med at vokse! :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Pisse fedt, jeg er overbevist om det nok skal blive ved med at vokse! :-)
Takker Mike :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg så DivKids video af Intellijel Red Dragon filteret igår, og tabte underkæden over lyden der kom frem ved audio rate modulation på filteret.
Så i dag har jeg leget med den slags i Bazille. Derudover blevet lidt klogere på iZotope RX, og i den forbindelse processeret på aliasing fra Linplug Spectral.
Så lidt plugin aliasing blev til det her, kan downloades:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Opdagede lige at Silk gutterne har uploadet det 2. nummer jeg fik udgivet i december. Og her 1½ måned efter udgivelse kan jeg se, at jeg sammenlagt har omkring 7000 lyt fordelt på de to numre på youtube og soundcloud. Fed følelse at vide, at så mange har trykket play. :)
Blæret. Godt gået :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uncite skrev:
Christoffer I. N. skrev:Opdagede lige at Silk gutterne har uploadet det 2. nummer jeg fik udgivet i december. Og her 1½ måned efter udgivelse kan jeg se, at jeg sammenlagt har omkring 7000 lyt fordelt på de to numre på youtube og soundcloud. Fed følelse at vide, at så mange har trykket play. :)
Blæret. Godt gået :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jow tak. Ja det er lidt vildt at der er så mange der har lyttet, og så bare på de to gratis platforme.
Dog ikke helt så "mærkeligt" som da jeg havde vundet Ida Corr remix konkurrencen. 6-8000 plays på min souncloud profil på et døgns tid.. Det var lidt spøjst. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg så en dansk udsendelse her til aften på TV2, og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, efter at have set den. Jeg har svært ved at sætte ord på hvad jeg var efterladt med af følelser.
Så jeg prøvede at bearbejde det lidt med noget musik, det plejer jeg ellers ikke at gøre.

Privat soundcloud link:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvorfor skal illusionen om hvad for noget musik man kunne lave og hvor meget bedre det kunne lyde, ødelægge lysten til at arbejde videre på det man er igang med?

Jeg har før prøvet at forlade næsten færdige projekter. Ja, nogle af dem var røvkedelige numre, men det er sagen uvedkommende. Jo længere tid jeg er væk fra et projekt, jo sværere er det at huske, hvordan det var jeg ville have det til at blive. Jeg har lyst til at udskifte "jeg" med "man" i sidste sætning, men der er garanteret nogle der er super til at vende tilbage til et projekt og gøre det færdig, efter 6 måneder brugt på noget andet.

Når først jeg beslutter mig for at forlade projektet, så bliver det ikke åbnet igen. Det skulle da lige være et remix, hvor en ny idé til en radikalt anden retning dukker op i hovedet, 1 måned eller 2 år siden jeg sidst åbnede det, men for mig er et remix også vidt forskelligt fra mine egne originaler.

Det her projekt har jeg lagt så mange timer i, at det ville være decideret tåbeligt at opgive at gøre det færdigt.
Det er noget andet med en lille ny idé, som man måske har brugt en dag eller 3 på, og indser eller opdager, at grundlyden er noget lort, at det i bund og grund er gabende kedelig musik, eller noget tredje.

Hvis man ikke afslutter tingene, så ender man enten med ikke at have en lydfil at lytte på, eller at lytte til noget, hvor man bliver påmindet om alt det der mangler at blive gjort.

Jeg SKAL gøre det nummer færdigt.



Jeg må hellere få lidt frisk luft... :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Jo længere tid jeg er væk fra et projekt, jo sværere er det at huske, hvordan det var jeg ville have det til at blive.
Hvorfor skal det også være en statisk ide?

Et nummer bør vel være en organisk ting, der udvikler sig og skifter kurs undervejs i skabelsesprocessen IMO.

Alle kender vel det der med, at starte med f.eks et godt bas/tromme groove. Bygge et nummer omkring det - for så at skrælle trommerne af og ændre basgangen - og reelt set ende med noget helt andet?

Jeg synes det er fedt (nogle gange) at vende tilbage til et ældre - måske næsten færdigt nummer - og så hive det i en anden retning.

Men jeg har også sjældent en færdig ide - inden jeg går igang. Det er mest småting, der så bliver jammet på, indtil det lyder af noget.

Så - når du kigger på de gamle projekter, så se det måske som et oplæg fra "en anden", som du så skal "gøre noget ved".

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jo længere tid jeg er væk fra et projekt, jo sværere er det at huske, hvordan det var jeg ville have det til at blive.
Hvorfor skal det også være en statisk ide?

Et nummer bør vel være en organisk ting, der udvikler sig og skifter kurs undervejs i skabelsesprocessen IMO.

Alle kender vel det der med, at starte med f.eks et godt bas/tromme groove. Bygge et nummer omkring det - for så at skrælle trommerne af og ændre basgangen - og reelt set ende med noget helt andet?

Jeg synes det er fedt (nogle gange) at vende tilbage til et ældre - måske næsten færdigt nummer - og så hive det i en anden retning.

Men jeg har også sjældent en færdig ide - inden jeg går igang. Det er mest småting, der så bliver jammet på, indtil det lyder af noget.

Så - når du kigger på de gamle projekter, så se det måske som et oplæg fra "en anden", som du så skal "gøre noget ved".
I tilfældet med det her nummer er jeg for længst ovre den kreative fase, der bliver ikke tilføjet flere elementer. Noget bliver måske muted, hvis jeg finder ud af, at nummeret fungerer bedre uden, men det er også det vildeste. Det er mixet der tager for lang tid at lave tilfredsstillende i dette tilfælde. Det kunne måske være fikset tidligere i processen, det er ukonstruktivt at tænke over på nuværende tidspunkt.

Generelt, så behøver det selvfølgelig heller ikke være en statisk idé. Det er ikke fordi at hvert andet nummer e.l. efterlades halvfærdigt og uafsluttet, men det hænder da engang imellem at jeg indser, at jeg har brugt alt for lang tid på noget jeg ikke for alvor bliver glad for.

Men jeg tror jeg fremadrettet vil være mere åben overfor at sakse projekter over på midten, skære ting fra som måske var kedelige, eller trak det i en forkert retning. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ved godt det er lidt sent, folk har nok planlagt deres fredag aften for længst, men er man til ambient/chillout, så glæder jeg mig meget til Mikteks liveset (Ultimae Records) i aften i København:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

YES fik snakket med Miktek. :-D Flink gut.
Og rigtig godt arrangement.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gået op for mig at det er ca. 2 måneder siden jeg sidst har tegnet, og det kriblede lidt efter det igen, så jeg fortsætter med noget der minder om noget af det jeg tegnede i november.
Det her er efter vel ca. 2 timers tegneri:
IMG_7756 - invert.JPG
IMG_7756 - invert.JPG (3.05 MiB) Vist 1984 gange
Fuld opløsning:
http://lydmaskinen.dk/download/file.php?id=19335

IMG_7764 - invert.JPG
IMG_7764 - invert.JPG (3.24 MiB) Vist 1984 gange
Fuld opløsning:
http://lydmaskinen.dk/download/file.php?id=19336

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mega fedt, Christoffer :-) jeg syntes at det udvikler sig..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak Mike. :) Går videre med det nu.
Det her med at invertere farverne på billederne inde i computeren, og at det skal blive det færdige resultat, er sjovt og lidt udfordrende, fordi farve-kombinationerne virker anderledes når det er inverteret. Svært at forklare. Det kræver noget trial & error. Derfor kan jeg finde på at tegne eksempelvis 1 farve, og så tage nogle testbilleder, og derefter overveje hvad der skal ske som det næste.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har du overvejet at lave 3D-art? Jeg aner ikke om det eksisterer, men kunne være ret fedt at gå på opdagelse i det "grid" du har lavet der. Evt. med VR briller på?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har flere gange overvejet at gøre mine tegninger mere computer-baserede, men jeg er endnu ikke kommet igang med at tegne på computer. Det der nok mest holder mig tilbage er, at det vil kræve noget grafk-tablet værk. Og så kan jeg bare godt li' at jeg bruger mine hænder på papiret. Jeg tror ikke jeg ville få det samme ud af at tegne med en pen på en tablet.
Specifikt omkring 3D, der skal nok findes mere eller mindre tilgængelig software, men jeg tror det er en omstændig proces at konvertere et statisk billede uden informationer om "objekter" billedet består af.
Methlab/Terminal har jo lavet en 3D skabelon de bruger til deres videoer, eksempelvis i denne:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja, men det var også mere en ide uden hensyn til besværet der følger med :-)

Nyt svar