Feedback på Hardrock DEMO ønskes

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
MadsJul
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Brovst, Nordjylland

Feedback på Hardrock DEMO ønskes

Indlæg Skrevet: 22. nov 2016, 08:41

Hej alle sammen.

Jeg går og roder lidt med noget Hardrock/Metal, og kunne godt bruge et sæt ører mere :)
Jeg har ikke den store erfaring med musikproduktion, og kender ikke alle de faglige termer, så enhver konstruktiv kritik, bedes venligst forklares i et sprog jeg kan forstå :-D

Jeg er åben overfor ændringer, så jeg kan få det bedste produkt ud af mine numre.
Der er tale om 3 DEMO versioner, og både lyd, arrangement, vokal, mix osv. er genstand for kritik.

Jeg håber I vil give dem et lyt, samt komme med ærlige tilbagemeldinger.
På forhånd tak :)

https://soundcloud.com/user-56172730/al ... ear-v2-158

https://soundcloud.com/user-56172730/al ... r-knees-v2

https://soundcloud.com/user-56172730/al ... t-the-past
Brugeravatar
John Moric
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Sjælland

Re: Feedback på Hardrock DEMO ønskes

Indlæg Skrevet: 22. nov 2016, 21:29

Hej Mads

Uden at jeg har lavet den helt store lytte test er det der springer lige øjet/øret er din bund. Den er mudret og virker boosted! Jeg ved ikke om det er fordi du måske har for meget bund på guitaren eller det kunne hjælpe med et highpass filter på din stortromme evt. hive lidt 300 hz ud? Det virker som om bas'en bare laver bulder uden at have nogen tone. Jeg tror vis du får styr på bunden/separation så er det metal... det er fedt!

(John =;-)
(John =;-)
Brugeravatar
MadsJul
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 22. nov 2016, 22:29

Tak for feedback :-)
Jeg tager dine ord til efterretning, og prøver at se om jeg kan gøre noget.
1.000 tak for din tid :-)
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 23. nov 2016, 00:46

Hey, fede numre.

Du får lige min umiddelbare liste over ting, der kunne forbedres lydmæssigt efter mine ører (numrene er nu også fyldt med superfede ting, så du skal ikke sidde og tro, at jeg kun har negativ kritik, selvom det er det, jeg skriver mest om :))

FEAR V2 - 158
Hvorfor er riffet untight de første par toner?
Bunden (nok nærmere bare kicket) mudrer som John siger. Tror du har boostet kicket i bunden med for bred en kurve på din EQ - hvis du skal booste for at bringe kicket frem, kan du sagtens bruge en ret snæver kurve. Her er et billede eksempel af hvad, jeg mener, hvis det, jeg skriver, ikke giver mening for dig. Det kan nu også være noget helt andet - bunden bør under alle omstændigheder strammes lidt op, når kicket kører i den hastighed.

Forever On Your Knees V2
Der er noget kompressor (tror jeg) på trommerne, der gør, at de ikke rigtigt sparker igennem, men bliver sådan en rund, blød bølge af bas, der buldrer gennem noget. Jeg savner noget thump og dynamik i trommerne.

Forget The Past
Samme kommentar mht bund som i Fear V2.
Savner lidt lir på vokalerne - som f.eks i Fear V2.

I alle 3 tracks er der ikke meget, der skiller omkvæd fra vers. Du synger det samme for at indikere omkvædet efterfulgt af omkring 8 takters guitar riff - hvilket jo kan være helt cool, men jeg mangler ligesom noget, der siger at nu er omkvædet her altså. F.eks i "Forget the Past" ved 2:42 kunne du bare gentage sætningen "forget the past" 4 takter længere henne, for at indikere omkvædet. Bare et forslag til hvad, jeg mener - det behøver ikke nødvendigvis være ekstra lag/instrumenter i arrangementet - men det ville unægteligt også hjælpe på at skille vers fra omkvæd med en ekstra lille melodi i omkvædet.

Du skal ikke være bange for at lave masser af effekt vokal spor, der komplimenterer leaden. Det passer fint i genren og får det hele til at flyde pænt sammen (ofte - ikke altid).

Håber noget af det gav mening.
Brugeravatar
MadsJul
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 23. nov 2016, 06:39

Tak for lyttet, og ikke mindst din tid. Jeg vil helt klart prøve at se numrene efter i sømmene.
1.000 tak
Brugeravatar
MadsJul
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 26. nov 2016, 23:08

Jeg har forsøgt mig med at gøre noget ved "bunden".

https://soundcloud.com/user-56172730/al ... -new-sound

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Brugeravatar
John Moric
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Sjælland

Indlæg Skrevet: 27. nov 2016, 06:59

Hej Mads

Hvis det "kun" er bass'en du har pillet ved, så har det gjort præcis som jeg trængte. Ved at få mere styr på bunden så ville hele nummeret få mere klarhed og vokalen ville blive mere tydelig. Det har helt klart hjulpet men...

...Nu brokker tossen sig igen :)

1) Der mangler noget "varme" i nummeret.
2) Bass'en mangler noget tydelighed... skære igennem.
3) Bækkerne ligger lidt højt i mixet.

1 & 2 hænger sammen vil jeg tro. Ved at give bass'en lidt flere overtoner evt. med destorsion, MaxBass eller hvad du nu bruger til den slags, så vil jeg tro den vil blive mere tydelig og samtidig vil jeg tro det vil give mere "varme" overall til nummeret.

Det var det jeg ville starte med og hust at min feedback er givet i positiv ånd.

(John =;-)
(John =;-)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 27. nov 2016, 09:02

Det hjalp med at få bassen ned, men det lyder stadig som om at lilletrommen kun kommer ud som diskant.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
MadsJul
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 30. nov 2016, 18:47

Al kritik ser jeg som en hjælp, så "brok" er mere end velkommen!
Men jeg hæfter mig ved at min lyd er blevet bedre, og at jeg er "på rette vej" :-)

Jeg tager jeres ord til mig, og fortsætter med nummeret.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Tilbage til "Din Musik"