Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Thomas M »

Tadaaa :-D "Kun" 29 år forsinket

Billede

Og faktisk fik jeg 2 (TO) stk samt en flightcase og 3 lydkort med ;-)
Vedhæftede filer
15823614_1458617580823233_6533346715113926353_n.jpg
15823614_1458617580823233_6533346715113926353_n.jpg (66.74 KiB) Vist 1280 gange
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Classic! Tillykke :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Nu vil jeg også dele lidt begejstring over de seneste par måneders anskaffelser :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Prophet 6 er fremragende. Husk at lægge seneste OS på - der er bl.a. kommet flere effekter på ;-)
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:-)
Vedhæftede filer
IMG_20170111_001343.jpg
IMG_20170111_001343.jpg (1.04 MiB) Vist 1141 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Læs mere her:
https://lom.audio/product/elektrosluch-3-plus/

Kan man finde ud af at bruge en loddekolbe, og har brug for en Elektrosluch, så er der penge at spare ved at købe DIY udgaven.
I skrivende stund er der 31 tilbage, de sælges meget hurtigt.
https://lom.audio/product/elektrosluch-mini/

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ja, så er var det min tur til at få lidt nyt :) Og i forlængelse af Thomas M's D-50 indlæg, så kan jeg sige at jeg fik min (første) TR-707 i 1985, så man kan sige at 727'eren var 32 år forsinket! Men better late than never... Og de klæder altså hinanden så fint.... (så kan I godt købe min TR-626) :)
TR707727.jpg
TR707727.jpg (178.05 KiB) Vist 1055 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hehe, havde 707/727 tilbage i 1988,... helt ærligt så syntes jeg ikke de lød godt ,.. men tillykke da :-)
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev:Hehe, havde 707/727 tilbage i 1988,... helt ærligt så syntes jeg ikke de lød godt ,.. men tillykke da :-)
Helt ærligt... Det synes jeg heller ikke. Jeg solgte den også igen i starten af 90'erne. Købte så nr2 og 3 igen i 2015, hvoraf jeg altså har beholdt den ene....

Jeg solgte også en Yamaha CS-50 engang, fordi jeg ikke synes den lød så godt og var så smart som Poly-800.... Sådan er der så meget :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, sidder nu og tænker tilbage, mener de var synced til min Fostex 8 spors via en lille box fra Tascam der vist nok hed MTS-30,.... jeg husker stadig lyden af sync-tonen der blødte igennem til sporet ved siden af :-) hvis man fotæller det til de unge mennesker idag så tror de man er fuld af løgn :-)

Noget af en hædersplads maskinerne hat fået i dit setup !!
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jo jo, men jeg har ikke plads til alt. Så det bliver flyttet lidt rundt til foto sessions :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hæhæ - jeg elskede 707+727 kombien.

Indtil jeg fik HR16 + HR16B.

Har åbenbart altid haft noget for de lidt off-trommemaskiner. :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jo, pointen er at jeg også (igen) synes de lyder fedt. Lige en "Tiled Room" fra en Lexicon, så kører det sgu :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Billede

Fik købt mig en Bass Station 2 :D
Havde en bass station rack og var ret glad for dens lyd. Og senere havde jeg en Bass station key og så en bass station rack igen på et andet tidspunkt, men syntes der manglede lidt features og især ting som sine wave og andre små ting som gjore jeg aldrig helt følte den helt kunne alt hvad jeg ønskede af en mono synth. Så har luret i noget tid på den nye bass station 2 og syntes dens features var lige hvad jeg havde drømt om på min bass station key dengang... så ku ikke dy mig og nu hvor prisen på den var kommet ned på 2.700 kr så cyklede ind til 4Sound og hapsede en.

Det eneste jeg negative jeg kan sige er at jeg ville ønske den havde samme antal tangenter som en SH-101 jeg havde engang. Men kan være det ville ha påvirket prisen for meget med de extra tangenter som sikkert også ville ha puttet flere knapper på.

Og så leger den super godt sammen med min Magic Stomp 2, som ellers bare stod og samlede støv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mik_c skrev:Billede

Fik købt mig en Bass Station 2 :D
Fedt!
Må jeg spørge hvorfor det ikke blev eksempelvis en Arturia? Det ligner dog at man får mere for pengene hos Novation.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Glem mit spørgsmål. Ret mange features for pengene!

Der findes da efterhånden nogle ret fede nye monosynths til ikke så mange penge igen.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Christoffer I. N. skrev:Må jeg spørge hvorfor det ikke blev eksempelvis en Arturia? Det ligner dog at man får mere for pengene hos Novation.
Overvejede Minibrute/microbrute .. men ingen patch memory (meget vigtigt), ingen rigtig dual osc (også ret vigtigt for mig). Og virker som om meget af dens karakter handler om at få den til at saturate, distorte og screeame. Selvom jeg er sikker på den kan meget mere end det.

Syntes bare Bass Stationen er mere "billig synth" saturated på den gode måde.... Hvad jeg mener er at den aldrig bliver så bastant som en Roland SH-101 (eller som Minimoog). Som bare er klar og tyk og "to the point" i lyden... Bass stationen er altid lidt flappy og saturated men uden at være direkte smadret og over the top.

Så syntes at hvis man vil ha bastant "fat" in your face bass. Så er det måske ikke den rigtige synth. Men er så mange softsynths som kan levere den type krystal klar, boom sub bass fatness, til det ihvertfald dækker mine behov. Er nok andre der syntes soft synths aldrig vil kunne levere helt det samme som den analog "ægte" vare i den kategori, men for mig dækker de fint behovet.

Dreadbox Erebus var også en jeg syntes var et godt bud.. men igen ingen patch memory, ikke så mange features... og liiige dyr nok. Men af hvad jeg har hørt er jeg ret vild med lyden af den og at den er paraphonic er en super bonus, så har ikke helt afskrevet den hvis den en dag skulle dukke op brugt til en rimelig pris.

Overvejde også en Pulse 2. Og udfra hvad jeg har hørt lyder dens osc's mega phat og har midi og patch memory og alt det lir. Men filtret og overall sound er bare alt for "kold" og waldorf agtig til min smag. (har haft en Blofeld og microwave XT og syntes jeg kunne hører lidt af samme waldorf lyd i den.. men kan også være fordi jeg ved det er fra Waldorf og tillægger den noget derudfra).

Så tror bare for mig den passer godt ind imellem hvad jeg iforvejen har og hvad jeg kan lide :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:
Christoffer I. N. skrev:Må jeg spørge hvorfor det ikke blev eksempelvis en Arturia? Det ligner dog at man får mere for pengene hos Novation.
Overvejede Minibrute/microbrute .. men ingen patch memory (meget vigtigt), ingen rigtig dual osc (også ret vigtigt for mig). Og virker som om meget af dens karakter handler om at få den til at saturate, distorte og screeame. Selvom jeg er sikker på den kan meget mere end det.

Syntes bare Bass Stationen er mere "billig synth" saturated på den gode måde.... Hvad jeg mener er at den aldrig bliver så bastant som en Roland SH-101 (eller som Minimoog). Som bare er klar og tyk og "to the point" i lyden... Bass stationen er altid lidt flappy og saturated men uden at være direkte smadret og over the top.

Så syntes at hvis man vil ha bastant "fat" in your face bass. Så er det måske ikke den rigtige synth. Men er så mange softsynths som kan levere den type krystal klar, boom sub bass fatness, til det ihvertfald dækker mine behov. Er nok andre der syntes soft synths aldrig vil kunne levere helt det samme som den analog "ægte" vare i den kategori, men for mig dækker de fint behovet.

Dreadbox Erebus var også en jeg syntes var et godt bud.. men igen ingen patch memory, ikke så mange features... og liiige dyr nok. Men af hvad jeg har hørt er jeg ret vild med lyden af den og at den er paraphonic er en super bonus, så har ikke helt afskrevet den hvis den en dag skulle dukke op brugt til en rimelig pris.

Overvejde også en Pulse 2. Og udfra hvad jeg har hørt lyder dens osc's mega phat og har midi og patch memory og alt det lir. Men filtret og overall sound er bare alt for "kold" og waldorf agtig til min smag. (har haft en Blofeld og microwave XT og syntes jeg kunne hører lidt af samme waldorf lyd i den.. men kan også være fordi jeg ved det er fra Waldorf og tillægger den noget derudfra).

Så tror bare for mig den passer godt ind imellem hvad jeg iforvejen har og hvad jeg kan lide :)
Pulse 2 kold!? ... damn, det er en fattigmands moog! :D ... det er nok en af de fedest lydende analoge synths (monofonisk) på markedet efter min smag, med langt flere features end på nogen anden synth i den prisklasse... interfacet er ringe, og typisk Waldorf, men jeg synes dæleme ikke filteret er koldt... oscillatorerne er virkeligt kraftige og der er tre af dem, hvilket du sjældent finder andre steder til den pris, og den har multimode filter oven i købet... det er min absolutte "go to" bass synth, og har været det lige siden 1'eren, som faktisk lyder en smule federe.

Jeg så meget gerne Pulse 2 komme i en 6-8 voice udgave :-D ... men ok... smag og behag, men jeg synes at ordet "kold" ingen steder hører hjemme hvad den angår.... en anden ting er, at man skal lave sine lyde på den selv... factory presets er ok, men bruger ikke rigtigt filteret på den "fede" måde synes jeg.... det eneste jeg har af kritik er interfacet og de indbyggede analoge distortions den har, som jeg ikke synes er så brugbare.

just my two cents :-D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi prøver igen med noget non-synth gear

Det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle have et 500 rack lige nu. Men der kom gode tilbud og så måtte jeg jo slå til. Jeg var lige lidt hurtigere end Garcia til at slå til på et Lindell Audio 500-6 power rack, og så var der lige en på DBA, der havde Lindell Audio 7X-500 (inspireret af 1176) og PEX-500 (inspireret af Pultec) til salg til gode priser, så dem var jeg ude og hente i tirsdags. Samme dag kom min nye D/A konverter, så jeg nu rent faktisk kan bruge outboard gear med mit lydkort. Lydkortet har godt nok 8 udgange, men de er fordelt på main outs, hovedtelefonudgange og SPDIF, så jeg skulle have gang i spdif udgangen for at have en god udgang til outboard.
Lindell.jpg
Lindell.jpg (776.69 KiB) Vist 850 gange
Det fungerer aldeles glimrende - Eneste men er, at D/A konverteren spytter -10 dBu ud, og mit outboard gear vil gerne have +4 dBu. Det betyder, at blandt andet kompressoren skal presses ganske meget, før den reagerer. Anyway. Jeg har en boks på vej, der skulle fikse dette.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det er et fantastisk lydkort! Totalt yndlings, når nu det ikke skal være apollo
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

^^Tillykke ^^og tak for at bekræfte mig i, at blive ITB ... næsten ...

For fik den her ind af døren. Gevinsten for at vinde en af runderne i TC's julekonkurrence.
IMG_3311.jpg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes faktisk ind i mellem, jeg har lidt knas med det - der kommer ind i mellem et lille click/pop selv og jeg kører 48 kHz/24bit/512 samples buffer. Computeren er på ingen måde presset, men alligevel oplever jeg en sjælden gang i mellem udfald. Jeg har overvejet at kontakte support, men det virker lidt uoverskueligt.

Derudover er det dejligt. Det har rigtige fede features, er nemt at bruge, og det lyder vist i det store og hele meget godt.

Jeg tror, jeg kan få hele aftener til at gå med at sidde og EQe og compe en stortromme. Den der 7X-500 gør det virkelig godt (det er min første hardware comp, så jeg har intet sammenligningsgrundlag). Straight ud af boksen synes jeg, jeg får bedre resultater en med min waves 1176. Jeg kan egentlig meget godt lide, at attack og release kun har tre settings hver. Det gør det meget nemt at høre forskel og vælge den korrekte indstilling. Så kan man altid blende lidt direct signal ind til at kompensere.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sustainerplayer, stjernen på dit billede er ude af fokus
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

SustainerPlayer skrev:^^Tillykke ^^og tak for at bekræfte mig i, at blive ITB ... næsten ...

For fik den her ind af døren. Gevinsten for at vinde en af runderne i TC's julekonkurrence.
IMG_3311.jpg
Altså du er skuffet over den? For havde faktisk overvejet den selv
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Sustainerplayer, stjernen på dit billede er ude af fokus
Var i gang med et bassheavy beat, så telefonen rystede i takt med beatet (123BPM)!
garcia skrev:
SustainerPlayer skrev:^^Tillykke ^^og tak for at bekræfte mig i, at blive ITB ... næsten ...

For fik den her ind af døren. Gevinsten for at vinde en af runderne i TC's julekonkurrence.
IMG_3311.jpg
Altså du er skuffet over den? For havde faktisk overvejet den selv
Jeg vil lige vente med at fælde dom. Pedalen er faktisk lige kommet ind af døren - og jeg har lige gang i noget andet, så den skal lige have nogle flere tæsk i weekenden.

Nyt svar