Wildman by night

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Wildman by night

Indlæg af mupersan82 »

Hejsa

Lidt deep house.

[soundcloud][/soundcloud]

Hilsen
Anders
Senest rettet af mupersan82 søn 8. jan 2017 00:05, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

God beefy sound der. I like.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Indlæg af mupersan82 »

Takker :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den er ca. 5 om morgenen. Og egenligt er man på vej hjem. Så kommer det her på. Så bestiller man lige en Pisang Ambon med is og bliver hængende et par timer mere.

Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Indlæg af mupersan82 »

Haha, tak. Flottere kompliment fås ikke!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fedt groovy track. :thumbup: Beefy lyd, men synes det mangler lidt luft, og lidt sprødhed i den høje mellemtone.

Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Indlæg af mupersan82 »

Mange tak, Andreas (y)

Hvordan kan der introduceres mere luft? Tænker du rytmisk, reverb, andre lyde?

Den høje mellemtone, er det 2-4 khz?

Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Indlæg af mupersan82 »

Her har jeg efter dine kommentarer prøvet at skabe mere crunch i mellem- og høj mellemtone ved at lave et par returns med bandpass på hhv. 500hz-2khz og 2khz - 4khz og derefter køre dem gennem DevilLoc.



Er det bedre? Jeg ved godt det er svært at sammenligne med et helt andet nummer, men prøv alligevel :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hmm... jeg synes egentlig EQ'en på Wildman by Night er bedre end test3.
Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige at jeg ikke synes der er noget galt med EQ'en på Wildman overhovedet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mit ord skal bestemt ikke tages for gode varer - det er jo intet facit. Men jeg forestiller mig at en smule mere klarhed til Wildman ville fungere godt. De reference tracks jeg lytter til har noget mere klarhed, og når jeg skifter over fra dem til Wildman er der en "dyneeffekt", men det er i småtingsafdelingen og det er bestemt et meget vellydende track. :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Der er altså også temmeligt stor forskel på hvordan elektronisk musik er masteret. Basic Channel, Mauruzio og Rhythm & Sound er sådan ekstremt basset i forhold til så meget andet. Dance (eller "trance" som nogen kalder den samme ting i dag) er typisk i dem modsatte grøft. Og her taler jeg om kommercielle udgivelser.

Der er nogen mastering-teknikere derude som burde blive enige med hinanden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Indlæg af mupersan82 »

AvS skrev:Mit ord skal bestemt ikke tages for gode varer - det er jo intet facit. Men jeg forestiller mig at en smule mere klarhed til Wildman ville fungere godt. De reference tracks jeg lytter til har noget mere klarhed, og når jeg skifter over fra dem til Wildman er der en "dyneeffekt", men det er i småtingsafdelingen og det er bestemt et meget vellydende track. :)
Hvad er dine reference tracks? :-)

Det er faktisk ikke første gang jeg har hørt ordet "dyneeffekt" om mine numre, så der er nok noget om det.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg prøvede lige at sammenligne med Ian Pooley "Since Then" pladen, et par plader med Swag, Timewriter, The Modernist og lign. Og de numre er godt nok ikke helt så bassede, men forskellen er faktisk ikke så meget EQ som mængden af dynamik i percussion, faktisk. Instrumenterne på Wildman har ikke helt så meget attack som hvad er typisk i den genre, ser det ud til. Men det kan jo være en stil.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvis du har spotify så har jeg en god reference liste her: h[url]ttps://play.spotify.com/user/113210460/playlist/03LAV2OqslezJgVPwWTy0M[/url]
Men det er meget blandede stilarter med blandet estetik, dog alle med fed lyd på hver deres måde.

Med dit nummer så sammenlignede jeg med:

Maceo Plex - Gravy Train
Mark Knight - Your Love (original Club mix)
Robert Babicz - On The Streets
Maetrik - Push Me
Maetrik - The Entity

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Fedt nok. Kick lyden er lidt klikkende stramt. Jeg havde nok afrundet det lidt, lavet det mere blødt. Værst i starten hvor kick'et kommer på, hvor der ikke er så mange instrument ting som spiller.

SLL

Nyt svar