Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Re: Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth

Indlæg af Nicolai »

He he, jeg er håbløs romantiker :) Jeg kan også - helt rationelt - finde "bedre" ting at bruge mine penge på. Og må da også indrømme at mine vilde indkøb er faldet i takt med at børnene bliver større... Meeeen kommer der en Synthex, eller CS-80 på tværs til den "rigtige" pris, så må Danske Bank jo tage de renter og gebyrer som de nu vil være bekendt :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

Nicolai skrev:
Jan Holm skrev: du kan være sikker på at visse premium brands bliver billigere og at dine eventuelle vintage synths falder pladask i pris.
DeepThroat eller BlowMind eller hvad den nu hedder

Kh
Nicolai
LOL :dollargrin: :clap: :party: ...you crack me up :-D

Jeg er helt enig i, at Deepmind på ingen måde får indflydelse på vintage markedet, "om de så forærede den væk" for at bruge Nicolai's ord.

Men jeg tror altså heller ikke, at Deepmind som sådan får stor indflydelse på, hvad en DSI eller Moog eller nogle andre mærkevarer koster.
Man kan jo som eksempelvis bruge den gode gamle bil-terminologi.
Men lad os tage et mere relevant eksempel som de guitareffect pedaler som Behringer har klonet og solgt til 1/4 af prisen af, hvad de originale modeller koster. Har de haft nogen indflydelse på priserne af de produkter som Behringer har kopieret fra eksempelvis Boss? Nej det mener jeg ikke.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Nicolai skrev: Det første tror jeg kan være rigtigt. Det andet er fuldstændig 100% sikkert ikke sker. Det har folk også postuleret hver gang DSI proklamerede MoPho, P-8, Tetra og de nyere (og dyrere) P-6 og OB-6, eller hver gang Korg har udsendt noget remake halløj... Men det er fordi de ikke forstår at os der går op i vintage synths og vil betale de til tider vanvittige priser er fordi at vi går op i... VINTAGE SYNTHS! Fordi de er sjældne, svære at vedligehold og har sjæl! F.eks er en OB-6 i min optik fuldstændig rasende ligegyldig fordi jeg har en OB-8. Og Prophet-6 er ligegyldig i forhold til min Prophet-600 - som dog en dag bliver udskiftet med en Prophet-5 når jeg igen har 35.000,- til overs...

DeepThroat eller BlowMind eller hvad den nu hedder synes jeg faktisk er mere spændende end DSI og Korgs nyere ting. Jeg skal nok også have én til nogle live jobs mm hvor jeg ikke vil medbringe mine analoge børn, men kærligheden til dem forsvinder altså ikke - nok snarere tværtimod...

Man mener der er under 1000 fungerende Jupiter-8'ere tilbage på verdensplan og dennes status vil ikke ændre sig uanset om Behringer så forærede DeepThroat væk gratis...

Kh
Nicolai
Hvis du köber en Behringer DeepMind 12 I dag...smider den på loftet I 30 år...er den så ogå vintage og får sjæl?
What?

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

teevee skrev:Hvis du köber en Behringer DeepMind 12 I dag...smider den på loftet I 30 år...er den så ogå vintage og får sjæl?
Stil, klasse, sjæl og indsigt kommer med alderen. Det ved alle :-D Mængden af sjæl influeres også kraftigt af hvor mange de sælger. Altså hvor mange enheder der skal dele den.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vol 10 Arp & Seq:

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

teevee skrev:
Nicolai skrev:
Hvis du köber en Behringer DeepMind 12 I dag...smider den på loftet I 30 år...er den så ogå vintage og får sjæl?
Det er da ikke utænkeligt... Nu er analog hypen tilbage, men det går over igen. Så om 30 år er der måske fokus på det igen, hvem ved... Umiddelbart tror jeg stadig jeg ville forsøge at holde liv i de gamle 80'er synths også til den tid.

DX-7'ere er stille og roligt stigende i pris. De er også klassikere og har noget sjæl IMO, og jeg er glad for mine DX'ere og TX'ere (alle 9 :-D ) Men det er klart at når der er produceret 200.000 af dem, så får de aldrig den hype som f.eks Jupiter-8, som der blev lavet 2.000.

Og iøvrigt er alt dette jo subjektivt. Jeg kan kun tale ud fra hvordan jeg har det med synths....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DivKid er igang med preset-mageri. Den her video er kun en enkelt patch hvor han blandt andet forklarer en smule om mod matrix muligheder.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vol 11 FX & Mod matrix:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »



EDIT: Spol til 13 minutter.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg så den godt, eller rettere, jeg spolede den igennem af nogle omgange. Jeg syntes ikke der var kød nok på til at poste den her i tråden, heh. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

12. video og måske sidste introvideo fra Behringer selv, omkring den indbyggede hukommelse, forbindelses-muligheder, lidt fremvisning af mulighederne i ipad/android app'en.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En video fra Behringer selv fra Leeds Modular Meet:

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mulighed for nye FX hen ad vejen... det bliver bedre og bedre :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Christoffer I. N. skrev:En video fra Behringer selv fra Leeds Modular Meet:
Den her video er ikke helt tosset :)
What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Videoer fra Knobcon:




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nå der var sgu lige en mere:

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ha ha.... og man kan ikke engang få Dave Smith Instruments til at lave en skide editor til computeren til deres synths... han gider ikke... men forhåbentligt kan det her få ham til at lette røven og få punget ud til editorer, som alle andre firma'er efterhånden gør som standard.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Ha ha.... og man kan ikke engang få Dave Smith Instruments til at lave en skide editor til computeren til deres synths... han gider ikke... men forhåbentligt kan det her få ham til at lette røven og få punget ud til editorer, som alle andre firma'er efterhånden gør som standard.
Det tror jeg, at soundtower.com ville være ked af :D
What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er for fedt, de introducerer en synth med en del fysiske knapper - og så BAM! - Augmented reality.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Ha ha.... og man kan ikke engang få Dave Smith Instruments til at lave en skide editor til computeren til deres synths... han gider ikke... men forhåbentligt kan det her få ham til at lette røven og få punget ud til editorer, som alle andre firma'er efterhånden gør som standard.
Det tror jeg, at soundtower.com ville være ked af :D
Muligt, men mange har problemer med deres editorer... og det ligner ikke noget, at man skal købe det ekstra ved siden af fra 3rd party firma'er... det er noget DSI burde investere i, da vi lever i det 21. århundrede med computere osv...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

10 minutter med Ben Crossland patches. Rigtig fedt med individuel voice pan.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Der er fandme nogle gode pads lyde imellem !

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sonic State preview video, som de er begyndt at lave, hvor man kan stille dem spørgsmål til produktet. Jeg beder om om de kan liste samtlige indbyggede effekter.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Har nogen endnu hørt hvilket keybed der er benyttet i DeepMind 12 ? ... jeg er nysgerrig på om det er et kvalitets Fatar eller hvad det er...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar