Ny single - Something You Don't Show

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Songwriters
Medlem
Indlæg: 117

Ny single - Something You Don't Show

Indlæg af Songwriters »

Hej med jer :)

I dag blev vores nye single Something You Don't Show udgivet.
Tag et lyt :)

https://www.youtube.com/watch?v=N-idxxScjFE

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lækkert track. Solid pop. Held og lykke med det.

Medlemsavatar
Songwriters
Medlem
Indlæg: 117

Indlæg af Songwriters »

Mange tak :)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg syntes sang og arrangement er fint. På selve produktionen, der halter mixningen (volume niveauer, EQ'ing), valg af instrumenter en del.

De ting i mixet jeg syntes er problematisk:
- Den meget EQ'et Pad lyd du bruger fra starten. Det er en mystisk diffus panning du har lavet, som virker forvirrende/roddet i mixet.
- Omtalte pad lyd er EQ'et meget, hvilke får den til at lyde spinkel og harsk toppet. Jeg havde lavet den mere smooth og behagelig varm.
- Dine trommer (kick, snare) er generelt for lave, og mangler bund. Start trommerne mangler EQ, og chorus trommer "krop", "bund".
- Alle dine instrumenter lyder meget som "SAW" lyd agtige, dance agtige, hvilke jeg ikke syntes kælder nummeret.
- Mixningen af vokal, den sidder meget oven på mixet, måske fordi du har rodet meget med masking af den på instrumenterne.

Vokalen er sådan set lækker og tydelige i mixet, men instrumenterne bære præg af, at være EQ'et kraftigt for at gøre plads til vokalen. Og det lægger man mærke til med det samme.

Jeg ville mixe det hele igen, og så smide noget mere "varme", "bund" i mixet, og så gøre toppen lidt mere smooth blød, så der også er plads til vokalen i mixet.

Men hele din ide er super cool. Arrangement er virkelig godt.

SLL

Medlemsavatar
Songwriters
Medlem
Indlæg: 117

Indlæg af Songwriters »

Hej SLL

Jeg er selvfølgelig glad for at du kan lide arrangementet og selve sangen :) tak for det...
Jeg har læst dine punkter og der er ikke nogle af de ting du nævner som ikke er fuldt bevidst fra min side af :) Det er jo heldigvis 10 forskellige mix man vil få fra 10 forskellige mixere, og sådan som mixet er lavet, med en spinkel pad lyd, skarpe lyde osv er netop sådan jeg har ønsket sangen, så det er jeg vældig godt tilfreds med :)

Mht. at vokalen skulle sidde meget ovenpå mixet, ved jeg dog ikke helt.. Jeg synes faktisk at vokalen er gemt længere ned i mixet end langt det meste man hører i dag?

Men tak for input :)

Du er da velkommen til at lave et remix hvis du har lyst :)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Det med at lave et remix skal jeg nok tænke over. Mht. balancen mellem dine instrumenter / vokal, så er det ikke slemt på omkvædet, eftersom omkvædet har noget mere synth halløj kørende, som binder vokalen mere sammen med resten af mixet. Det er mest på vers jeg syntes vokalen "skinner" for meget i forhold til vers instrumenteringen.

Men vokalen er lækker, og den lyder godt. Og man fornemmer også, at du har gjort noget ud af mixningen mht. masking. Jeg syntes måske bare, at du har EQ'et lidt rigeligt på enkelte instrumenter ;)

SLL

Medlemsavatar
Songwriters
Medlem
Indlæg: 117

Indlæg af Songwriters »

Hej igen
Der er meget få instrumenter i versene og så bliver vokalen meget høj.. Jeg synes jeg hører det samme på ting i radioen, at der er meget få instrumenter i vers i dag og der er vokalerne meget høje... :)

Du skriver bare hvis du får lyst til at lege med et remix :)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Udmærket komposition, men mixmæssigt er det ikke så godt :) Der er bøffet lidt for meget op for kompressoren

Medlemsavatar
Songwriters
Medlem
Indlæg: 117

Indlæg af Songwriters »

Hej Seskho

Der er brugt en del kompressor ja :) Det er nok en smagssag om det er for meget eller ej.. Jeg synes ikke der er mere kompressor på end der er i pop musik på kommercielle radiostationer i dag generelt. Jeg synes pop musik i dag generelt er meget komprimeret... Men som sagt er det nok en smagssag :)

Nyt svar