Store nyheder fra Slate Digital

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Store nyheder fra Slate Digital

Indlæg af Dennis P »

Steven Slate præsenterer The Virtual Recording Studio.
UAD får konkurrence fra nu af;-)

www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er lidt allergisk over for hans selv-fed-hed.. lidt ligesom chefen for GoPro..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er sguda en røvfed pakke med nogle virkelig gode løsninger. Det er langt uden for det budget, jeg har og bruge på et recording setup, men jeg synes, det virker vildt fedt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har det som Hald. Jeg kan næsten ikke købe noget fra det firma. Han lyder som en timeshare-sælger på Gran Canaria.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nyheder fra Slate er altid store ,.. kæmpe store

Jeg orker ham simpelthen ikke i dag ,.. kikker måske på det en anden gang ,.. bare ikke lige nu
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - jeg tror det ville være decideret sundhedsskadeligt for jer at deltage i en Apple event. Han er da ikke meget mere full of himself end en hvilken som helst anden amerikaner.

Anyways, det er sguda ikke hver dag, at et firma, der ikke tidligere har lavet lydkort, smider noget på bordet, der umiddelbart ser ud til at feje UA, Apogee og RME af banen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

.... var det ikke de samme som lavede en "revolutionær plugin" som basalt set bare lavede en smiley EQ og skruede lidt op for alt?
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Det er seriøst værd at se på, jeg vil skide på om han er blæret eller ej hvis bare de kan leve op til halvdelen af det de lover her. Manden har selvtillid og tror åbenlyst selv på det, ærligt talt...det er sgu en start og klart en betingelse. Hatten af for nytænkning og inovation, jeg ser ihvertfald nærmere på sagerne :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Som altid ser det spændende ud, og som altid er slate en flødebolle.
Men jeg er en af dem der vender det døve øre til.....
Hatten af for nytænkning.
Der er mange gode løsninger inkluderet i det nye lydkort.
For det er vel bare et lydkort.....
Det der slog mig mest var sammenligningen af plug counts.

Hvis man står overfor at lave et lille optage studio ligner det en god løsning.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, de har gjort en stor fejl ved ikke at tilføje nogen som helst form for ADAT eller Dante udvidelse. Det er et 8 kanals lydkort til ca. 20.000 kr (inkl. moms) - men hvis du vil have 8 kanaler mere, så er der ikke andre muligheder end at lægge 20.000 mere (med mindre man er på Mac og kan lave en aggregate device). 8 kanaler er sgu bare lige i underkanten - Det er fint, at de i demoen kan optage et 4-mands band, men de gør det også med et absolut minimum af kanaler. Selvfølgelig kan man klare sig, men med et lydkort til 20k vil jeg helst ikke skulle klare mig - jeg vil gerne kunne det gøre det fedt. og bare for at optage et trommesæt, ville jeg gerne have 2 mics på kick, 2 mics på snare, 2 mics på hi-hat, og 2 mics til overhead. Dertil kommer 3-4 tammer, som jeg nok kunne klare med en enkelt mic hver, men så ville man måske gerne have 2-4 room mics, hvis man nu var så heldig at optage trommerne i et fedt rum.

Man kan selvfølgelig sige at 40.000 kroner for seksten kanaler med Neve 1073 (og 1176 og pulteq og og og) på hver kanal ikke er dyrt, og for 20.000 ekstra får man 2 LDC og 10 SDCer med, og så er man sgu ret godt kørende, men alligevel synes jeg sgu, de har taget sig selv væk fra rigtig mange use cases ved ikke at inkludere muligheden for at folk kan integrere med andet grej.

Hvad er standard i et stort permanent studie? 64 samtidige kanaler? 128? 16 er i hvert fald for lidt. Jeg ville ikke kunne optage vores band med mindre end 32, og så skal jeg altså købe lydkort for 80.000 kroner, hvis jeg skal handle med Slate.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Jeg orker heller ikke at bruge en halv time på manden... men hvad er det lige ved hans projekt som kan feje Rme, Apogee og Uad af banen? Lydkort med 8 indgange og DSP til plug-ins?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ingen DSP, men til gengæld 0.7 ms latency, bedre konvertere, bedre mic pres, etc.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Puha, nu har jeg set det, ultra anstrengende, og så dette publikum der dåse-klappede,..

Det "nye" er vel bare lydkortet,.... men 0.7mS, ved 96K,... der kan RME vist også være med,.. eller tæt på

Og så tror jeg lidt mere på RME når det kommer til at vedligeholde driverne, samt lave dem stabile fra starten,...

Konverterne er topklasse, man skal bestemt ikke sammenligne med f.eks. et ADA8000, måske er 20.000 kr enda rimeligt hvis man samtidig jagter 8 kanaler oppe i denne klasse, men så ville jeg hellere have haft et alm ADAT interface, uden nogen forbindelse til Slate, og så et RME system

Han fremfører det som en "samlet løsning" ,.. men jeg har nu aldrig haft lyst til at købe nogen af hans plugs

Det vigtige ved et nyt system er fortsat at kunne bruge de plugs man har invisteret årevis i at kende, samt nøje udvalgt, plus bevare workflow

Så fik man igen brugt en halv time, som man aldrig får igen ,.... næste gang vil jeg være endu mere utilbøjelig til lige netop det :dollargrin:
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Hvad er det, der gør ham og hans firma så slemt? Ville man hellere købe et produkt af en sælger/producent, som ikke selv tror på deres produkt? Hvis en leder i en virksomhed ikke tror på, at firmaet bevæger sig i den rigtige retning, får du heller ikke medarbejderne til at tro på det. Og forbrugerne køber ikke produkter, hvis firmaet selv er tøvende.

Ja, han er lidt "speciel" tilsyneladende. Er aldrig stødt på manden før, så har ikke en forudbestemt mening om ham, men jeg har dog et trigger program fra det firma, som jeg købte, fordi det gav mening for mig. Jeg skal være ærlig, at hvis jeg havde set klippet med ham inden, så havde det ikke gjort nogen forskel. Produktet taler for sig selv i virkeligheden. Tænk nu hvis deres nye produkt bare bliver virkelig fedt, så vil man som forbruger bare sidde og spille "jeg-vil-hellere-undvære-kortet", mens andre bare får noget rigtig fedt gear. Jeg snakkede med en gut engang, som fortalte mig følgende:

Han kan ikke tage programmer som X-Factor og lign. seriøst og har ikke respekt for de kunstnere, der udklækkes igennem dem. So far so good. Sådan er der mange, der har det. Der hvor filmen knækkede for mig var, da han indrømmede, at han aldrig ville give kunstnerne en chance. Heller ikke 10-20 år senere. Af ren og skær princip. Så siger jeg til ham, at det kunne jo være, at han så gik glip af en helvedes masse fedt musik. Hans svar var," Det er jeg godt klar over, men jeg kan ikke få mig selv til det". Så fortæller jeg ham, at en af de første vindere i X-Factor lige har lanceret et nyt projekt kaldet Saveus, som tog røven på rigtig mange mennesker og som faktisk er unikt og har noget at byde på. Han var total ligeglad.

Det er lidt det samme, synes jeg. "Jeg har valgt at sidde her på min stol og være true mod mig selv og mine knap så gennemtænkte principper". Hvis man ikke åbner op for at ting kan ændre sig, så stagnerer man i mange henseender.

Men når det er sagt, så virker prisen måske lidt i overkanten, hvis man vil have flere spor. Mon ikke prisen falder efter et års tid og mon ikke, man får muligheden for at udvide til en anden pris i stedet for at købe hele pakken igen. Men jeg synes, at det er fedt med den slags nytænkning. Det er da seriøst noget, der kommer til at give genlyd hos diverse lydkort-producenter.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Man skal nok kigge på den store samlede pakke, før det giver mening.
Lydkort, med low latency, der osse virker på en PC.
8 slate preamps.
6 mikrofoner, incl. 1 large diaphragm, der efterligner div dyre mics.
1 års abonnement til samtlige slates plug.
Mener det koster $ 3k.

Hvis man har ambitioner om at optage bands og den slags, er det et ret godt tilbud.

Har du allerede en god mikrofon park, gode pres og den slags, så er det nok ikke for dig.

Jeg vil godt lige tilføje, at slates pres lyder godt, selv uden software. Ikke det samme som min Great RIver.
Mere clean. Men ikke desto mindre en glimrende pre.

Jeg synes der lidt jantelov over folks mening om slate.
Han er ikke min kop the, men jeg bruger hans produkter med stor fornøjelse.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Noget af det mest interessante i den video var da at en moderne high level Mac (PC?) ud klassifiserer DSP løsningerne! Er det virkeligt rigtigt? Jeg er ikke MacMan, man skal ha' en MacBook Pro, som den han refererer til, kommer der vel en 30k oven i (?).

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man burde måske hellere stille spørgsmålstegn ved, hvorfor der skal emuleres/simulueres alle de ting, hvor gammel highend elektronik kom til kort, for at indspille et stykke musik i vore dage.

Størstedelen af musikbranchen er så tilbageskuende teknologisk set. Tænk hvis al den energi og udvikling blev brugt på noget helt nyt!

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

SustainerPlayer skrev:Man burde måske hellere stille spørgsmålstegn ved, hvorfor der skal emuleres/simulueres alle de ting, hvor gammel highend elektronik kom til kort, for at indspille et stykke musik i vore dage.

Størstedelen af musikbranchen er så tilbageskuende teknologisk set. Tænk hvis al den energi og udvikling blev brugt på noget helt nyt!
Du har ret i, at man bør/kan spørge sig selv, om emuleringer og lign. er nødvendigt. Men det er kommet for at blive og det må man acceptere. Det har været sådan længe og det en del af den nye virkelighed i studier.

Du synes ikke, at det er nytænkning at lave et optage-setup, som de gør her? At lave et helt igennem lineært flow, hvortil man kan bestemme hvilke mics og preamps, man vil bruge. Det har jeg personligt ikke set før. Det er muligt, at jeg har misset noget, men så tror jeg osse, at ham Hr Slate har misset noget. Ellers ville han ikke have lavet sådan en præsentation.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nyt ... som i ... ikke set/hørt før.

Ikke som nyt = genskabt (muligvis for første gang) hvad man kunne med gear i 19-hundrede-hvidkål.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Klinger den udtalelser ikke lidt hult, når man har en AxeFX? Så vidt jeg kan se, prøver Slate at lave studieverdenens svar på en Axe.

Det kan godt være, det ikke et nyt, men jeg mener ikke 'man' har kunnet det. Jeg vil tro, at studier, hvor man kan tracke gennem otte U47, otte Neve 1073, otte 1176, busse det hele gennem en pultec og en fairchild og optage det på en studer kan tælles på en hånd ... eller mindre.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår din pointe. Jeg tyder det som, at du har en definitiv fortolkning af, hvad der er nyt og at vige fra denne virkelighed synes umulig. Hvis du mener, at noget kun kan være nyt, hvis det får et hidtil uset/uhørt auditivt eller visuelt udtryk, så er det meget begrænset, hvad der er nyt i denne verden. Især auditivt. Hvor tit kommer der noget lyd, du ikke har hørt før? Hvor tit kommer der noget visuelt, du ikke har set før? Aldrig. Man vil altid kunne sige, at man har hørt eller set elementer før.

Hvis man nu er åben for muligheder i stedet for begrænsninger, så kan man jo kigge på det, som man gjorde da Line6 kom på markedet. Var det noget nyt? Ja, ift muligheder. Hvor mange bruger ikke en eller anden form for emulering/simulering i dag i deres hjemme- eller live-setup? Jævnt mange. Hvorfor? Fordi det fungerer. I starten var alle jo imod det og jeg kan delvist forstå det, da det ikke lød specielt godt alt sammen. Men i dag kan man snakke om, at det var en mindre revolution. Så vil du påstå, at det ikke var nyskabende, da de kom frem med dette?

Det er jo det samme her. Dette setup er ikke set før og giver en helvedes masse muligheder. Det er umuligt at kigge ind i fremtiden og se effekten af dette, men de har gang i noget nyt og det kan man ikke benægte. Om det bliver en succes eller der skal gå lidt tid før selve ideen manifesterer sig i diverse lign. produkter, må være uvist. Det er heller ikke sikkert, at det rykker ved en skid.

Jeg mindes en debat på et andet forum for 10 år siden ca, hvor det omhandlede eltrommer. Personen jeg debaterede med, var old school musiker samt ivrig debattør og nægtede at anerkende eltrommer som noget brugbart i optage-øjemed i fremtiden. Absolut intet kom til at kunne konkurrere med analogt udstyr. Jeg sagde til ham, at han bare skulle vente 10 år og se, hvad teknologien bragte med sig. Og se lige hvad der er sket med diverse plug-ins. Det er nytænkning, der ændrer de udøvende musikeres måde at angribe musik.

- At kunne undgå DSP med forbedret ydeevne
- At kunne optage lineær mics og pres med tweak-muligheder bagefter

Det er da en eller anden form for nyhed. Som jeg skrev længere oppe, så må tiden jo komme på prøve ift. om det bliver en revolution ala Line6. Sikkert ikke. Men lur mig om ikke de fleste lydkort-producenter sidder og tænker, at de må finde ud af, hvad de helt præcis har gang i hos Slate og co. Det er jo ikke første gang i verdenshistorien, at nogle stjæler fra andre og bygger nyt.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Smittefar skrev:Klinger den udtalelser ikke lidt hult, når man har en AxeFX? Så vidt jeg kan se, prøver Slate at lave studieverdenens svar på en Axe.

Det kan godt være, det ikke et nyt, men jeg mener ikke 'man' har kunnet det. Jeg vil tro, at studier, hvor man kan tracke gennem otte U47, otte Neve 1073, otte 1176, busse det hele gennem en pultec og en fairchild og optage det på en studer kan tælles på en hånd ... eller mindre.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Det er jo et perfekt eksempel i virkeligheden. Et eksempel på hvor nogle har taget en så banebrydende ide som emulering/simulering og taget det et skridt videre. Det ville ikke være sket, hvis ikke nogle havde taget det første skridt.

Og at lave studie-udgaven af Axe-Fx og Kemper er jo netop nyt. Det er der til guitar og bas og tildels trommer. Men rigtig mic og optagelse på den her måde er netop det næste skridt, som jeg ser det. Om det så er nødvendigt, er jo så spørgsmålet. Man kan jo lave fine optagelser med gear til priser, der er til at betale. Men jeg må erkende, at jeg ser nogle vilde muligheder. Især hvis man kunne optage DI og vælge og vrage bagefter. Det fandt jeg ikke ud af, om var muligt. Ellers bliver det med garanti muligt.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Det er sjovt, for jeg er ikke meget til guitar emuleringer.
Men jeg har osse mulighed for at optage mine rørforstærkere.
Jeg ville da egentlig godt eje en AxeFX, men de er lidt for dyre.

Men det er en gammel diskussion, nyt vs gammelt.
Lidt ligesom da DAT kom frem, eller Harddisk recording, CD'ere, osv.

Den eneste jeg kan se ikke ændrer sig betydeligt er kravet til god akustik.
Men intet er vel umuligt.

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

it's yuge...it's an amazing product...game changer.

Seriøst...what's new?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lasso skrev:it's yuge...it's an amazing product...game changer.

Seriøst...what's new?
Det nye er vel egentligt bare lydkortet ,.. altså at Slate laver et lydkort ,.. der måske er på højde med RME ,..

(og så en fin converter der deværre mangler ADAT for at være future-proff hvis man ønsker at anvende den på anden vis senere)

Men der hvor det gør ondt er altid på supporten af lydkortenes drivere PÅ SIGT !!!!

Og her har et langt liv lært mig at kun RME følger op på tingene, i en grad der gør MIG tilfreds,..

Har ikke længere behov for at eksperimentere på den front ,.. det gør alt for ondt at være nede pga den slags :-)
/Dub

Nyt svar