SPOILERTRÅD - Star Wars - Rogue One

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

SPOILERTRÅD - Star Wars - Rogue One

Indlæg af Christoffer I. N. »

DETTE ER SPOILERTRÅDEN FOR ROGUE ONE. HAR DU IKKE SET ROGUE ONE, MEN HAR PLANER OM DET, ER DET NOK EN GOD IDÉ AT VENTE MED AT LÆSE DENNE TRÅD.

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faldt lige over denne video, mange har jo efterhånden spekuleret over hvad der blev af nogle af de her klip.



Det giver jo stof til eftertanke..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og angående musikken, som jeg har nævnt lidt om andre steder.
I allerførste klip, med shuttlen på vej mod Galen og Jyns hjem, der har jeg samme problem som flere steder i Star Trek Beyond. Giacchinos musik er upassende storladen og dramatisk. Det generede mig virkelig, men jeg var også forudindtaget med dårlige forventninger til soundtracket.
Selvfølgelig må musikken i den situation gerne være dramatisk, men jeg er nok bare ikke til måden han gør den slags på.
Derudover, så har jeg kun 1 negativ ting at sige om musikken.
Det irriterer mig, at når der i filmen flere steder hintes af den oprindelige Star Wars musik, så gøres det ved at spille første del meget lignende det oprindelige, og så en anden del der går i en anden retning. Det virkede bare ikke rigtigt for mig..
Og som jeg også skrev andetsteds, efterfølgende var jeg positivt overrasket over, at det var de eneste negative ting jeg kunne komme i tanke om angående musikken.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg syntes det var en glimrende film - men det er altså svært at se en Star Wars film UDEN lyssværd og the Force (bortset fra de 5 min med Darth Vader) - der mistede den lidt af magien for mig. (Det er jo lidt det, der adskiller Star Wars fra andre spacefilm.) Felicity Jones var ok, men ikke særlig mindeværdig - Ben Mendelsohn, Donnie Yen og Mads Mikkelsen gjorde det godt - resten af castet var ikke særlig spændende IMHO. Dejligt at se de store Walkers igen. Jeg havde samme problem med musikken, som Christoffer - man er vant til at en Star Wars film ligesom starter med et brag v/hovedteamet, så det kom bag på mig, at den manglede. Jeg var godt underholdt, men manglede "das gewisse etwas" som man siger :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OBS!!!!!!!!!!!!! FØLGENDE VIDEO INDEHOLDER BÅDE SPOILERS OM ROGUE ONE OG THE FORCE AWAKENS.


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Er Leia lavet med CGI? Hvis det efterhånden kan lade sig gøre så godt som dette, så var det måske en god løsning på dette dilemma; http://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/ca ... rs-dilemma
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

I øvrigt vild med filmen. Historien er helt OK, når man tænker på at den først og fremmest har til formål at lukke plothullerne mellem episode III og IV, og æstetikken er altså helt i øjet. Det ser bare pissegodt og meget realistisk ud.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:Er Leia lavet med CGI? Hvis det efterhånden kan lade sig gøre så godt som dette, så var det måske en god løsning på dette dilemma; http://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/ca ... rs-dilemma
Ja og det total uncanny valley... jeg får det dårligt.

Peter Cushing var til gengæld så komisk lavet, at han lignede en tegneseriefigur.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, der var lidt Marvel over ham. Måske, de ikke helt er klar til at strække det ud i en hel spillefilms længde endnu. Det kan også have noget at gøre med stemmen; jeg ved ikke om det er tilfældet, men i princippet kan Carrie Fisher jo godt selv have lagt stemme til sin animerede karakter.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

(og så siger hun jo selvfølgelig også kun ét ord)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:Ja, der var lidt Marvel over ham. Måske, de ikke helt er klar til at strække det ud i en hel spillefilms længde endnu. Det kan også have noget at gøre med stemmen; jeg ved ikke om det er tilfældet, men i princippet kan Carrie Fisher jo godt selv have lagt stemme til sin animerede karakter.
Stemmen til Peter Cushings Grand Moff Tarkin var også ved siden af, men den havde jeg måske købt, hvis animeringen bare tilnærmelsesvist havde lignet et menneske.

Prinsesse Leia var bedre og på sin vis derfor også værre, altså uncanny valley syndromet.

Jeg tror der går mange år (skud i tågen, 25-30 år) før vi ser de første troværdige digitale skuespillere, hvis vi tilmed satser med en eksponentiel udvikling i teknologien.

Selv CG fantasikarakterer ser jo helt vildt falske ud stadigvæk og der er gået over 30 år siden den første digitale karakter i en spillefilm, i Young Sherlock Holmes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

david mondrup skrev:Er Leia lavet med CGI? Hvis det efterhånden kan lade sig gøre så godt som dette, så var det måske en god løsning på dette dilemma; http://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/ca ... rs-dilemma
Ja præcis.
Derfor skrev jeg sådan her i brokketråden:
Christoffer I. N. skrev:
mikkels skrev:Tja... ikke for at lyde kynisk, men har hun lavet noget af mindeværdig karakter siden Star wars for 30 år siden? Det er da trist for hendes venner og familie, at hun er død, men næppe noget stort tab for kunstverdenen.
Næe. De er vist færdige med at filme episode 8. Det er episode 9 dog ikke.
Så vi må håbe de finder en god erstatning og arbejder endnu mere på deres CGI. Det har de knap 3 år til.
For mig, i den der gnidrede 3D oplevelse, der fungerede de her CGI ansigter fint. Jeg synes ikke Leia lignede helt, men man ser jo kun hendes ansigt i 5 sekunder eller noget, og det er længe siden jeg har set ep4-6..

Angående at erstatte stemmerne, der skal ILM/Disney bare poste penge i Adobes VoCo projekt.
Det er iøvrigt noget med, at det allerede nu har kostet dem BOKSEN at nå det niveau med CGI ansigterne i Rogue One.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Besøg hos ILM og et kig på CGI ansigterne

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vi har ikke umiddelbart en tråd om SW ep IX. Leia genopstår ikke som CGI udgave i den, siger Lucasfilm.
http://epicstream.com/news/Lucasfilm-Co ... Wars-Films


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Ingen planer. Endnu.
Ja præcis. Altså, hvordan skal de så løse den? Smadre den planet hun er på i slutningen af 8 eller starten af 9?

Men de ved jo godt at hvis de f*cker 8'eren up, så bliver folk sure. Ja sådan set også hvis de f*cker 9'eren up, men det har nok mindre konsekvens for dem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Langt om længe kan den købes herhjemme, så det har jeg været ude at gøre. :) 89 kroner i Elgiganten, 99 i Føtex, der er garanteret andre steder der har lignende tilbud.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nøøøøj så meget federe at opleve den herhjemme.
Kunne godt bruge en 100 tommer skærm til nogle af rum-scenerne, det ser for fedt ud.

Jeg var nok i første omgang for grov omkring Michael Giacchinos musik. Det kan vel tælles på 1 hånd af de momenter, hvor jeg synes et af de oprindelige temaer bliver drejet i en for mig forkert retning, andre steder gør han det godt, også med de oprindelige melodier. Og så de her nye metalliske og smadrede klange til Jedha, det er fedt.
Nogle gange skal tingene også bare vokse på én, det er nok også tilfældet med musikken her.

Lydarbejdet blev hakket lidt på i en anden tråd (http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=73044), men jeg synes det er super gjort. Jeg husker Episode 7 som en smule mere detaljeret, men surround arbejdet i Rogue One er altså stadig super super godt. Et fint eksempel er da de flyver fra det eksploderende Jedha.

Også visuelt en mega fed Star Wars oplevelse, og historien er fed, og jeg glæder mig meget til både de næste Star Wars "Jedi" film, men også spin-offs'ne.

Nyt svar