Nuvel - To fingre op

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Nuvel - To fingre op

Indlæg af Eskobar »

Jeg har skrevet en masse baggrund om vores lille tomandsgruppe og slettet det igen, skrevet noget nyt og slettet det igen, den sidste time. Lige nu overvejer jeg om jeg overhovedet skal dele vores musik. Men jeg gør det sgu. Vi har pint os selv så længe og har mistet al selvtillid mens vi har produceret i vores lille kælder og er nu kommet til et punkt hvor vi har fået en eller anden pervers form for angst for at nogen skal høre det vi har lavet (spørg mig ikke hvorfor)

Nummeret lavede vi for et år siden og det er et ud af mange numre som vi ikke rigtig har turde at vise frem. Vi ville gerne have det mixet ordenligt af nogen udefra, men det fik vi ikke gjort. Men hey, måske er det fedt når det er så rådt.

Vær lige flink, selvtilliden er i forvejen helt i bund. Ej det gas, bare kritiser løs. Ej vær lige flink. eller ..

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det lyder fedt - ingen grund til bekymring.

Mixet er jeg lidt uenig i, men det er småting (lidt for tør lead vox + snare f.eks - og dubs er lagt som man ville i hiphop på en lidt oldschool måde fremfor en mere RnB'et måde, som ville klæde nummeret).

Keep it up - få det udgivet så snart I kan, der kommer ikke en skid ud af "skuffe" numre, trust me.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det har sgudda en god stemning. Sådan lidt mørkt og lusket på den fede måde.

Kunne det måske tåle en lille bitte smule mere bas somehow?

Men fedt du sharede det! Har i flere numre? :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er godt, men der mangler bas, an-mass !!!!

Men I har har fat i den lange ende af noget godt tror jeg
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 8. jan 2017 02:18, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Det track rummer bestemt muligheder, med lidt arrangement og mix. :thumbup:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er fedt. I skal ud over stepperne med det.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

bassen skal op

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

MrBacon skrev:Det lyder fedt - ingen grund til bekymring.

Mixet er jeg lidt uenig i, men det er småting (lidt for tør lead vox + snare f.eks - og dubs er lagt som man ville i hiphop på en lidt oldschool måde fremfor en mere RnB'et måde, som ville klæde nummeret).

Keep it up - få det udgivet så snart I kan, der kommer ikke en skid ud af "skuffe" numre, trust me.

Tak for det, det glæder mig at høre. Mixet er meget råt og det er jeg godt klar over, mange elementer der kunne være mere stramme og kørt bedre ind i mixet.
Gider du forklare lidt mere mht. dubs. Har længe gået og tænkt over metoder netop når det kommer til dubs?

Joachip skrev:Det har sgudda en god stemning. Sådan lidt mørkt og lusket på den fede måde.

Kunne det måske tåle en lille bitte smule mere bas somehow?

Men fedt du sharede det! Har i flere numre? :-D
Tak for ros.

Mht. bund. Det er vores rum der snyder mig hver gang. Vi har en betonkælder med de mest uheldige dimensioner tænkeligt. Vi har masser traps og god kontrol ved de fleste frekvenser, men bunden er helt flyvende og jeg har i dette tilfælde ikke testet mixet særlig grundigt andre steder.

Har ret meget musik på vores computer som bare står og venter på at vi tager os lidt sammen. Men intet af det er helt færdigt. Vi er rigtig, rigtig dårlige til at afslutte ting. Meget af vores musik er mellem 50 - 80% færdigt, men så går vi døde i det. Lige det her track var næsten færdigt, så det lykkes mig at skrue lidt på det og få det uploaded. 2017 er året hvor jeg skal blive bedre til at afslutte ting :)
DUBTEMPLE skrev:Det er godt, men der mangler bas, an-mass !!!!

Men I har har fat i den lange ende af noget godt tror jeg
Tak, det giver mig blod på tanden når du skriver sådan! og yes, det med bas er noget jeg er opmærksom på. Som jeg også skrev til Joachip, så tror jeg det skyldes en kombi af skod akustik i basområdet i vores rum og manglende tjek på andre lydsystemer. Det skal jeg nok få styr på hurtigst muligt.
Rosenfeldt skrev:Det track rummer bestemt muligheder, med lidt arrangement og mix. :thumbup:
Takker! :) Skal måske prøve at finde en der vil mixe på det.
SustainerPlayer skrev:Det er fedt. I skal ud over stepperne med det.
Tak, det vil vi gøre.
raoul skrev:bassen skal op
Got it! Tak.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Eskobar skrev:Takker! :) Skal måske prøve at finde en der vil mixe på det.
Jeg prøvede for sjov skyld at køre det gennem en EQ (en TLA 5051 faktisk), og give den det EQ jeg synes det manglede. Det er stort set nok, så jeg synes faktisk jeres mix er ganske godt.

Jeg synes virkeligt i skal få vippet det her track over målstregen.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Fedt!
Jeg ville sænke crash, hæve bas og voc :-)

Nyt svar