Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Kan varmt anbefales. Skal til premiere på fortsættelsen i SE om et par dage

Billede
Det er så et af de tilfælde hvor jeg vil sige at bogen er bedre.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Utroligt nok giver jeg dig ret, David! (Ikke det at give dig ret, men bogen er usandsynlig morsom!)
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg havde modsat min kone ikke bogen som reference, men morede mig herligt over filmen, hun siger dog også bogen er bedst :-)

Der er et eller andet over universet, jeg gider ellers ikke den slags diletant, og ser kun sjældent en film, men den her ramte noget,..

En lille detalje, som jeg ikke engang vil kalde ærgelig, er at vi havde tænkt at især sidste del af filmen måske ville være optaget i vores lokalområde, herunder nabo-byen Rottne, men vi genkender ingen ting, og faktisk slutter filmen modsat bogen også på Bali

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vi har set en anden film i år med lokalt tilsnit, nemlig filmatiseringen af den gamle roman "Singoalla",

(en røverhistorie fra nabolaget, lidt ligesom man på sydsjælland har Svend Gønge)

Men den var godt nok syg, og trist, og så denne underlige "ridder" Erland, der slet ikke levede op til at være en ordentlig ridder :-(

Billede

Next up "De Urørlige"
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 21. dec 2016 15:31, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:... faktisk slutter filmen modsat bogen også på Bali
Jeg mener da helt bestemt at bogen også slutter på Bali? Må vist lige få den hørt igen ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

La isla mínima (2014) (Marshland på engelsk)
http://www.imdb.com/title/tt3253930/?ref_=nv_sr_1
Virkelig solid og stemningsfuld spansk krimi/thriller for "voksne". Den går langsomt frem så forvent ikke en action packed oplevelse. Mindede mig om Seven og Zodiac, men i ganske anderledes og smukke omgivelser. Det er en film som bliver hængende, da der er flere ubesvarede spørgmsål - sådan som film bør være. Oveni det så har den også en mere kryptisk og symbolsk dimension, som jeg endnu ikke er sikker på hvad betyder. Der er nemlig noget med fugle som er et gennemgående sub tema i filmen, hvilket jeg fandt ret spændende. Udover nogle nærmest surrealistisk scener med fugle, er der en del ufatteligt flotte, landskabs skud i fugleperspektiv, som jeg gætter på igen er en reference til fugle. Solid og virkelig vellavet film, med fabelagtig cinematografi. 8/10

Filmen kan streames gratis, og i rigtig fin kvalitet, fra filmstriben.dk: http://www.filmstriben.dk/fjernleje/fil ... 9000002949

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så fik jeg set fotsættelsen også, der var premiere I SE første juledag, same gode stil,... håber der blir en nr 3 også :)



DUBTEMPLE skrev:Kan varmt anbefales. Skal til premiere på fortsættelsen i SE om et par dage

Billede
/Dub

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Er lige blevet færdig med Ray Donovan på HBO - fed serie ;-)
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

The OA
Sæson 1



Var godt underholdt det meste af vejen. Slutningen var jeg nu ikke helt tilfreds med.

Opbygningsmæssigt minder den lidt om "The Night Of". En snas af scifi med lidt undertoner af krimi/mysterie.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kommer generelt kun i biografen hvis jeg har nogen at tage afsted med. Så det sædvanlige bio-slæng havde fundet frem til at det var tid til Arrival i dag!

Tror jeg starter med karakteren, som umiddelbart ender omkrign 8½/10, tror jeg. Det virker som en film der lige skal synke ind.
Rigtig fedt lydarbejde. Der er sgu godt med impact i de lyde der skal være det i, bliver fedt at kunne skrue op for det herhjemme. Og så er det frem for alt ikke gennemtravede lyde, det er dejligt originalt.
Musikken er fed. Jeg tror faktisk ikke jeg har set andre film af hverken Denis Villeneuve eller Johann Johannsson, selvom Sicario har stået på ønskelisten flere gange. Blandingen mellem orkester og "synth/sampling" flyder sammen på en rigtig god måde. Måden musikken bruges på er også yderst velvalgt. I visse andre film ville der være meget mere musik, her er det måske erstattet af en subtil drone, hvis der overhovedet er musik i scenen.
Visuelt også nogle rigtig fede valg og en god måde at fortælle historien på.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Sinister (2012)
http://www.imdb.com/title/tt1922777/?ref_=nv_sr_1
Bedre end jeg havde forventet, men ikke ligefrem noget mesterværk eller en film jeg gider se igen. Den trækker spændingen fint, uden en masse billige jump scares. Det føles dog ret som samme formular som de fleste gysere følger idag, så den er desværre ret forudsigelig. Dog var der flere steder som overraskede mig positivt, samt nogle ok lavede "8mm" filmstumper. Soundtracket er overraskende elektronik med noget ret fedt lyddesign her og der, men det var så ret irriterende pludseligt at høre et Boards Of Canada nummer i filmen. Ellers ærgrer det mig at den her slags gyserfilm altid skal sætte ansigt på "monsteret". Det er ikke uhyggeligt når man klart og tydelig ser hvordan den onde ser ud! Det lader intet op til fantasien, og det gør hele filmen heller ikke da alt bliver forklaret og afsluttet. 6/10

Side note: Har lige aktiveret 1 måneds prøveperiode på Netflix. Det er godt nok skræmmende så ringe udvalget af film er. Ikke blot at udvalget er ret småt, men kvaliteten af film er jo elendig. Især udvalget af gyserfilm er usansynligt ringe. Og så har Netflix valgt at afsløre ovennævte films slutning, ved at vise et meget afslørende billede fra allersidste scene. Flot klaret.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Side note: Har lige aktiveret 1 måneds prøveperiode på Netflix. Det er godt nok skræmmende så ringe udvalget af film er. Ikke blot at udvalget er ret småt, men kvaliteten af film er jo elendig. Især udvalget af gyserfilm er usansynligt ringe.
Det var jo også problematikken for hende Netflix & Chill pigen.. :-D

hvis ikke du kender den:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, film-udbuddet på Netflix er ikke meget værd. Er det bedre på HBO?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:Ja, film-udbuddet på Netflix er ikke meget værd. Er det bedre på HBO?
Viaplay er faktisk ikke tosset..

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:

Jeg har lige drønet første sæson af denne serie igennem, og jeg var noget skeptisk i starten, men fordi den er så spiselig, sjov, og vækker så mange minder, har det ene afsnit bare taget det andet. Fy fan, den er jävla bra! Giv den en chance, det koster kun 15 minutter af dit liv pr. afsnit.

8 ud af 10 bajermænd!
Du er godt klar over at den tekst jeg har fremhævet er på svensk, ikke sandt? :-P

Jeg er også lige færdig med første sæson. Jeg skal helt sikkert også se anden sæson. Og tredje. Hold nu bøtte, det er godt. Og også godt at finde ud af hvad det er, alle mine højskoleelever går og falder i svime over.
Nåede lige at se de to første sæsoner inden de blev taget af DR. Nu fik jeg så anbefalet at se den med norske undertekster, hvilket har de fordele at man dels får den sproglige tone bedre med, og at man ikke behøver at vente på at DR får deres fedtfingre i sæson 3 for at se den. Har set de første to afsnit af sæson 3, og den holder stadig 100. NRK har en gratis app til streaming på Apple TV, meget magen til DRs. Ellers kan man se den på nrk.no.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Efter HBO serien Westworld sæson 1, fandt jeg ud af at den er bygget på filmen Westworld fra 1973, hvis man holder produktionens periode for øje hele vejen igennem den, så er det godt, men jeg vil undlade at tildele den nogle stjerner.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg så Westworld utallige gang som barn. Yul Brynner som ond cowboy robot var ret skræmmende. Var ret vild med filmen, men jeg er bange for at jeg nok vil grine lidt af den idag, men den skal helt klart ses igen. :)

Shooter (2007) igår. http://www.imdb.com/title/tt0822854/?ref_=nv_sr_2
Aldeles tåbelig action film. Det mest overraskende ved filmen er at Dany Glover er begyndt at lesbe helt vildt. 5/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Shooter (2007) igår. http://www.imdb.com/title/tt0822854/?ref_=nv_sr_2
Aldeles tåbelig action film. Det mest overraskende ved filmen er at Dany Glover er begyndt at lesbe helt vildt. 5/10
:dollargrin:

Jeg synes den er OK. Men den får nok ikke mere end 6½ eller 7 hos mig.
Det er iøvrigt noget med, at der kommer en tv serie med samme historie som filmen.
Ja den var her:
http://www.imdb.com/title/tt4181172/?ref_=nv_sr_1

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Synes sgu den var fæl. Ca. ligeså tåbelig som hovedpersonens navn: Swagger...helt ærligt de kunne da havde fundet en mindre tåbeligt navn end Swagger!? :D Det er også klart en film lavet til våbennørder, så det undrede mig hvor sjusket den var lavet mht. realisme og detaljer. F.eks. lige i starten hvor han skyder med en .50 cal uden skyggen af rekyl. Og de bliver ved med at tale om lange skud og hvor lang tid det tager kuglen af ramme, men uden at være kugle ekspert så giver det da ingen mening at han siger at det tager 5-6 sekunder for en 50 cal at ramme et mål 1500 - 2000 meter væk...? Det lyder helt hen i vejret i mine ører.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

- når vi nu taler om navne, gad vist om amerikanerne aldrig bliver træt af at helten hedder "Jack" til fornavn ?
Og når vi nu er ved klichéerne - i 99% af tilfældende hvor en person i en film samler en mikrofon op, så skal vi ALTID lige
have feedback lyden, så publikum er klar over, at det ER en rigtig mikrofon...oh but why ? Måske ser jeg bare de forkerte film...

Anyway:

Er meget facineret af Black Mirror, som også tidligere er anbefalet. Den svinger lidt i kvalitet, men kan godt li' at det er næsten
umuligt at forudse slutningen. Den samfundskritiskte, dystopiske satire er spændende, selvom den nogle gange går lidt over gevind.
Formen med afsluttede afsnit og nyt cast hver gang, giver serien et frisk pust, og så kan den jo nærmest fortsætte i det uendelige. 7-8/10

Nostalgitrip - Star Trek Voyager - for ligesom at varme op til den kommende nye serie. Meget 90'er agtigt, og ret "ufarligt" - men alligevel tro mod universet. Det er også en blandet landhandel, men ganske underholdende til tider - og Seven of Nine er altid et flot syn :-) 6/10

The Fall - sæson 2 - mørk, dyster, stemningsfuld med interessant lydbillede. Godt skuespil af alle involverede, og man ved aldrig hvilken retning
den tager. 7/10

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

AvS skrev:Shooter (2007) igår. http://www.imdb.com/title/tt0822854/?ref_=nv_sr_2
Aldeles tåbelig action film. Det mest overraskende ved filmen er at Dany Glover er begyndt at lesbe helt vildt. 5/10
Kan ikke huske jeg har set en film jeg har råbt mere af end Shooter! :dollargrin:
For filan en lortefilm. Max 2/10 :censored:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. robot
Nok den fedeste serie jeg har set længe. Denne serie er ikke fed fordi den handler om en hacker der er drug-addict, men fordi den er så intellektuelt stimulerende som den er; hvis du kan lide thriller-genren og er glad for computere, så er det serien for dig. Den handler om en gut der har gang i sin egen lille white-hat operation hvor de prøver på at få et stort konglomerat ved navn Evil Corp til at gå i gruset.



10/10

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, du har skrevet om den tidligere i tråden. Jeg synes også, det er en kongeserie.

Jeg er lige ved at gense Prison Break. Halvvejs gennem sæson 4, kan jeg konstatere, jeg stadig synes, det et en røvfed serie.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg tror, du har skrevet om den tidligere i tråden. Jeg synes også, det er en kongeserie.

Jeg er lige ved at gense Prison Break. Halvvejs gennem sæson 4, kan jeg konstatere, jeg stadig synes, det et en røvfed serie.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
UPS.. Min hukommelse er ikke hvad den har været :-P

Prison break er også fed - er der andre serier som de to her, som du kan anbefale?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej, jeg vred lige min hjerne lidt, men jeg kan sgu ikke rigtig komme i tanke om andre serier med temaet unlikely hero tech guy takes on world dominating evil corporation

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar