Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev:Bruger din kone kotunge til forloren skildpadde?

Har overvejet at kaste mig ud i det i et stykke tid nu.
Nej, ikke denne gang, men det gør vi næste gang. Her var retten. Og den var lækker.
IMG_0455.JPG
IMG_0455.JPG (1.44 MiB) Vist 973 gange

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:... Her var retten. Og den var lækker.
IMG_0455.JPG
Ja, det ser unægtelig lækkert og velanrettet ud! :thumbup:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:
MrBacon skrev:Bruger din kone kotunge til forloren skildpadde?

Har overvejet at kaste mig ud i det i et stykke tid nu.
Nej, ikke denne gang, men det gør vi næste gang. Her var retten. Og den var lækker.
IMG_0455.JPG
Det ser sgu godt ud. Jeg må få det lavet en af dagene - det smager helt fantastisk lavet rigtigt jo.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det tager en del tid, da der både skal laves fiskeboller, frikadelleboller og oksekødet. Nærmest tre retter i én. Husk tør sherry/madeira og ikke det søde stads (selvom lidt sødt i også kan smage godt).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Denne uge har indtil videre budt på svensk melodunse grand prix (et ude-mær-ket nummer, som hedder I Don't Give A... De ting fra Sverige lyder generelt fuldstændigt færdigt når det rammer mig, men det tager ikke nødvendigvis kort tid at lave fordi evt. optimering og loudness kræver stor finesse.

Så har jeg lagt sidste hånd på ny single fra Bladtkramer og ny single fra Rasmus Hedegaard på hhv. U&I og Copenhagen Records. De kan sgu noget begge de "knægte". Dernæst et dance track for en kunde i Chicago, som er en fyr jeg har brugt en del tid på at give gode råd, og det er dejligt når det lykkedes folk at komme op på næste trin. En enkelt Skype session blev det også til.

Ydermere har jeg lavet endnu et track for et gut i NY, som er meget pruduktiv. Han har været aktiv i branchen i mange år og sprøjter tracks ud til bl.a. synckataloger o.a. Det er ret underholdende at høre hvor bredt hans ting spænder.

Et enkelt R&B track for et gut i Sverige (egentlig fra Chile, så det er på spansk) som synger forrygende, og så diverse småting (uden at forklejne nogen) ;-)

I morgen: alt muligt blandet, inkl. et track fra en dygtig producer i Colorado. Det er virkelig lykkedes at få Sverige og USA med i min biz med næsten 50% af alle jobs fra de to lande.

Og nu: juleskin på Lydmaskinen og i øvrigt 1000 x fuckings til Fireaxis for at lave XCOM 2 latterligt svært når de introducerer Sectopods. Der røg den gode julestemning i huset.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Holger skrev:og i øvrigt 1000 x fuckings til Fireaxis for at lave XCOM 2 latterligt svært når de introducerer Sectopods. Der røg den gode julestemning i huset.
Hahaha! I hear you, Brother! :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du spiller også på Ironman?

Det er så ONDT når man mister hele siden squad. To gange i træk. Alle soldater og alt gear er væk... og du jo ikke loade et tidligere spil. Permadød...

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Har prøvet det, men hvis min stakkels computer ikke skal blive smadret, så må jeg hellere holde mig væk fra den mode ;)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Forestil dig at spille det på Ironman og hvordan det føles når du ikke bare mister 1 mand men dem alle. Og bagefter hele din reservesquad. Alle suits og våben fra Proving Ground du har brugt måneder på at lave, al den armor og loot pickups... og der er no going back. Nu skal du spille videre med crap og endnu hårdere odds.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Så tror jeg bare jeg ville skrige højt og starte forfra på et nyt spil i noob mode ;)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Svjv er den eneste måde at klare en Sectopod ved at bruge to mimic beacons i træk for at tvinge alle fjender til at angribe beaconen i stedet mens du først shredder Sectopoddens armor med granater og rockets og bagefter går amok med alm. skud.

Problemet er, at man jo ikke ved præcis hvilke baner der indholder Sectopods og man jo ikke gider at tage Grenadiers og masser af granater med på alm. missioner.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Fra xcom.wikia.com:
The Sectopod can fire twice and then prepare the Wrath Canon all in one turn.
Motherf...! :shock:
Sectopods are extremely vunerable to Armor Piercing and Blue Screen Round ammunition types.
Måske anvendeligt?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Plus at de kan smadre og vandre lige gennem huse o.a... ED209 på steroider.

Ja, må undersøge AP/BS ammo, men problemet er stadig at man ikke ved hvilke missioner de dukker op på og det ødelægger resten af setuppet. Synes det er pænt game breaking af Firaxis, ærgerligt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Laver Stig Rossen jule-CD. Det blir en god jul.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

i forb. m. test af 2400 Audio Imperium måler jeg lige nogle andre monitor controllers. Måler for støj, stereo tracking, frekvensafvigelser, o.a.

Lige et par hurtige tests (ikke de endelige målinger) og der kommer flere maskiner til.

Bemærk, at vi er HELT nede i bunden af Marianergraven i lige disse grundstøjmålinger. Til sammenligning viser de fleste DAWs ikke lavere end -96 dBFS og målingerne her går ned til -150 dBFS.

Og så fandt jeg ikke overraskende ud af, at monitor controllers med indbygget talkback ikke er verdens bedste idé rent støjmæssigt... også selvom de er skruet helt ned.
Vedhæftede filer
white.png
white.png (83.52 KiB) Vist 875 gange
silver desktop.png
silver desktop.png (132.2 KiB) Vist 875 gange
silver 1 unit digi.png
silver 1 unit digi.png (109.7 KiB) Vist 875 gange
silver 1 unit ana.png
silver 1 unit ana.png (112.97 KiB) Vist 875 gange

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så skete det, nu er din HG-2 fuldstændig værdiløs :-P :twisted: :censored:

https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... _hg-2.html

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uncite skrev:Så skete det, nu er din HG-2 fuldstændig værdiløs :-P :twisted: :censored:

https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... _hg-2.html
Hey fedt, Holger, kunne du lokkes til at bruge lidt tid med demoen og teste op mod hardwaren?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det kunne jeg godt lokkes til, ja!

Hey - det meste hardware er relativt set uproportionalt dyrt/fjollet. Vi taler et sted mellem 10% forskel og ingenting. Der er meget hype, workflow fordele (og ulemper!) og andre småting.

Men jeg har pengene og gearliderligheden til det, derfor har jeg så meget lækker hardware. Og de sidste 5-10% er også et argument, især når vi taler rør, som er sindssyg svært at emulere ordentligt fordi der er et stort element af naturlig kaos (hvilket computere ikke gør godt).

Sidst men ikke mindst, så er der jo faktisk noget hardware som har funktioner og kurver som endnu ikke findes i software. Fx har jeg stadig til gode at finde en shelfkurve som på min Summit Neve EQ-200 eller en RMS og feedback mode som på min FCS P3S ME bl.a.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg synes også der er noget at hente i transformer balanceret grej, som stadig ikke er emuleret i software endnu. Så er der rør+transformer i kredsløbet er der stadig noget at hente.

Ikke at man bliver bedre til at mixe eller masterere af den grund selvfølgelig.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Uncite skrev:Ikke at man bliver bedre til at mixe eller masterere af den grund selvfølgelig.
Nå? Nu havde jeg ellers lige regnet med at kunne købe mig til skills. Øv.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

david mondrup skrev:Nå? Nu havde jeg ellers lige regnet med at kunne købe mig til skills. Øv.
Du skal bare trykke på den her:

Billede

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Og de sidste 5-10% er også et argument, især når vi taler rør, som er sindssyg svært at emulere ordentligt fordi der er et stort element af naturlig kaos (hvilket computere ikke gør godt).
Endnu 8-) 8-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg glæder mig bare til kvantecomputere på forbrugerniveau.

Check i øvrigt denne syge, syge video om hvordan menneskelig tankevirksomhed tilsyneladende kan påvirke kvanteeksperimenter:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Jeg glæder mig bare til kvantecomputere på forbrugerniveau.

Check i øvrigt denne syge, syge video om hvordan menneskelig tankevirksomhed tilsyneladende kan påvirke kvanteeksperimenter:
Billede

Kæft det er godtnok crazy..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du kan vil forstå nogle af de statistiske/undersøgelsesmæssige standardbegreber de kaster rundt med?

For mig virker det som nogle meget troværdige forsøg med høj videnskabelig redelighed.

Nyt svar